Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Shadowguard #238 üzenetére

    nekem xcom2ben egy ranger shotis 4 kockáról (semmi akadály nem volt a 2 karakter között) mellélőtt :DDD ezek az igazán csodás xcom pillanatok

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Shadowguard #241 üzenetére

    Komolyan mondom 4 ranger többre megy slash-el mint bármely elite sniper vagy más karakter :DDD tudtam én hogy ez ninja szimulátor lesz :D

    (slash ált. 90%+ siker ami kb. be is szokott jönni)
    (míg lövésnél 90% siker még mindig 50-50% az xcom szerint :) )

    [ Szerkesztve ]

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Shadowguard #238 üzenetére

    Azt a kamiont én is megszívtam az első küldetésen, nem is láttam mi robbantotta fel a kamiont, de odalett csaknem mindenki :)
    A visszatöltés után még egyszer megszívtam, hogy a csomagot megszerző emberre az égő kamion robbant rá. Na harmadjára sikerült veszteség nélkül. :K

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • micafighter

    nagyúr

    válasz Shadowguard #258 üzenetére

    2 resistance com épület elég ha fejleszted öket és teszel beléjük mérnököket. Workshopot úgy érdemes letenni hogy mellette, vagy felette/alatta legyenek a resistance com-ok.

    [ Szerkesztve ]

  • micafighter

    nagyúr

    válasz Shadowguard #280 üzenetére

    Dark eventek ugy müködnek hogy supply drop után ad neked 3 dark event-et, ebből 2őt ismersz, a harmadikat intel-ért cserébe tudod meg. Ahogy telik az idő alkalom adódik ezek megakadályozására, de mindig választanod kell, mert a 3-ból csak egyet tudsz megakadályozni. Eleinte mindig az avatar projekt áttöréseket akadályoztam meg, amik növelik 1 vagy 2 kockával a számlálót, de igazából ez nem annyira vészes mert nem direktbe ugrik fel a számláló, hanem ha van nyitott black site küldetésed, valamelyik black sitenon keresztül adodik hozzá, és ez azért fontos, mert annak a black site-nak a kiiktatásával vissza tudod csökkenteni. Mondjuk major breakthrough ad +2 kockát az avatar meter-hez, és mutatni fogja neked hogy egyik blacksite alatt 1 kocka helyett 3 lesz, ez azt jelenti, hogy ha likvidálod azt a black site-ot, 3-at csökken az avatar meter.

    Vagyis ezek mégse olyan vészes dark eventek mint amilyennek tünnek. A faceless dark eventeket kifejezetten érdemes bent hagyni az elején, hogy tudj épiteni mimic beaconből legalább 1-et.

    Alap fegyvereket nyugodtan tuningold, nagyon sokat számitanak a bonuszok. A térképen érdemes szétnézni, mert a kontinensek bonuszokat adnak, pl Észak-Amerika összes területét elfoglalod és épitesz 2 tornyot rá, akkor kapsz egy bónuszt. Az egyik ilyen régiós bónusz hogy a fegyver modok és a personal combat simulation vagy mik újra felhasználhatóak, cserélgethetőek szabadon, a régi megmarad. Az alap modokat amúgy se kell félteni, van alap, advanced meg superior, az alapokért nem is kár, advancedet azért már inkább érdemes megtartani, mert nem biztos hogy fel fogod tudni szerelni a 6 fő embered mindenből advanced-el.

    Fontos még szerintem hogy a fegyverek elnevezhetőek a modos ablakban, ez azért fontos mert igy pl egy sniper puska felfejlesztésére koncentrálsz, nem kell 2-3at fejlesztgetni mert vannak tartalék snipereid, hanem egy puska van a fő sniperednél, és ha ő lesérül, akkor loadout oldalon cseréled a fegyverét másra, a fő sniper fegyvered meg odaadod a csere snipernek akit viszel küldetésre.

    Szóval nem kell az összes embered összes fegyverét fejleszteni, elég a 6-8 fő fegyvert amit használsz.

    Intel nem csak bázison üléstől jön, egyes dark eventeknél is lehet Intel a jutalom (fontos megnézni a jutalmat, van hogy a jutalom alapján érdemes választani melyiket csinálod, és nem az esemény alapján. Sőt, inkább a jutalom alapján érdemes szvsz :) ), van random supply drop amire ráálsz pár napig és ad egy rakat intelt, council küldetés szintén adhat intelt.

