Nélkülözhetetlen marketingeszköz az e-mail

Szeptember 13-án hagyományteremtő szándékkal Budapesten megrendezték az E-mail Marketing 2013 konferenciát, több mint száz közepes és nagyvállalkozás marketingesének részvételével. A szervező Zseron Kft. rövid összefoglalót adott közre arról, hogy milyen előadások hangzottak el, és a szakemberek milyen trendekről beszéltek.

Visszaszorul, de marad

Az e-mail jelenét és jövőjét Sági Ferenc az NRC marketingkutató tanácsadója mutatta be legfrissebb kutatásuk adatainak ismertetésével. A felmérés közel 500 fő válasza alapján készült, akik szubjektív besorolásuk alapján rendszeres e-dm levelekre kattintóknak vallották magukat.

A kutató rámutatott, hogy az adatok alapján az edm-nek közepes figyelemfelkeltési képessége van, és ezt az eszközt tartják a legkevésbé tartják zavarónak. A válaszadók 65 százaléka az utazást, 59 százalékuk az új akciós termékeket, míg 57 százalékuk az egészség és életmód témákról kap szívesen e-dmet. A tematikus targetálással, vagyis az érdeklődés alapján célzott e-dm-ek nagyon jól működnek, így a lehetőségek adottak, az üzenetek finomhangolására van szükség. Felhívta a figyelmet, hogy az emberek postaládája „megtelt”, csak 11 százalékuk olvasna több ilyen levelet szívesen.

A Facebook és az e-mail nyerő páros

Forgách Mariann a BeSocial tulajdonosa az e-mail marketing és közösségi média kapcsolatáról szólva elmondta, hogy az e-mail előnye, hogy hatékony és nyomon követhető, viszont hátránya, hogy csak egyirányú kommunikációt tesz lehetővé. De a Facebook és az e-mail integrált alkalmazása ellensúlyozza ezt a hátrányt: a szakember azt tanácsolta, hogy egy hírlevél kiküldése után rá kell erősíteni a Facebookon és fordítva: a Facebook-bejegyzésre fel kell hívni a figyelmet e-mailben. Felhívta a figyelmet, hogy kutatások bizonyítják, hogy 60 százalékkal nagyobb valószínűséggel vesznek meg az emberek egy terméket, ha az ismerőseik használják.

Megszerezni a címet

Berényi Konrád az Onlinemarketing.hu Kft. tanácsadója felhívta a figyelmet, hogy a közösségi média a közösségépítésről szól, mely nem korlátozódik a Facebookra. Egy jól felépített blog lényegében közösségi médiaeszköz. Majd rámutatott, hogy ha blogolunk, akkor a közösség a miénk, azonban a Facebookon épített közösség a Facebooké. Könnyen előfordulhat, hogy a nagy munkával és sok pénzen felépített oldalt a Facebook letiltja. Ezért nagyon fontos, hogy a Facebookon épített közösség e-mailcímét megszerezzék. Erre két lehetőséget mutatott be: az egyik, hogy egyszerűen megkérdezik, például hirdetnek egy játékot a Facebook-falon, melyen e-mailben lehet jelentkezni, a másik, hogy lekérdezik egy alkalmazás fejlesztésével.

Nagy lehetőség a mobil, de még alig mozdulnak rá

Dobó Mátyás az Endless Solutions Kft. szakértője a mobil eszközök és az e-mail kapcsolatát mutatta be. Elmondta, hogy az okostelefonok száma becslések szerint 2 millióra tehető Magyarországon és ez a szám folyamatosan nő. De annak ellenére, hogy bővül a piac, egyre többen vásárolnak mobilon keresztül, ám a piac még nem reagált, a hírleveleknek még nincs megfelelő mobilwebes megjelenése. Az e-maileket a mobiltelefonokhoz kell igazítani mind megjelenésében, mind tartalmában – összegzett az előadó, majd végül rámutatott: aki e területen most lép, az előnyre tehet szert.

Párbeszéd kezdődött a vétlen feketelistára kerülés problémájának  megoldásáról

Nincs olyan online marketinges, aki ne rettegne attól, hogy levelei spamként végzik, vagy feketelistára kerülnek valamelyik ingyenes e-mailszolgáltatónál – sokak szerint gyakran alaptalanul. Erről a problémáról folytatott kerekasztal-beszélgetést Bézsenyi György, a Freemail, illetve Jónás Zoltán, a Citromail részéről, valamint Damjanovich Nebojsa, az allegroup.hu és Koncz Gábor, Zseron Kft. az e-mailküldők képviseletében.

A probléma súlyát jól érzékelteti, hogy az ingyenes e-mailcímek egyes adatbázisokban a címek felét teszik ki. Bár megoldás nem született, a kerekasztal-beszélgetés lényegében egy párbeszéd nyitánya volt. A felek megállapodtak abban, hogy folytatják az egyeztetéseket

Azóta történt

Előzmények