A Newzoo piackutató cég szerint a PC-s és a konzolos játékipar tovább növeli majd az árbevételeit, de a növekedés a világjárvány előtti szintet alulmúlja majd, 2026-ig legalábbis biztosan. Ennek az oka, hogy a játékosok kevesebb órát játszanak.
Hirdetés
A piacnak 2026-ig 2,7 százalékos növekedést jósolnak, szemben a 2015 és 2021 között mért 7,2 százalékossal. Eközben az átlagos játékidő 26 százalékkal csökkent 2021-ről 2023-ra. A trend folytatódik, januárban 10 százalékos csökkentést mértek.
A Sony Group februárban közölte, hogy a következő pénzügyi évben nem készül nagyobb horderejű címet kiadni. A PS5 eladásaira vonatkozó jóslatokban is csökkentett a célszámokon a vállalat, mivel az ünnepek alatt is alulmúlták az eladások a várakozásokat. Eközben a Sony mellett a Tencent alá tartozó Riot Games és az EA is dolgozók százait küldte el.
Sok más piachoz hasonlóan itt is az lett a trend, hogy kevesebb kiadó van jelen, néhány játék pedig a teljes piac nagy részét bekebelezi.
2023-ban a havi aktív gamerek 80 százaléka 28-34 kiadó termékeivel játszott, az utóbbi években ez a kiadói létszám folyamatosan csökken.
Az összes játékidő 27 százalékát a Fortnite, a Roblox, a League of Legends, a Minecraft és a Grand Theft Auto V adták. Előbbi kettő platformmodellként teszi lehetővé az új tartalmak hozzáadását.
A bevételek 57 százalékát egyébként konzolos címek adták, a 2023-ban kiadott új játékok árbevételének 90 százaléka pedig 43 címnek volt köszönhető.