    A raid küldetésekre érdemes rámenni, még akkor is ha bőven van alapanyagunk, mert az adott régiót elveszted ha nem csinálod meg a küldetést, a rádiótornyok pedig egyre drágábbak lesznek, minél többet épitettél már ( ha elveszted a régiót amin volt torony, nem lesz olcsóbb a következő torony épitése). Az elvesztett régiókkal később újra fel lehet venni a kapcsolatot, mint ha először tennénk, intelért cserébe.

    Intelt nem érdemes elszórni. Terjeszkedni rádiótoronnyal célszerü mert akkor csak 30 intel az új terület foglalása. Ezen túl én intelt leginkább a black marketen a költeném el, a legfontosabb a fejlesztések gyorsitása, aztán a superior fegyvermodok meg a personal combat simulatorok. Superior personal combat simsből az agility-s 25-30 dodge-t ad, a HP-s az 4 HP-t, az aim-es az 15-20 aim-et, szóval elég jók. Snipereket kivéve én mindenre igyekeztem superior agilityt pakolni hogy ne csak tonna HP legyen, hanem legyen némi esélyük kitérni a lövések elől, sokszor be is szokott jönni :) Wraith suit-os, superior agility-s rangereimet elég nehezen találják el.

    Modoknál érdemes taktikázni, hair trigger pl rangeren nagyon erős lehet, mert egyik skillből kap egy plusz kört mozgásra ha ölt a körében, ha bejön a hair trigger akkor kvázi egy teljes kört kapunk újra. Nagyon erös még ranger-en a laser sight meg talon rounds. Rangeren kivül mindenki másnak a fegyverére pakoltam superior scope-ot, +15% aim-et ad. Nem nagyon szoktak mellélőni az embereim :) Szintén kapott mindenki superior auto-reload-t, baromi jo hogy fegyver újratöltés nem kerül akciópontba, főleg rangernél, snipernél meg heavy gunnernél (szóval szinte mindenkinél :DDD Sniperrel ha töltesz akkor nem tudod használni a puskát, a rangernél folyamatosan mozogni kell, legalábbis én be szoktam menni velük ellenségek közé, ha az újratöltés akció pontba kerül akkor hamar szétkapnak, a heavy gunner meg sok töltényt használ és kicsi a tára, igy szintén igen hasznos az ingyen töltés hogy több érdemi dolgot tudjon tenni a harcokban). A superior repeater magától értetődően nagyon jó, bár nem sokszor adta be igy visszagondolva, de azért jó volt nézni az Executed-et :) Az Advanced stock-ból is adtam egyet az orvosomnak, a garantált sebzés nagyon jól jön a low hp-s ellenfelek befejezésére akik elfutnak teljes fedezékbe, és nehéz lenne öket kiszedni, igy nem kell gránátokat pazarolni rájuk. Később mondjuk a psi ops-nak sokkal nagyobb garantált sebzö képessége lesz, de a Soulfire csak organikus ellenségre hat, viszont úgy vettem észre a null lance is garantált sebzés, bár nincs ez külön leirva a képességnél emlékeim szerint.

    [ Szerkesztve ]

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz Shadowguard #283 üzenetére

    ja, hát a mutonokkal nem jó ötlet közelharcba bocsátkozni, ugyanakkor én a codexekkel sokkal többet szívtam, mint a mutonokkal. a proving grounds nagyon fontos egyébként, ammot és páncélokat kell gyártani minél hamarabb. de egyébként ha nagyon szarul állsz, inkább kezdd újra, én az elődben az első két kampányomat kukáztam, miután kezdett reménytelenné válni a helyzet.

    I hate morning people. And mornings. And People.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Shadowguard #290 üzenetére

    Az ufo megpróbál elkapni mikor repül az avanger. Nekem egyszer volt, 3 alkalommal próbált elkapni de nem ért utol. - ez nyilván szerencse kérdése. Ha elkap, akkor jön egy bázisvédelmes küldetés egy nagy halom ufóval, megpróbálnak lerohanni.

