Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bende126

    csendes tag

    Sziasztok!
    Rengeteget dolgozok excelben,de eddig csak a függvények mélységéig jutottam,meg néhány egyszerű script megírásáig. Most viszont kicsit komolyabb dolgom lenne. Vannak termékcsoportok amikbe változó,hogy hány termék található. A feladat az lenne,hogy termékcsoportonként külön-külön lapra ki kéne nyomtatni a termékeket az adataival. A termékcsoportokat az A oszlopban külön-külön számokkal vannak megjelőlve,a B oszlopban található a termékek neve aztán a c-től M-ig a termék adatai. Külön csavar,hogy a felső 4sor fixen meg kellene maradnia minden kinyomtatott lapon. Hogyan lehetne ezt megoldani? Valaki segítene nekem? Hozzáteszem kezdő vagyok. Előre is köszönöm szépen a segítséget.

    Rehor Gyula

  • bende126

    csendes tag

    válasz martonx #2188 üzenetére

    Ok rendben. Màr elkezdtem csinálni. Ha hazaérek melóbol feldobom ide. Köszi

    Rehor Gyula

  • bende126

    csendes tag

    válasz bende126 #2187 üzenetére

    Sziasztok, még mindig ez előzményekben lévő makró megírása.
    Jelenleg itt tartok:
    Sub nyomtatas()
    s1 = 1
    s2 = 1
    o1 = 1

    Do While e1 < e2
    s2 = s1 + 1
    e2 = Cells(s2, 1).Value
    e1 = Cells(s1, 1).Value
    Do While Cells(s2, 1) = Empty
    s2 = s1 + 1
    Loop
    sork = s1
    sorv = s2
    Loop
    ' a nyomtatás részhez még nem kezdtem hozzá, ezt azért tettem bele, hogy lássam, milyen terülere vonatkozik a fentebbi kód
    For t = sork To sorv
    Cells(1, 20).Value = s2
    Cells(t, o1).Interior.Color = vbYellow
    Next

    End Sub

    , tudom, hogy nem jó, és, hogy mennyire jó poén tárgyává váltam, de ezt most hagyjuk!! :)))
    Lenne néhány kérdésem:
    - Lehet úgy változót deklarálni, hogy a do while utasítás alatt található? Vagy már korábban meg kéne tennem?
    - Jelenleg végtelen ciklus jön létre az excel kifagy. elvileg a Do While Cells(s2, 1) = Empty sor nem ennek elkerülésére lenne?