Új hozzászólás Aktív témák
-
#10726912
törölt tag
Na akkor üdv minden erre tévedőnek
Lenne ötletem: tegyen mindenki ide mindent, amit tud: alkatrészeket, olcsó beszerzési helyet, vagy régebbi hibák orvoslására ötleteket, (pl karbi fedél tömítést ne gumit és parafát tegyél,hanem szerezz be klingeritet, ha más nem, lapot és vágd ki magadnak otthon, stb).
Nekem Simson rollerem van (S51E 4 sebességes blokkal, 60 köbcenis). Minden nap használom, melóba járáshoz, és minden egyéb dologra.
S lehet tákolni a szlogent. Pl:
Nem a Simson tehet róla, ha ostoba a gazdája, és nem ért hozzá!
Pörgessük meg egy kicsit a topikot, megérdemlik a simsonok, hogy legyen élő topikja!
Egyéb ötletek is lehetnek: pl robbantott rajzok a blokkokról, stb. Jöhetnek képek (meglesz az enyém is, csak legyen egy kis időm).
Üdv! -
#10726912
törölt tag
Majd jön a nép, akinek van Simsonja, az szereti ezeket a helyeket.
Ha már ketten vagyunk, az eddigi létszámhoz képest már tömeg
Hamaost kezdem szétbontani a Sámsonom, mert kihullt szegénynek a haja. Illetve túl sok lett neki
Szét ment a kuplung lamellája, azaz folyamatosan fog a kuplung és megvan persze a csillió kisebb nagyobb darabka, meg a reszelék.
Szimering kell a berugó karhoz, meg a lamella sor, meg a váltó olaj, meg a tömítés szett, meg szerelő pasztám sincs már.... A fene a száját, kellett ennek 10 év után ilyen hirtelen szét törnie
Gyenge f.staliga
Lehet, hogy megveszem az új dugót, meg a gyűrűket, évente kicserélem ezeket. Majd kiderül
Majd beszámolok a költségekről
U.i: Ez is érdekes darab volt, aminek a könyvét linkelted
U.i:
Akkor amíg nem gyűlünk még többen össze: mi a véleményed arról, hogy az első HSZ-t kéne megreformálnunk?
Betenni linkeket, stb.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Lehet tudni.
Simson roller. N3-as karbi, 70-es fúvóka, 60 köbcenti, négy sebességes. Itthon háztájin átfújva, elcsesztem, messziről jól néz ki (tudom, képek). Aranyzöld díszítés, fekete az alapszín (a más bázisú festékek megmarták egymást, de akkor már se idegem, se pénzem se időm nem volt javítani).
Minden gyári állapotban van, nincs tuning. Inkább egyszerűsítés van...igyekszem a hibákat kirekeszteni.
Pl a kipufogó...a német mérnökök a vázhoz rögzítették mereven, fixen, a kiömlő toroknál szintén...
Nem elég, hogy egy ekkora batár dög csövet löktek rá. Na mindegy.
Nekem a taposó alatt megy a kályhacső. A fix rögzítés helyett betettem egy gumi kompenzátort, azon "lóg" a kipuf, így kevesebb a rezgés
Karburátor pohár tömítése is mindig szívatott. Sikerült beszereznem klingeritet. Azóta nem kellett másik.
A szivató karja is le lett cserélve...minden nap használom a motort, télen sokszor kellett volna a szivató, mert anélkül csak vánszorog, mikor igyekeznél. Kicseréltem egy montenbike első váltó karjával, fokozat mentessel. Azt ha ráhúzom, úgy marad a kar, nem kell tartanom
Ja, szétszedtem a kuplungot, négyből kettő szétment.
A kuplungon amúgy mit szeretnél újítani? Cserélni kell a váltó olajat sűrűn, akár 3 * is egy évben és nem lesz vele gondod.
Ja, gyertya is volt porondon. Végül sok olvasgatás és kínlódás után az NGK BP6HS-e vált be, az van két éve.