    A codex-es küldetésre vigyél magaddal flashbanget, meg mimic beacont is. A falshbang nem engedi osztódni, a mimic beacon meg egy környi fellélegzést enged. Nekem egyik se volt mikor találkoztam az első codexel, úgy egy kissé nehéz volt veszteség nélkül megúszni, mert ugye rálősz akkor osztódik... :D

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • sagajr78

    tag

    válasz Shadowguard #280 üzenetére

    A dark event-ek sorrendisége nem egyezik meg feltétlenül azzal, amit eléd tár a program mikor hónap elején felfedhetsz egyet.
    Guerilla feladatokon ugye ha van elegendő terület, akkor 3 feladathoz hozzárendeli az ismertek valamelyikét. Amelyik feladatot sikeresen megcsinálod, az annál kijelzett dark event nem fog bekövetkezni, de a többi igen. Ezek időzítve vannak, adott időszakonként (meg van a játékban hány naponként) ezek bekövetkeznek. Ugyanígy x naponként a program felhúz egy facility-t ahol kutatásokat folytatnak. Amit nem árt tudni, hogy minél több az aktív facility, annál jobban begyorsul a fejlesztés és gyorsul a dark event-ek számlálója is, tehát gyakrabban fognak bekövetkezni ezen események és gyakrabban fog ezek nélkül is nőni a project számláló.

    Pakold nyugodtan a fegyverekre a modokat. Amikor fejlesztesz fegyvert (tehát mikor legyártod az egy darabot amit le kell gyártani a generáció váltáshoz) automatikusan átkerülnek a beépített modok a fejlettebbekre (már az adott katonánál akinél van egy fegyver módosítva és elérhetővé válik az új típus, a baka kezébe lesz adva az új típus rajta a régiről áttett modokkal). A superior-ok a legjobbak, ezeket már a játék elejétől dobálhatja a program, ezeket érdemes megtartani és feldobni az adott fegyverre amit valamelyik embered használ. Átnevezni felesleges a fegyvereket, az átnevezést nem tartja meg a program generáció váltáskor.

    Intelt, ráadásul többet egyéb módon is lehet szerezni. Például sikeres hekkelésekkel mikor tornyokat hekkelsz, vagy épp semlegesítendő bomba/megsemmisülő cucc ládájának semlegesítésekor történő hekkeléssel, bezárt emberke kiszabadításánál az ajtó feltörésekor történő hekkelésnél (azaz ilyesmit csak a specialista csináljon, lehetőleg úgy, hogy van nála skulljack mert az növeli a hacking értékét) és ha kikutattad a skullmining-ot és van skulljack a specialistánál, akkor vele le kell támadni egy ADVENT katonát (tisztektől lehet a legjobb cuccokat szerválni sikeres hekkeléssel, de nekik a legmagasabb az ellenállásuk is). A small és large data cache, az alien data cache (ez utóbbi inkább loot-ként jön) ha beszerzésre kerül valami módon, akkor ki lehet kutatni a scientist-ekkel és akkor 30-60 közötti intel jár minden ilyenért. Advent tisztektől lehet még szerválni egyéb dolgokat is ilyen skulljack általi skullmine akcióval, például facility lead-et (kikutatható, ha megvan akkor egyből lehet menni az térképen jelen lévő facility ellen akcióra akkor is, ha nincs ellenőrzés alatt a terület, mert ekkor eltűnik a kis lakat ikon az alul lévő facility ikonról és rábökve lehet nyomatni a feladatot), permanens tuningot (hack emelkedik 20-25 ponttal), egy rakás alien alloy-t vagy épp elerium-ot. Egyszerre csak 1 facility lead lehet a birtokodban, ha ez megvan, akkor addig nem ad be újra ilyet a program, míg azt fel nem használod (amit ne tégy meg addig, míg nincs elzárt facility amire érdemes elhasználni).

    Ha betelik a jelző akkor csak elindul a visszaszámlálás (napok vannak hátra a bukásig). Ekkor megcsinálsz valami sztori feladatot (ezek a nagy térképen a fehér ikonos jelképek, érdemes halasztani őket, csak legyen kikutatva a skulljack, aztán ráérsz vész esetére tartalékolni a sztori dolgokat, mert legendary nehézségen legkevesebb 2, de akár 4 csíkot is elvesznek a készenlétből) vagy lenyomsz egy facility-t és akkor leáll a számláló, mert lecsökken a maximálisról a project állapota.

