A projekt keretében a mai elvárásoknak megfelelő, 4G-s technológián alapuló eszközöket építettek be a járművekbe, a megállóhelyi kijelzőkbe és a hangos utastájékoztatást szolgáló berendezésekbe – tartalmazza a közlemény.
Ez azt jelenti, hogy csaknem 2400 jármű – villamosok, trolibuszok és autóbuszok – eszközeit, valamint 478 közterületi kijelzőt modernizáltak – tették hozzá. Mint írták: a Futár egy műholdas járműkövetésen alapuló hálózat, amely lehetővé teszi a budapesti forgalom valós idejű, 24 órás felügyeletét, rendkívüli helyzetben pedig a gyors és hatékony közbeavatkozást.
A fejlesztés azért vált szükségessé, mert a régi eszközök nem lettek volna képesek a 3G szerepét átvevő 4G hálózaton üzemelni. A közbeszerzési eljárásban kiválasztott vállalkozó júniusban kezdte el az ezzel kapcsolatos munkát, amellyel határidőre, november végére el is készült – ismertették. Arról is beszámoltak, hogy mindezzel párhuzamosan szükségessé vált a Futár tízéves rádiórendszerének fejlesztése is. A forgalmat irányító diszpécserek ugyanis ezen a hálózaton keresztül tartják a kapcsolatot a járművezetőkkel. A csoporthívási funkciók egyedülállóan gyors információcserét tesznek lehetővé forgalmi zavarok esetén – írták.
A rendszer felújítása utolsó szakaszába ért, hamarosan elkezdődhet az új hálózat próbaüzeme – olvasható a közleményben.