(hirtelen kb ennyi). Nekem minden napos használatra van a motor, mnkába járáshoz. Mennie kell, üzem biztos kell és olyan kell, ami sok használat után (egy hónapban, 400 Km átlagosan, télen nyáron) ha elkopik-meghibásodik valami rajta, akkor olcsó legyen javítani.
Minderre pompásan megfelel, meg természetesen néha jó vele elindulni csak úgy a vakvilágba
A neten a Mesebeli vándor útmutatóját használva állítom a karbit és a gyújtást, ha kell.
Na ennyi kb -
#10726912
törölt tag
válasz szentkuti11 #77 üzenetére
Mondd el, mi a baja. Vidéken lakom. De a Simsonnak az az előnye, hogy könnyű megszerelni, csak tudni kell, mit hogyan kell szerelni, nem bonyolult szerkezet
perge666: Igyekszem majd tenni fel képeket. Csak tiszta retek szegény, lehet hogy 15-én letakarítom és akkor teszek képet. Mi van a kuplungoddal? Még most állok neki megszerelni ezen, most rakom össze. A szimering, lamella sor, szerelő paszta, váltó olaj, és a tömítés szett együtt 4500-ba fájt, ez nem olyan sok szerintem -
#10726912
törölt tag
válasz szentkuti11 #80 üzenetére
Kiskondi helyett inkább ellenőrizd le a gyújtást (EZ alapján! ), aztán ellenőrizd a karburátort is ugyanez alapján. A kiskondi vagy jó, vagy nem, inkább szakadás szokta megölni, s akkor nincs szikra. A gyertya hézagot is vissza veheted 3 tized milire, a karbiban az úszó beállítás mellett ellenőrizd a szívató gumiját is, hogy ép e, stb...
Nekem okozott már ilyen jellegű hibát az is, hogy a főfúvóka beesett a pohárba
Hajrá, legyél szisztematikus, a vándor (és mi) segít! (ünk ). -
#10726912
törölt tag
válasz szentkuti11 #82 üzenetére
Vedd le a lendkereket és nézd meg, hogy nincs e szakadás.a tekercsnél. A neten keress rá a tekercsekre, képről rá fogsz jönni (neked a gyújtó tekercs kell). Műszerrel mérj rá a tekercsre és nézd meg, hogy nem e szakadt. Ha nem, akkor nézd meg a forrasztások épségét.A lendkerékhez árulnak lendkerék leszedő szerszámot, minden simsonosnak kötelező jellegű megvenni!
perge666:
A kuplung kar alap állapotban laza?
Annyira kell lazának lennie, hogy ne lötyögjön.
A berúgókar felőli blokk oldalon találsz a blokkon két piros műanyag kupakot.
Csavard ki a blokk közepén lévő műanyag kupakot. Ha benézel meglátod a kuplung állító csavart. Lazítsd fel a rögzítő anyát (10-es krova) és tekerj a csavaron lapos csavahúzóval kifelé két fordulatot. Tedd sebességbe álló motornál, húzd be a kuplungot és kézzel próbáld a hátsó kereket forgatni.Ha nem megy, tekerj még kijjebb a csavaron. Ne felejtsd el vissza húzni az anyát. Remélem jól írtam le, ha mégsem, akkor a másik irányba kell tekerni a csavart Elvileg jól írtam.
Egyébként Borsodi vagyok.Tiszaúj környéki.
Üdv!
Nyíradony...hát ne told át hozzám a sámsont[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Most állítottam be én is a kuplungot.
Ha befelé tekered a csavart, akkor tudod beállítani azt, hogy behúzott kuplungkarnál ne fogjon a kuplung. Kifelé tekerve a kuplungkart lazán be fogod tudni húzni.
Hajrá
Pedig jó lenne egy motorozás. csak mindenki messze lakik mindenkitől -
#10726912
törölt tag
Egyébként pedig szívesen segítenék, ha el tudnád hozni
-
#10726912
törölt tag
A faterodnak igaza van, azért van a zörgő hang, mert kopott egy kicsit a szerkezet. Pont semmi baj vele, úgy kell viselkednie. A kuplung állítót azért még tekerd ide oda egy kicsit, lehet, hogy másfél fordulat is elég. Ha túl laza marad a kuplungod, akkor megcsúszhatnak a lamellák és emiatt hamar elkopnak, szét törnek, stb.
