A Credit Karma által közzétett új tanulmány szerint a BNPL (most vásárol, de később fizet) jellegű szolgáltatásokat igénybe vevő amerikai fogyasztóknak már a harmada nem fizeti be időben az esedékes összegeket.
Hirdetés
Az érintettek 72 százalékának tovább romlott a hitelképessége, miközben a BNPL-szolgáltatások egyre népszerűbbek. Ezt nem csak a folyamatos, hatalmas összegű felvásárlások mutatják, hanem az is, hogy a megkérdezettek 44 százaléka már használt BNPL-szolgáltatást.
A kutatás szerint leginkább a fiatalabb fogyasztók késnek a befizetésekkel, főleg az 1980-es és az 1990-es években születettek, állítja a Credit Karma. Ezeknél a korcsoportoknál a késők aránya több mint 50 százalék, miközben az 1960 és 1980 között születetteknél csak 22 százalék.
A BNPL-szolgáltatások lehetővé teszik, hogy a fogyasztók több részletre osszák fel a fizetendő összegeket, az online vásárlás térnyerése pedig a Klarna, az Affirm, az AfterPay és a PayPal számára is felpörgette ezt az üzletágat. A PayPal végül a Paidyt, a Square az AfterPayt vette meg.
A szektor ezzel egyszerre a hatóságok célkeresztjébe került, szeretnének ugyanis megbizonyosodni arról, hogy az emberek nem vesznek fel több hitelt, mint amennyivel elbírnak.
A Credit Karma szerint manapság minden eddiginél könnyebb valamit megvenni, a vásárlás következményeire gondolni sem kell. Az viszont, hogy szakadék keletkezett a vásárlás és a fizetés között, bajba sodorhatja a fogyasztókat.