A Chrome lassan legyűri a Safarit

Ha a Chrome piaci részesedése továbbra is a jelenleg megfigyelhető mértékben növekszik, bő egy év alatt maga mögé utasíthatja a Safarit, s ezzel megszerezheti a harmadik helyet a böngészőalkalmazások népszerűségi világversenyében – többek között ez derül ki a Net Applications trendkutató cég jelentéséből, miután az elemzők újfajta súlyozásos számításokkal igyekeznek kiküszöbölni bizonyos államok alul-, illetve felülreprezentálását az egyes országok internetes felhasználóinak számához igazodva. A Google böngészője jelenleg 2,59 százalékon áll, míg az Apple terméke 4,07 százalékos részesedést tud felmutatni, vagyis a két szoftver között e pillanatban 1,48 százalékpontnyi távolságot találunk (a régi számítási rendszerben majdhogynem 7 százalékpontnyi rés tátongott a két alkalmazás között.)

Az elmúlt közel egy évben a Chrome havi átlagban a Safarihoz képest nagyjából kétszer több felhasználót csábított magához, s mivel a két termék közötti rés havonta körülbelül 0,12 százalékponttal csökken, a Google szoftvere akár már 13 hónap múlva elhúzhat az Apple böngészője mellett. Fontos felhívni a figyelmet arra a tényre is, hogy a Chrome jelenleg csak Windows alapú rendszereken fut, a termék maces és linuxos kiadása csupán fejlesztői változatokban érhető el – így nem nehéz belátni, hogy a Chrome népszerűségének növekedése komoly hátszelet kaphat a termék egyéb platformokra történő bevezetésével.

Az Internet Explorer a korábbi trendnek megfelelően folyamatosan, apránként teret veszít a Firefoxszal, a Safarival és a Chrome-mal szemben: a Microsoft böngészőjének piaci részesedése jelenleg 67,68 százalékon áll, míg a Mozilla szoftvere 22,47 százalékos népszerűséget tud felmutatni (tavaly szeptemberben az IE 74,18, míg a Firefox 19,07 százalékon állt.) Az Opera továbbra is stabilan hozza ugyanazt a két százalékot, melyre időtlen idők óta bekalibrálta magát.

Azóta történt

Előzmények