    Intel kapcsán igazándiból nem a bevétel a fontos, hanem mire használod el. Ott lehet sokat bukni, ha az ember ész nélkül nyomul előre és nem telepít tornyokat. Amíg egy szomszédos, a kiszemelt "elfoglalni" vágyott területtel vonallal összekötött térségben van rádió is lerakva, addig 80 intel-ből letudható az új terület megszerzése. Ha nincs a szomszédban, akkor viszont minden közbülső, rádió nélküli terület emeli a költséget újabb 80 ponttal. Meg lehet szépen tervezni hová kell ezeket lepakolni, mert itt meg lehet fogni erősen a költségeket. Emellett ugye ésszel kell vásárolgatni a Black Market-en is, ha csak nincs meg az a kontinentális bónusz, ami erősen lecsökkenti a BM "árait". Csak ugye mivel 6 kontinens van és 12 bónusz létezik, így a játék elején még nem tudhatja az ember mik lesznek leosztva neki. Erre odafigyelve és maximálisan kihasználva a skulljack előnyeit, igen könnyű még legendary nehézségen is fenntartani emberi értéken az Intel mennyiségét. Meg amint lehet kezd el betárazni az elerium-ot amit a Black amrketből vásárolhatsz. A jobb cuccokhoz nagyon kelleni fog és sok fog kelleni belőle (alien alloy-ból is, de abból több található).

    SaGa59:
    A harmadik csóka egy grenadier és neki a nickname-jét kell átírni (ehhez egy sergeant kell, addig nem unlock-olódik ez az opció). Beaglerush nevet kell adni neki és egy mocskosul erős grenadier jár érte.

    [ Szerkesztve ]

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Shadowguard #308 üzenetére

    Guerilla tactics, majd AWC, aztán Prooving ground lenne az ajánlott építmény sorrend, különben szívás van. A shadow chamber meg valahol a sor végén van jó helyen.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • sagajr78

    tag

    válasz Shadowguard #352 üzenetére

    A szövegelés kivevő csak a tutorial részből veszi ki a felesleges extra bemutató diskurzusokat. A feladatokban ugyanúgy benne marad Central magyarázata, hogy nézd má' az ott egy tréler rajta egy rádióval, meg nini, ott egy új idegen ez vajon mi lehet? :)
    Ezeket nem úszod meg. A legtöbb amit modtól eddig láttam, hogy a feladatok közben Central hangja lenémításra kerül, de ha a mérnök leányzó vagy a doki akar valamit kommentálni, azok ugyanúgy nyomják a rizsát tovább.

    Flanking a critical miatt fontos, mert azon dob sokat, míg aim-en nem sokat segít (nem kapja meg az amúgy is alacsony cover bónuszt a célpont). Ha biztosabban akarsz találni, szerelj távcsöveket (ne lézerest, az crit esélyt növel nem a pontosságot) a stukkerekre vagy adj aim bónuszos PCS-t a katonáknak. Esetleg puskatust dobj fel a fegyverekre, mert ha mellé is lősz, az garantál neked valamennyi sebzést ebben az esetben is (1-2-3 attól függően melyik fokozatú van fenn a fegyveren).

    Modból van már save scum jellegű opció egy ideje. Ha gondolod akkor töltsd le (megtalálod a steam workshop-on, volt már belőle kettő is, de az egyiket aztán törölte a készítője).

    CPT.Pirk:
    Legközelebb a végjátékban, az utolsó feladatban fogsz megint találkozni olyan ellenféllel. Azok nem lesznek olyan hű de kemények addigra már. Ez az első ez amolyan meglepi volt, direkt legyengítve (erősen sebesülten). Gyengéjük nincs, le kell lőni/verni azt akkor vége lesz. Koncentrált tűzerőt nem bírja, teleportálni messzire meg nem szokott.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Shadowguard #355 üzenetére

    A save scum jellegű változások csak taktikai módban segítenek, ott van és volt az előző játékban is csak a változtathatatlanság ha ugyanúgy akartál valamit csinálni. A stratégiai dolgok generálásánál a visszatöltések mást generálnak, néha előre hozva eseményeket, máskor eltolva (a feladatok kiosztása is időintervallumos, nem fix naponként jön, ahogy például a hónapváltás is 28-35 naponként történik nem fixen hónap végén, egyedül a facility/dark event/project advancement/retaliation fix idejű, bár ezeken lehet módosítani dark event-ekkel és a játékos cselekedeteivel).
    Iron man fokozaton ezekkel nincsen probléma, mert nincs mentegetés és visszatöltögetés folytonosan, így nem zavarhat be semmi csak "élvezi" az ember amit kap. :N

