Az egyik barátomnak küldtem levelet pár napja, aztán amikor telefonon rákérdeztem, hogy miért nem válaszol, azt állította, meg sem kapta. Megnézte mindenhol, hátha csak elkeveredett az üzenet. Mivel nem találta sehol, én is ellenőriztem, hogy minden rendben volt-e. Ekkor jöttem rá, hogy nem neki üzentem, hanem egy másik ismerősömnek, akit ugyanúgy hívnak.
what the hell is happening with the gmail address autocomplete????
— Timothy Ogden (@timothyogden) 2015. február 23.
Azt gondoltam, előfordul az ilyesmi, nem tulajdonítottam különösebb figyelmet a dolognak, csak az volt a szokatlan, hogy rendszeresen küldünk egymásnak e-mailt, és múlt héten is mindent úgy csináltam, ahogy szoktam. Most láttam azonban, hogy a Gmail Twitter csatornáján sűrű elnézéskérések közepette azt ígérik, megjavítják az automatikus kiegészítés funkciót.
We're aware of an issue with Gmail and auto-complete and are currently investigating. Apologies for any inconvenience.
— Gmail (@gmail) 2015. február 23.
Nem csak nekem okozott tehát kellemetlen pillanatokat a szolgáltatás, valamit elrontottak a programozók, mikor a Google levelezőjének automatikus címkiegészítésén változtattak valamit. Nálam sokkal bosszúsabb felhasználókkal találkozni a csatornán egyébként, ezek alapján jól látszik, sokan használják hozzám hasonlóan a Gmailt, ők sem figyeltek oda, hogy kinek küldenek levelet.
Thanks again for your patience everyone re: Gmail and auto-complete. We've identified the issue and are working on a fix. Stay tuned.
— Gmail (@gmail) 2015. február 24.
Van, aki azt állítja, olyan helyre ment el az üzenet, ahova korábban csak néhányszor küldött levelet, ahelyett, hogy az eredeti célpontot találta volna el a szolgáltatás, több tízezer üzenetváltással a múltban. Ennél több részletet nem tudunk, csak annyit javasolhatunk, hogy mindenki ellenőrizze le alaposan, jó címzettet jelölt-e meg.