Gyengélkedik a német autóipar és az EV-szektor

A globális autóipar talpra áll, de a német gyártók gyengélkednek, figyelmeztet az iparág. Az EV-eladások lassulása viszont globálisan is gondokat okoz.

A VDA német autóipari szövetség adatai szerint az idei évben 2 százalékkal nő majd a globális piaca a személyautóknak, ami már 77,4 millió eladott autót jelenthet. Ez közel van a világjárvány előtti 78,8 milliós értékhez.

A VDA arra figyelmeztet ugyanakkor, hogy a német gyártók eladásai nem követik ezt a fellendülést, így a járvány előtti szinttől ők 25 százalékkal maradnak majd el. Konkrétan a német autóipar személyautós eladásai 1 százalékkal csökkennek majd, 2,82 millióra.

Az ellátási gondokat már megoldották, de az üzleti-gazdasági környezet nagy gondot jelent a VDA szerint. 2023-ban a német EV-eladások ráadásul 16 százalékkal csökkentek, az idei évre 9 százalékos további mínuszt várnak. Míg a plug-in hibridek eladásai 176 ezerről 185 ezerre emelkedhetnek, addig az EV-kből a korábbi 524 ezer helyett már csak 451 ezer fogyhat. Ennek ellenére a német EV-k gyártását idén további 19 százalékkal növelik, 1,45 millióra, exportremények mellett.

Kína után Németország jelenleg a második legnagyobb személy-EV-gyártó. 2023-ban 1,2 millió német EV és 6,6 millió kínai EV készült. Az USA 1,1 millió EV-t gyártott tavaly a VDA szerint. Érdekesség, hogy a BYD 2023-as nyeresége 86,5 százalékkal nőhet, miután 2022-ben például 446 százalékkal emelkedett.

Az EV-eladások lassulása mindenesetre globális problémákhoz is vezet, ugyanis gyakori a csődjelentés, az elkaszált IPO vagy épp a gyártás visszafogása az ágazatban. Az elemzők szerint a kapacitásokba és a technológiába öntött befektetések felülmúlták a valódi EV-keresletet, így most nagy a nyomás a cégeken, hogy csökkentsék a költségeket.

Azóta történt

Előzmények