    Ha biztosra szeretnél kisegítők megszerzésénél, akkor tudsz a bázison meg a black market-en is felvenni embereket minden hónapban. Az egyik helyen a kettő közül lesz mérnök vagy kutató minden hónapban (sőt általában mindkét helyen akad mindkettő csak az egyik helyen supplies, a másikon intel az ára a felvételnek), mikor épp melyik kell. Alapvetően ebből, erre alapozva kell kigazdálkodni az embereket, nem a véletlen feladatokra építeni a beszerzésüket, mert azok véletlenszerűek. Pont ahogy régen az UFO játékokban. Ha kutatót vagy mérnököt akartál, akkor áldoznod kellett rá erőforrást. Na ez itt is működik. Minden más csak extra, amiket alacsonyabb fokozatokon játszva jócskán visszafog a program, míg magasabb nehézségen bőkezűbben adagol. A véletlenbe egyébként beleszól, hogy mennyi mérnökkel vagy kutatóval rendelkezel és melyik hónapban jársz éppen. Az ilyen kisegítőket generáló feladatok ugyanis akkor jönnek, ha elmaradsz a program által előre meghatározott kvótától. Induló hónapban ez 1 fő, aztán nehézségi szinttől függően 1/0.75/0.5-el növekszik minden hónapban a figyelt létszám. Ha ennél többel rendelkezel akkor ne nagyon számíts véletlen feladatból bezsákolható extra emberre. Ennél kevesebb esetén az adott hónapban fel lesz kínálva jutalomként kérdéses egyén vagy guerilla feladat jutalmaként vagy sima kimentős feladatként (ha megvan a kvóta többnyire akkor szokott VIP elfogós feladatot adni a spokesman).

    A hónap lezárásakor ami supplies-t kapsz az fix érték, amit két dolog befolyásolhat (most a zöld ládás ledobott, gyorsan scan-elhető cuccokról beszélek ami az income értékeddel egyenértékű). Az egyik tényező egy bizonyos dark event (felezni), a másik meg egy bizonyos kontinentális bónusz (+20%). Hacking-ből meg permanens emelést lehet még kicsikarni egyes konkrét területeknek.

    Az egyéb, hosszabb időtartamú, fehér ikonos scan dolgok esetében már egy kis intervallumban változnak a begyűjthető alapanyagok/erőforrások értékei (ezeket egyébként át tudod írni ha jól emlékszem akkor a defaultgamedata-ban vannak vagy a defaultgamecore fájlban, ahol van adott nehézségre megadott minimum és maximum érték is). Olyan drasztikus eltérések ezeknél nem lesznek, mert tényleg kicsi a mozgástere a programnak a minimum és maximum értékek között. Azt pedig, hogy melyiket fogod ki, előre fixált arányok döntik el és a nehézség.
    Minél kisebb nehézségen játszol, annál ritkábban kapsz igazán ütős és hasznos előnyt meg magas értékű scan jutalmakat/igazán ütős engineer/scientist embereket és bizonyos előnyök fel sem tűnnek majd. Elvégre nincs rájuk szükség ha egyszer az ellenfelek is vissza vannak fogva és nem használhatják ki a teljes eszköztárukat. ;)

    A területszerzés és rádióépítés ideje mindig intervallumos és ezt mutatja is a program. Ennek megoszlása veterán nehézségen (ha emlékezetem nem csal) az esetek 60%-ában a középérték, 10%-ban a legkisebb és 30%-ban a legmagasabb (legendary-n más a leosztás, ott az esetek 60%-ában az ember a legmagasabb értéket kapja, 10% marad a legkisebb érték és a közepes lesz 30%, nagyon pöpec így folyton 8 napos építésekkel meg scanning-el előre haladni, még jó hogy némelyik hekkelésből ideiglenesen lehet scan time felezést nyerni). Ezeket én nem piszkálnám, engem nem zavartak az itt nyert vagy elvesztett 1-2 napok, mert szerintem sokkal fontosabb, hogy legyen betárazva inkább mindig egy facility lead amit kikutathatsz és akkor nem kell aggódni a terjeszkedés sebességén, meg hogy hova tudsz odamenni és hova nem. A facility lezúzás miatt kell úgyis viszonylag ütemesen terjeszkedni, de egy beszerzett facility lead által a világ túlsó felére is egyből mehetsz összeköttetések hiányában is robbantgatni.

