A Sulinet-változásokat nyögi itthon a Samsung

Az informatikai piac stagnálása ellenére a Samsung Electronics Magyar Rt. it-üzletága 10 százalékos bővüléssel számol az idén – jelentette be Sallai Attila, a társaság üzletágvezetője. A tavalyi teljes, 41 milliárd forintos árbevételének 22 százaléka, mintegy 9 milliárd forint származott erről a területről úgy, hogy 2004-ben a divízió közel megduplázta a bevételt, köszönhetően a Sulinet programnak és a TFT-monitorok látványos térnyerésének. Az idén viszont a növekvő verseny mellett egyrészt az utóbbi két területen tapasztalható változásoknak (Sulinet-program szűkülése és a lapos képernyős monitorok piacán tapasztalható telítődés), másrészt az állami megrendelések elmaradásának is tulajdonítható, hogy nem sikerül jelentősebben növelni a forgalmat. Az utóbbi azért érintette érzékenyen az eladásokat, mert az állam az egyik legnagyobb vásárló. Ebben az évben viszont a közbeszerzések kiírása csúszott, így csak a második félévben lehet számolni az innen származó megrendelésekkel. Az értékesítési csatornák egyébként jelentősen átalakultak, a néhány évvel ezelőtt még meghatározó szakboltokkal szemben egyre inkább előtérbe kerülnek a bevásárlóközpontok és a nagyobb elektronikai áruházak, ahol egyre több informatikai terméket adnak el.

Előzmények