Half-Life 2 és az nVidia - páratlan páros?

Az nVidia chipes videokártyák tulajdonosainak - a német ComputerBase internetes oldal információi szerint - ugyanis le kell majd mondaniuk a teljes képernyős élsimításról (FSAA). Ha hihetünk a Valve munkatársainak, akik a Half-Life 2.net egyik fórumában szólaltak meg, a jelenlegi DirectX 9.0-kompatibilis videokártyákkal néhány bosszantó problémával szembesülhetünk. Ilyen hiba lehet például az is, hogy nem használhatunk majd FSAA-t.



A Valve szerint a problémát az okozza, hogy mind az nVidia, mind az ATI grafikus kártyái vagy a Multi-Sampling, vagy a Multi-Sampling és Super-Sampling ötvözetéből létrejövő "hibrid" eljárást használják. Ez azonban gondot okoz az olyan játékokban, amelyek a kisebb textúrákat a nagyobbakra "pakolják". A hibán nem lehet segíteni driverekkel sem, a Valve szerint az ATI még megoldhatja ezt a problémát, az nVidia azonban egész egyszerűen "reménytelen eset". Egyes ipari források szerint egyébként a problémát már ismerik a grafikus kártya-gyártók, és dolgoznak a kijavításán. A DirectX 9.1, illetve az nVidia NV40 és az ATI R420 GPU-k használatával remélhetőleg megszűnik majd ez a hibajelenség.

Azóta történt