    A katona amit kaphatsz egy feladatért annak a class-a meghatározásakor megnézni a program, hogy miből mennyi van a csapatban. Ha valamiből kettővel több van, mint a többiből, akkor abból nem kapsz, mert a játék úgy van beállítva, hogy a random class generálásnál és jutalom katonáknál a csapatodban lévő class-ok közötti mennyiségi eltérés legfeljebb 1 lehet. Ha ennél több akkor olyan class-t fel sem ajánl neked. No nem mint ha nem azt képezhetnél ki újoncokból akit akarsz a guerilla központban. :)

    A scientist hasznos. Nagyon. Főleg a játék elején tud nagyon sokat dobni a fejlődéseden amikor még a kis nehézségű dolgokat kell kutatni. Legendary fokozaton pedig nélkülözhetetlen (dupla kutatási idők ugyebár elég övön aluli csapás).
    Veteránon és könnyebb fokozaton mondjuk eleve gyors a kutatás, de minden scientist gyorsít rajta akit megkapsz/felveszel (akit meg még laborba is teszel az még extra gyorsítást is ad).
    Ez főleg az egyre nehezedő, garantált és folyamatos intel bevételt generáló kutatásoknál (intel cache-ek, alien meg advent data pad-ok amiket kiszedhetsz loot-ból meg agyhekkelésből advent katonákból) lesz fontos, mert sok kutatóval és magasan 100% feletti összesített gyorsítással is már 6-9 napokba kerülhet némelyik (az alien eleve egy kategóriával magasabbról indul és minden újabb egyre több időt igényel).

    Ha ezek befolyásolására akarsz modot akkor kreáld meg magad, mert te tudod milyen eloszlásban és gyakoriságban szeretnél egyes dolgokat (a RNG meg majd eldönti mit kapsz). Sima ini birizgálás a két főbb, fentebb már említett ini-ben elég sok dolgot tudsz módosítani. Csak pár számot átírsz és máris kész a dolog. No nem mindenhez fogsz így hozzáférni, de amihez így nem tudsz, az általában valami máshoz is kötődik és esetleg igen hátrányos dologgal járna a megbolygatása.

    Nexuson sokkal kevesebb a mod (harmad annyi van csak fent vagy még kevesebb, mint a workshop-on ami a hivatalos megosztó és kreáló felület). Célszerű eleve a workshop-on megnézni a kész modokat és elolvasni mit csinálnak (mert időnként a címnek nem sok köze van a tartalomhoz). Illetve olvasgatni szorgosan a nexuson vagy a workshop-on a fórumokat a modding-olási kérelmek és javaslatok/módozatok/trükkök kapcsán. Onnan nagyon sok fontos infó kideríthető a játékról és nem ritkán a modokról is, melynek hatására esetleg a nagyon jó modról kiderül, hogy talán mégsem annyira jó, mert olyan helyeken piszkál bele bizonyos fájlokba ahol nem kéne és emiatt más modokat fog ellehetetleníteni vagy simán csak fejre állítani az alap játékot.

  • saen

    veterán

    válasz Shadowguard #374 üzenetére

    Szerintem semmiről nem maradsz le. Nekem már van néhány tápos cuccom, de a skulljacket még nem használtam. Codex se jött még, meg néhány lény eddig kimaradt, nem is bánom :)

  • sagajr78

    tag

    válasz Shadowguard #374 üzenetére

    A hacking csík mindig egy random dolog. Szerintem "dob d100-al" a program azt amennyi kijött, addig megy fel a csúszka. Nem lesz kétszer egyforma, mert ennek a legnagyobb a szórása.

    Shaken az sérüléseknél (nem csak saját, de csapattárs sérülésénél is, plusz halálozásnál ami szintén sérülés következménye) lesz nézve. Tulajdonképpen egy Will próba. Ha nem jön össze akkor shaken lesz a delikvens. "Gyógyítása" piszok egyszerű. Menjen feladatra, öljön meg egy ellenfelet és lehetőleg ne sérüljön meg nagyon. A feladat végével helyre is rázódik. Vagy várhat napokat, míg nulláról újraépül a Will-je (naponta random 1-9 közötti mennyiséggel, szóval ha nem jól jön ki a lépés, akkor nem hogy napokra, de akár hetekre is shaken maradhat).

