Facebook F8: VR kamera, vásárlásösztönzők és AI

Az lenne a legjobb, ha mindenkinek lenne internete, vagy legalább a Facebookot rendszeresen használná. Ja, és vásároljon gyorsan sokat!

F8 - fejlessz, fogyassz, facebookozz

Megkezdődött a Facebook fejlesztői konferenciája, az F8 első napját Mark Zuckerberg nyitotta meg. A fókusz (hasonlóan a Microsoft Build tematikájához) a közösségi oldal esetében is a chatbotokra és a virtuális valóságra irányult, kicsit más megközelítésből.

Hogy felrázzák az embereket, az elmúlt napokban-hetekben már történtek bejelentések: tegnap óta elérhető a Messenger legújabb kiegészítője, ami a Dropbox együttműködésnek köszönhetően az alkalmazáson belül teszi lehetővé a felhőben tárolt fájlok megosztását az ismerősökkel, ma pedig elindult a belsős időjárás jelentés is. Jelenleg Angliában, a napi köszöntőkártyán keresztül tudatják a várható időjárást a tesztelőkkel.

10 évre terveznek
10 évre terveznek [+]

Április végétől a Ticketmaster és az Eventbrite közvetlenül a Facebookon is értékesít majd koncertjegyeket, derült ki szintén a közelmúltban. A lépés különben logikusnak tűnik, hiszen a fiatalok imádják az ismerőseik és a világ tudtára adni, hogy mikor melyik eseményen vesznek részt. Hamarosan már a jegyvásárláshoz sem kell elhagyniuk a közösségi oldalt.

Zuckerberg előadása elején azt ígérte, bevezet a Facebook következő 10 évébe. Úgy fogalmazott, hogy „kiállunk amellett, hogy minden embert összekössünk – globális közösségért, hogy összehozzuk az embereket, és hogy mindenki elmondhassa a véleményét”. Ezt bizonyítandó elárulta, hogy a Messenger alkalmazás volt tavaly a legnépszerűbb az USA területén, míg a Facebook app a második helyezést érte el. Hogy mindezt kontextusba helyezhessük, láttunk egy grafikont is, miszerint a Messenger és a WhatsApp napi 60 milliárd üzenetet továbbít, míg az SMS-ek száma nagyjából 20 milliárd.

Élőben közvetít a Facebookra a DJI drónja - Live API demonstráció
Élőben közvetít a Facebookra a DJI drónja - Live API demonstráció [+]

Soha nem találkozott még olyan emberrel, aki szívesen telefonált volna egy cégnek, ezért Zuckerberg szerint kézenfekvő volt, hogy a Messengerbe integrálják a lehetőségét annak, hogy ezt el lehessen kerülni. Jönnek tehát az értékesítő- és hírszolgáltató chatbotok. Ahogy erről korábban az IT café is beszámolt, már egy ideje zajlanak az előkészületek.

A videós tartalmaknál a Facebook szerint csak az élő videók jobbak, ezért ezek már most is prioritást élveznek az üzenőfalon, a most bejelentett Live API pedig ahhoz járul hozzá, hogy minél több eszközről jelentkezhessenek be az emberek. Ebben partner többek között a drónokat gyártó DJI is, ezért gyorsan fel is szállt egy quadcoper, ami élőben streamelte a kameraképet Zuckerberg mögé (és persze a Facebookra).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt