Közel 400 ezer ügyfél adatait veszítették el

Európa legnagyobb pénzügyi konglomerátuma, a HSBC hétfőn bejelentette, hogy még februárban elveszítettek Angliában egy olyan adattároló lemezt, amelyen körülbelül 370 ezer ügyfelük adatait rögzítették. A lemezen nevek, születési dátumok és életbiztosítási adatok (besorolások, illetve, hogy dohányzik-e az illető, vagy nem) voltak, lakcímek vagy bankszámlaszámok nem – közölte James Thorpe, a HBSC szóvivője, aki szerint ezeket az információkat nem tudják az ügyfelek kárára felhasználni, ha esetleg bűnözők kezébe kerülnének, ráadásul a lemez jelszóval is le volt védve.

Az adattároló akkor tűnt el, amikor az angol posta (Royal Mail) futárszolgálata Southamptonból a Folkestone-ban lévő Swiss Re biztosítóhoz szállította a küldeményt, ám az még mindig nem világos, hogy a szállítás melyik szakaszában veszett nyoma. A banki szóvivő szerint semmi okuk feltételezni, hogy bűncselekmény történt.

A tájékoztatás szerint nem a postai szállítás az általános gyakorlat, az információkat egy biztonságos kábeles kapcsolaton keresztül továbbítják, ám ez aznap egy hiba miatt nem működött, ezért választották a futárt. A szóvivő kijelentette, hogy a bank bocsánatot kér ügyfeleitől, s a pénzintézet elhatározta, hogy a jövőben az összes, érzékeny adatokat tartalmazó adattároló lemezüket titkosítani fogják.

A HSBC tájékoztatta az esetről a Pénzügyi Szolgáltatások Felügyeletét (Financial Services Authority – FSA), akik már vizsgálják az ügyet, s ha a bank hibázott, akkor bírságra számíthatnak, ahogy tavaly decemberben a Norwich Union Life életbiztosító, akiket kockázatos adatkezelés miatt 1,26 millió fontra büntetett meg az FSA, csakúgy, mint 2007 februárjában a Nationwide Building Society nevű pénzintézetet (900 ezer fontra), mivel amikor egyik alkalmazottjuktól elloptak egy érzékeny adatokat is tartalmazó laptopot, nem jelentették azonnal az esetet.

Azóta történt

Előzmények