Miután a Twitter csalódást okozott befektetőinek a várakozásokon aluli bővüléssel, még az egyik neves hitelminősítő is bóvliba sorolta a cég papírjait, most a felhasználóknál is kihúzhatták a gyufát. A legújabb funkció ugyanis a célzott reklámozást könnyíti meg azáltal, hogy az iOS vagy Android kliens lekéri a listát a telefonra telepített többi alkalmazásról, majd ezalapján tovább perszonalizálja a reklámokat.
Azoknál a felhasználóknál, akik nem korlátozták korábban az alkalmazásbeállításokban a reklámok nyomkövetési lehetőségeit, automatikusan aktiválják az app graph névre hallgató funkciót. Szerencsére azért szól róla az alkalmazás, illetve továbbra is adott a lehetőség a beállításokban a perszonalizáció kikapcsolására.
Vannak, akiknek azonban ez sem lesz elég. Ironikus módon a Twitter hivatalos Twitter csatornájára üzenve tiltakoznak sokan a személyes adataik biztonságát féltő felhasználók, míg mások az „alkalmazás törlése” gombra hivatkozva köszönnek el a madárfüttyös közösségtől.
A cég hivatalos információs oldalán azt írja, kizárólag a telepített alkalmazások listáját gyűjtik be, az egyes alkalmazásokból belső adatot nem bányásznak. Azt is elárulják, pontosan mire használják majd az így gyűjtött információkat. Fejlesztik vele a „kit érdemes követni” ajánlódobozt hasonló telepített alkalmazások alapján, de bekerülnek az idővonalra bejegyzések, személyek vagy éppen cégek is, amik (vagy akik) az algoritmus szerint érdekesek lesznek a felhasználó számára, illetve nyilván a fizetett reklámok is jobban targetelhetők az alkalmazásadatok ismeretében.
Androidos készüléken az alkalmazásban a beállítások/egyéb fülön lehet kikapcsolni az alkalmazásinformációk alapján dolgozó reklámozási modellt, míg iOS rendszereken a beállítások/adatvédelem menüpontban található a kapcsoló.