Az App Annie elemző- és piackutató nemrég tette közzé a 2021-es évről szóló mobilpiaci jelentését, és ennek legfontosabb eredménye, hogy meredeken emelkedik szerte a világon a mobilhasználattal eltöltött idő.
A riport főbb megállapításai:
-
az elsődlegesnek számító mobilpiacokon a felhasználók naponta kb. 4,8 órát töltenek el telefonjaik használatával – ez mintegy 30 százalékos növekedés 2019-hez képest
-
radikálisan nő az alkalmazásboltokban elköltött pénz mennyisége is: 2021-ben percenként 320 ezer dollár költést regisztráltak, ami 20 százalékkal magasabb az egyébként szintén csúcsot jelentő 2020-as adatnál
-
jelentősen emelkedik a letöltések száma is: globálisan percenként 450 ezer alkalmazásletöltést számoltak tavaly
-
a mobilozás népszerűsége természetesen a hirdetőket sem hagyta hidegen: 2021-ben 295 milliárd dollár volt a mobilos reklámpiaci költés, és az App Annie elemzői azt jósolják, hogy idén ez eléri a 350 milliárd dollárt
A piacot leginkább a közösségi oldalak és a játékok húzzák, a legnépszerűbb alkalmazás még mindig a TikTok.