Új hozzászólás Aktív témák

  • Livius

    őstag

    Nemrég volt téma itt a fórumban valakiknél, hogy már lassan fél éve a Voda net sebességek eléggé elmaradnak a kínált pl 500 Mbit/s-hez képest, és csak stabilan a garantált sebesség van meg, és reklamálni se érdemes mert az bizony megvan. Akkor volt téma, hogy az NMHH gyakori kérdésekben erről van is már infó, hogy a szolgáltató olyan nagyon egyszerűen nem pattinthat le ilyen garantált minimum dumákkal egy ilyen hibabejelentést. Most a Digis fórumban egy teljesen más szálon egy fórumtárs megosztotta ebben a témában kapott válaszát az NMHH-tól, és számunkra igen érdekes és pozitív értelmű a válasz.

    [link]

    "Általában igaz az, hogy amennyiben az előfizető (tapasztalata szerint) a szolgáltatást nem tudja az előfizetői szerződés szerint igénybe venni, akkor hibabejelentés tehet. Ez természetesen vonatkozik az internet-hozzáférési szolgáltatás le- és feltöltési sebességére is. A bejelentést a szolgáltatónak nyilvántartásba kell vennie és el kell végeznie a behatárolást (valós-e a hiba? ha igen, a szolgáltató érdekkörébe tartozik-e?) és az előfizetőt ennek az eredményéről tájékoztatnia kell 48 órán belül (kivéve, ha a hibát valósnak és az érdekkörébe tartozónak ítéli és az elhárításhoz nem szükséges az előfizető közreműködése, mert akkor az értesítés nem kötelező) valamint a valós és érdekkörébe tartozó hibát maximum 72 órán (vagy az ÁSZF-ben szereplő időn, ha az kevesebb) belül el kell hárítania. Ezt az eljárásrendet kell követnie akkor is, ha az előfizető a le- és feltöltési sebesség szerződéstől elmaradását jelenti be. Nem teheti meg azt, hogy egy hibabejelentést fel sem vesz, a behatárolás nyomán kell azt megállapítania, hogy a hiba valós-e. Az internet-hozzáférési szolgáltatásnál a szolgáltató nem csak a garantált sebességre szerződik. Az igaz, hogy a garantált sebességnek kell minden időpontban rendelkezésre állni (kivéve a leállásokat) de az nem, hogy hogyha a garantált sebesség ugyan mindig megvan, de annál több sosem, akkor az teljesen megfelelő teljesítés lenne. A szolgáltatónak ilyen esetben is fel kell vennie a hibabejelentést és el kell végeznie a behatárolást. (Különösen markánsan igaz ez a mobilinternet esetén, ahol jogszabály jelenleg nem tiltja a 0 garantált sebesség megadását, de ettől még a ténylegesen 0 sebességű internetet megfelelőnek minősítő és a hibát már ki sem vizsgáló szolgáltató jogellenesen jár el.) Emellett valóban létezik az a szabály is, amit Ön is beidézett, és ami azt mindenképpen jelenti, hogy amennyiben egy előfizetői hozzáférési ponton a hálózat műszakilag alkalmatlan a kínált sebesség elérésére, az a szolgáltató részéről jogsértést valósít meg. (Tehát arra a végpontra azt a csomagot nem értékesítheti, akkor sem, ha elvileg nincs neki másik, akkor vagy nem köt szerződést, vagy mégiscsak kialakít egy olyan csomagot, ami megfelel a helyi adottságoknak.) Emellett azt is alátámasztja, amit fentebb írtunk: az előfizetői szerződésnek része a kínált sebesség is, tehát az előfizető tehet hibabejelentést, ha a szolgáltatást nem tudja a szerződés szerint igénybe venni. (Amit nem várhat el, az az, hogy a szolgáltatás folyamatosan a kínált sebességen üzemeljen.)"

    Tehát valóban nem lehet csak annyival letudnia a szolgáltatónak az ilyet, hogy megvan a garantált, elvileg kötelező ilyen esetben mindig felvenni a hibajegyet neki, és a végén tényleg el lehet menni akár addig is, hogy bizonyítania kell a szolgáltatónak azt, hogy a hálózat egyáltalán képes-e a kínált sebesség szolgáltatására a felhasználónak, mivel csak olyan csomagot értékesíthetne, aminek a kínált sebessége elérhető, nem pedig csak a garantáltnak kell elérhetőnek lenni folyton.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB

Új hozzászólás Aktív témák