Közreadták az OpenGL 2.0-ás verzióját

A Silicon Graphics (SGI) és az OpenGL Architecture Review Board (ARB) a SIGGRAPH 2004 konferencián és kiállításon bemutatta az OpenGL grafikus könyvtár 2.0-ás verzióját.

A specifikáció egyik legfontosabb újdonsága a Shading Language, melynek segítségével különféle felületek és anyagok realisztikus megjelenítésére adódik lehetőség. Az SL felhasználási területeként nemcsak a játékok kínálkoznak, hanem – és lehet mondani: elsősorban – különféle orvosi, modellező-, illetve tervezőprogramok. További funkciók a teljesség igénye nélkül: Multiple Render Targets, kétoldalas "stencil" a primitívek elő- és hátlapjának másolásához, valamint a pontok egyedi textúrákként történő rajzolását lehetővé tevő Point Sprites.

A 3Dlabs és az ATI által fejlesztett új OpenGL-verziót a standardizálási eljárás keretében egy éves tesztnek vetették alá, és Unix, Linux és Windows operációs rendszerekre is implementálták. Az OpenGL 2.0 lefelé kompatibilis, vagyis telepítése nem befolyásolja a régebbi specifikációk szerint futó programok működését.

Azóta történt