A Facebook megveszi a Microsofttól az Atlast

A Facebook tegnap bejelentette, hogy megveszi a Microsofttól az Atlas hirdetési technológiát. A Microsoft 2007-ben 6,3 milliárd dollárt fizetett az AQuantive hirdetési vállalatért azért, hogy sikerrel vehesse fel a harcot a Google ellen az online hirdetési piacon. A lépés nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és a Microsoft tavaly kénytelen volt 6,2 milliárd dollárt leírni az Atlas csomag értékéből, és ezzel elkönyvelni első veszteséges negyedévét, amire tőzsdére lépése óta nem volt példa. A Facebook közleményéből nem derül ki, mennyiért tettek szert az Atlasra, de az Ad Age információi szerint a licitálási időszak alatt bőven 100 millió dollár alatti ajánlatok érkeztek, és a Techcrunch egy belsős forrásra hivatkozva 50 millió dollárhoz közeli vételárról ír. Az üzlet tovább erősíti a két óriásvállalat kapcsolatát.

A Facebook számára az Atlas felvásárlásával minden a rendelkezésre áll egy saját különálló hirdetési szolgáltatás létrehozásához, amellyel végre pénzzé tehetné az egymilliárdot meghaladó felhasználói bázisa személyes adatait. A cég szerint azonban nem ez volt az üzlet célja. „Nem egy önálló hirdetési szolgáltatást szeretnénk elindítani, hanem a (Facebookon futtatott) hirdetések hatékonyságáról akarunk részletesebb képet kapni.” – mondta el Brian Boland, a Facebook termékmarketingért felelős igazgatója. A hivatalos álláspontot a piaci szereplők és elemzők egyaránt kétkedéssel fogadják, és többé-kevésbé egyetértenek abban, hogy a Facebook az Atlas integrálását követően új alapokra helyezi hirdetési gyakorlatát.

A Facebook tavaly 4,3 milliárd dollár értékben adott el hirdetési felületet, ami 36%-os növekedés 2011-hez képest, de a befektetők szerint a cég még mindig nem tudja elég gyorsan pénzre váltani milliárdos felhasználói bázisát. Az eMarketer szerint a Google az idén várhatóan 42,5 milliárd dolláros amerikai online hirdetési piac 43%-át fogja zsebre tenni, a Yahoo, Microsoft és Facebook pedig 6-7% körüli szeletet hasíthatnak ki a tortából.

Azóta történt

Előzmények