    Ha halogatsz, akkor a 3-4. hónaptól (nehézsége válogatja) már amúgy is jöhet Codex, akár megcsináltad a skulljack-es feladatot akár nem. Ha viszont kimondottan azokat pörgeted akkor hamarabb jön és onnantól már lesz. A skulljack-es feladatot pedig nem szabad halogatni. Tessék lékelni a fejeket aztán minden feladton a specialist rohangáljon skulljack-el és turkáljon a célpontok agyában hacking-el (már ha ki van fejlesztve a megfelelő dolog ami ezt lehetővé teszi).
    Ráadásul ha elhúzza az ember a fej lékelést addig, míg megjelenik normál feladatban a codex, akkor onnantól kétszeres mennyiségben fognak előfordulni a feladatokban. Ahol nem kéne lenniük oda berakásra kerülhet codex, ahol meg egynek kéne lennie ott akár több pod is tartalmazni fog belőlük vagy akár csapatosan is jönni fognak, holott ennek csak hónapok múlva kéne bekövetkeznie. Szóval inkább ne halasszad a dolgot sokáig.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz Shadowguard #377 üzenetére

    Az esélyek alapvetően két értékből tevődnek össze, amelyek egyik része fix, a másik változó (ez a változó érték egyébként kisebb, mint az alap érték). Mindhez van egy alapérték és egy +/-15-ös változó is hozzárendelve (ha kíváncsi vagy az egyes értékekre konkrétan, akkor a DefaultGameData. ini-ben magad is lecsekkolhatod ezeket, ahol az egyes hacking próbák és típusok fel vannak sorolva az alap értékkel ami hozzáadódik a hacking defense-hez és a folyton változó módosítóval egyetemben). A 15-ös szórás tehát akár 30 pontos eltérést is eredményezhet a két szélső érték között, még ha teljesen ugyanolyan kategóriás és force level értékűek is. Ez a változó mindig akkor kerül megállapításra amikor a hacking-et megkezded.

    Minél magasabb a karaktered hacking skill-je, annál kevésbé lesz szerepe az alap értékeknek és módosítóknak (bár a combosabb ellenfelek hacking defense azért nem lesz alacsony). Skulljack (+20 hacking) és jó drone együtt nagyon sokat dob. Ha meg egyszer-kétszer összejön a permanens hacking emelés is, akkor onnantól meg megállíthatatlan lesz a specialista. 100%-os sikered akkor lesz, ha a hacking értéke meghaladja a nehézség buzerálandó célpont hacking defense értékét (ez látható hacking során a jobb alsó részen) plusz a megszerezni próbált hacking előny alap nehézségének értékét. Az mondjuk sajnálatos, hogy bár a játék fájljaiban benne van, a kiadott játékból hiányzik a hacking PCS (nem csak ez, vannak még pszít tápoló tárgyak amik inaktívak, meg spéci lőszerek amik nem kerülnek elő gyártásból). Igaz mod már erre is van, így pedig a hacking mindjárt eredményesebbé válik. :)

    Lényegében tehát azért nehéz a hacking, mert két külön változó tényező is van benne. Az egyik célirányos felszereléssel kezelhető, a másik nem (ez a csík). Ugyanakkor ha kellően magas a hacking akkor meg egyiknek sem lesz már szerepe és a siker garantált. Azaz tapasztalatlan hacker-ekkel lutri, fejlettekkel és megfelelő felszereléssel meg tuti.

    Emellett a hacking nem kötelező elem, opcionális. Tud nagyon hasznos lenni és meh kategóriás is. Ahol kell a hacking ott meg amire kell az garantáltan sikerül, nincs hátrány és a bónuszok csak amolyan extrák.

