A kanadai cég és a minőségi grafikus kártyáiról ismert 3Dlabs a RenderMonkey fejlesztését akarja kezdeményezni, ami egy ingyenes szoftverkészlet fejlesztőknek/designereknek és abban segíthet nekik, hogy könnyedén hozhassanak létre valós idejű 3D-effektusokat Pixel- és Vertex Shader egységek segítségével. Mindkét cég olyan beépülő modulokat (plug-in) akar kifejleszteni, amelyek támogatják mind a Microsoft DirectX, mind az OpenGL 2.0 szabványokat.
Neil Trevett, a 3Dlabs piacfejlesztési alelnöke szerint a 3DLabs és az ATI egyaránt felismerte, hogy az ipari szabványok és az együttműködés a leghatékonyabb módja a háttértechnológiák és piaci alternatívák kifejlesztésének a következő generációs, programozható VPU-k számára. A kooperáció jó hatással lehet a DirectX és az OpenGL jövőjére és a shader-egységek jövőbeni fejlesztésére is.
ATI - 3Dlabs kooperáció
- Írta: kentaur
- Forrás: Ati-news.de
Azóta történt
-
ATI FireGL program-kompatibilitási lista
Közzétette a FireGL X1 és Z1 grafikus kártyák program-kompatibilitási listáját az ATI cég.
Szoftver 12
Előzmények
-
Microsoft: nem az OpenGL-re
Érdekes információról adott hírt a The Register internetes újság.
Szoftver 39
-
Új OpenGL verzió
Az új Direct3D, illetve DirectX9-hez új OpenGL is illik, nem csodálkozhatunk hát, hogy az OpenGL-közösség kiadta a program új változatát.
Szoftver 8
-
A DirectX fejes a Microsofttól az ATi-hoz igazol
Phil Taylor meglepő módon dobta a világ vezető szoftvergyártóját az ATi miatt.
Szoftver 15
Percről percre
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.