Bizakodik a Sony

Megörvendeztette befektetőit a Sony: a szórakoztatóelektronikai cikkek piacának második legnagyobb szereplője a március 31-én záruló üzleti évére immár nem veszteséget, hanem nyereséget vár. A korábbi, 10 milliárd jen (86,36 millió dollár) nettó veszteséget prognosztizáló előrejelzéssel szemben a cég 100 milliárd jen üzemi és 70 milliárd jen nettó nyereségre számít, és 7250 milliárd jenről 7500 milliárd jenre emelte árbevétel-prognózisát is. Az optimizmus arról tanúskodik, hogy a Sony hosszú ideje gyengélkedő elektronikai divíziója magára talált. A cég, amely japán sajtóértesülések szerint a dél-koreai Samsunggal együttműködve több mint 2 milliárd dolláros befektetéssel már a második LCD-üzem megépítését tervezi, különösen nagy reményeket fűz az új, Bravia márkanevű LCD-tévékhez. Az október-decemberi időszakot a Sony az egy évvel korábbit 18 százalékkal meghaladó, 169 milliárd jen nettó nyereséggel zárta, az árbevétel 10 százalékkal, 2368 milliárd jenre nőtt. A cég a március 31-ig tartó üzleti évben összesen 4500 munkahely megszüntetését tervezi és hét üzemét zárja be; az intézkedésektől éves szinten 33 milliárd jenes költségcsökkentést remél. A bejelentésekkel a tőzsde is elégedett volt: a Sony részvényárfolyama 2,6 százalékkal emelkedett.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

  • Óriás LCD-k jönnek

    A Sony és a Samsung kétmilliárd dollárt invesztál a nyolcadik generációs LCD-paneleket gyártó közös vállalkozásba.

  • Megépül a Sony-Samsung óriásgyár

    A két cég aláírta a végleges szerződést, így biztossá vált: létrejön a legújabb generációs LCD-paneleket gyártó közös üzem.

Előzmények

  • A Sony rámozdul a dSLR-piacra

    A digitális fényképezőgépek gyártásában szerzett tapasztalataiban bízva célozta meg a cserélhető objektíves apparátok piacának negyedét a japán vállalat.

  • Kevesebb a szabadalom

    A bejegyzett szabadalmak tízes listáját vezető amerikai cégek tavaly a korábbinál kevesebb szabadalmat jegyeztettek be.