    A codex-ektől nem kell ennyire parázni. Magnetic cuccok is ledarálják őket a fenébe. A plazma nem hoz akkora előrelépést az ölésükben, nem kategóriákkal jobb az a fegyver, mint a magnetic fegyverek. Ha biztosra akarsz menni akkor inkább gyárts és használj bluescreen skulót a fegyverhez (ez nem random, hanem ha elkészítetted egyszer a fejlesztést a proving grounds-on, akkor onnantól a sima engineering build opciójában tudod már gyártani, ellentétben az experimental ammo-val). Ezt a skuló ráadásul még az egyéb robotikus ellenfelekre is extra sebzést okoz (egyébként furcsa, hogy ez a skuló hat a codex-re, mert közben az élőlényekre ható dolgok egy része is működik rá, de például a bluescreen fejlesztésből szerezhető és gyártható emp gránát meg nem hat a codex-re, viszont a robotokra nagyon is).
    Plusz mivel tudod, hol fogsz vele először találkozni, így rá tudsz készülni. Szépen beállítod a csapatot, egy ember odamegy a tiszthez és kinyírja a skulljack-el (szigorúan csak specialist legyen a hekkelés miatt), a többiek meg majd jól kiosztják a galád codex-et.

    A shaken állapotnál meg lényegtelen a sérülés mértéke. A will számít és hogy az "arra dobott próba" sikerüljön. Minél magasabb a will értéke valakinek, annál kevésbé lesz ez gond. Mind shield, pszíker a csillapító zónájával például egy az egyben megelőzi ezt illetve utóbbi gyógyítja (ahogy az összes többi "elmebajt" is).

    [ Szerkesztve ]

  • SaGa59

    őstag

    válasz Shadowguard #392 üzenetére

    A pszi képzés képességenként 5-7-nap, az alapképzés (ekkor még nem tud semmit, csak már pszikernek nevezhető) is legalább öt.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Shadowguard #392 üzenetére

    Flashbang-et dobj a codexre, akkor nem fog osztódni és lőheted nyugodtan. A diszcharge-ot nem tudom okoz-e disorientet náluk.
    Meg mimic beacon-t is vigyél magaddal és akkor azt fogják lőni egy körig. Amúgy ha még csak most jött be az andromedon, akkor nem vagy elkésve a psi emberrel. Nekem jóval később lett csak meg a psi labor, mikor már gatekeeprek is jöttek.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • micafighter

    nagyúr

    válasz Shadowguard #392 üzenetére

    Ha lesz majd shadow chamber-ed akkor látod minden küldetésnél hány ellenfél lesz a pályán, és milyen fajták.

  • SaGa59

    őstag

    válasz Shadowguard #405 üzenetére

    Azon én is jókat vigyorgok minden akciónál, hogy ott kóbászol másfél tucat mindenféle, meg egy egész városnyi civil, de senki még csak észre se veszi a rakétahajtóműves repcsit, mikor kiugrálnak belőle az embereim...

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • micafighter

    nagyúr

    válasz Shadowguard #413 üzenetére

    Már nem sok van hátra. Ranger baromi erös , superior laser sight meg talon/falcon rounds kell neki és pusztit rapid firevel.

  • micafighter

    nagyúr

    válasz Shadowguard #415 üzenetére

    Ha elég sokáig van a pszikered képzőben, végül mindegyik minden képességet megtanul, csak a sorrend más. Szóval emiatt nem kell nagyon aggódni ;)

    [ Szerkesztve ]

  • micafighter

    nagyúr

    válasz Shadowguard #442 üzenetére

    Az utolsó fő küldetés két részből áll, az első részébe 3 embert vihetsz alapból, a nehezebb része majd külön lesz és oda 6+1 embert vihetsz, akár sebesültet is.

    [ Szerkesztve ]

  • micafighter

    nagyúr

    válasz Shadowguard #450 üzenetére

    Conceales specialist az jópofa lehet :) Az utolsó küldin tényleg sok az ellenség és szerintem nincs felső limit se mert a végén körönként jön majd erősítés az ellenségnek. Erősen ajánlott egy képzett psi opsal nekifogni, aminek megvan már az ellenséges psi dolgoktól védő aurája.

  • zsamiatt

    őstag

    válasz Shadowguard #528 üzenetére

    elerium megvan és szerintem a másik is. Már csak az alien data dekriptálás vagy mi van, meg valamelyik lény.

    Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!

  • LK

    addikt

    válasz Shadowguard #1513 üzenetére

    Hogyne játszana. Le sem tudom tenni, habár én még csak az elején vagyok a simának.

    "óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

Új hozzászólás Aktív témák