Kampány indul a .eu népszerűsítésére

Egy hat állomásból álló roadshow-val népszerűsíti .eu domainneveit az Unió. Az október 10-én Brüsszelből induló kampány beutazza a kontinenst, és eljut többek között Stockholmba, majd a szlovén és cseh fővárosba is.

Az Európai Bizottság még áprilisban áldását adta a domainneveket felügyelő Internet Corporation of Assigned Names and Numbers (ICANN) és az .eu végződések kezelésére kijelölt EURid nonprofit szervezet között létrejött megállapodásra, így innentől már semmi nem állt az új felsőszintű domain bevezetésének útjában. Ezt követően indult el az EURid új honlapja, amely az első .eu-s címen elérhető weboldal. Az új végződéssel az európai identitás erősödését akarja elérni az Európai Bizottság, és megpróbálják kikezdeni az Amerikai Egyesült Államok kezében lévő .com, .org végződések internetes dominanciáját.

Az új végződések bevezetésének koordinálásával megbízott EURid 379 – többségében német és holland – szervezetet és céget jelölt ki hivatalos regisztrációs partnereként. Magyarországról eddig három vállalkozás szerzett jogot a regisztrációs tevékenységre, az Euro Internet Kft. (Pécs), a Mile Informatika Kft. (Vértesszőlős) és a Versanus Kft. (Budapest). Az előregisztráció a Versanusnál jelenleg ingyenes, a regisztrálás díja pedig évi 18 euró + áfa, illetve 500-1000 tételnél nagyobb mennyiség esetén 14 euró + áfa lesz címenként. Az új domainek kiadása a negyedik negyedévben, a négy hónapos ún. sunrise időszakkal veszi kezdetét, melynek során elsőbbséggel a védjegytulajdonos szervezetek adhatják be igényüket, majd azt követően – tehát a jövő év elején – mindazok számára elérhetővé válik a domain, akik megfelelnek a regisztrációhoz szükséges feltételeknek.

Azóta történt

Előzmények