Hideg olajnál másképp viselkedik, a hideg olaj nagyobb tapadást biztosít, menj néhány próbakört, aztán ellenőrizd újra!
A legjobb az, ha meleg blokknál álló motornál beteszed kettesbe és behúzott kuplungnál érzed, hogy nem forog teljesen szabadon a hátsó kerék, de nincs is túl nagy ellenállás.
Az, hogy hidegen első rúgásra beindul szivatóval, lehet azért mert frankón jó a motor
Ha nem eszi le a hajadat, nem füstöl mint egy rossz dízel, melegen szinte semmi ne látszódjon, ha az olajat jól adagolod /4 liter benzinhez1 deci olaj, ez is erősebb keverék, mint az ajánlott de ennél még nem füstöl, kokszosodik erősen, és ereje is van, kipörög, melegen nem fullad, akkor egy gondos gazdától kaptad meg
Azért a biztonság kedvéért nézd meg a főfúvókát is, hogy nincs e átfúrva, stb. S próbáld kiszámolni a fogyasztását.
Most olvasom, hogy melegen nagyon alacsony az alapjárat. Ez könnyen lehet a rossz keverék miatt. Próbálj melegen lapjáratot állítani, ha megfelelő főfúvóka van a karbiban, akkor menni fog.
Megszokott hiba, hogy hidegen akarnak állítani alapjáratot, aztán melegen nincs után állítás. Elvileg neked most ezt kell korrigálni: Menj pár km-et a motorral, legalább 10 percet, aztán állj félre és állíts a rugóval ellátott csavaron. Nekem N3-as karbi van, az felfelé áll a gázsuberház (micsoda szakszót vértem ide ) mellett. Egy fordulatot tekerj be rajta. ha nem jó, leáll, állítsd vissza eredeti helyzetbe és indítsd be a motort, majd tekerj kifelé fél fordulatot. Ez a benzin levegő keverék szabályzó csavar, az alapjáratival is lehet gondod, az be van süllyesztve, így azt tekergetik ritkábban (sokan azt sem tudják, hogy van olyan, ezért ne nyúlj hozzá te sem). Egyébként a Mesebeli vándor leírja a karbi beállítást is nagyon részletesen, érdemes átolvasnod.
S még valami...mekkora a gyertya hézagod? (mesebeli leírja az ajánlottat).
Szép vas! Csak a bowdeneket rendezd el egy kicsit. Meg az első villáról hiányzik a gimi védő (harmónika), de ezeket könnyen pótolhatod[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Ma a próba út közben csináltam pár képet. A kuplung kiváló, de a mosás után feltűnő festés hibák jöttek elő...
Veszek festékeket és a köv. jó időben feljavítom...két évet bírta króm részen is a festék. Aki azt mondja, azt nem szabad lefesteni, annak azt üzenem, hogy herótom van a simson=króm stílussal -
#10726912
törölt tag
7-ik éve nyúzom.
Veszélyesnek veszélyes, de én úgy megyek a motorral, mintha bicajoznék. Sőt.
Nem motorozok, hanem közlekedek a motorral A-ból B-be. Nincsenek fékezések, csapatások, döltés, stb. Tisztes távolságot tartok a kocsiktól, szóval azért veszélyes számomra, mert a rendőr megdádázhat érte. Meg egyszer annyira elkopik, hogy a belső is kilyukad
De köv hónapra be van ütemezve S ha szét lesz szedve, akkor a féket is rendbe rakom elől hátul (_felcsiszolom a fékpofákat, hogy jobban fogjanak, kereszt irányban a fék"házat").
Örülök, hogy jobb lett a kuplung -
#10726912
törölt tag
Azt azért tudd, hogy csutka gázon megy mindig, akkor is ha kemény hátszelem van Télen a hóban (ezzel a gumival ) engem tartanak fel a kocsik mikor leesik a hó...
Csak én ölök azért, ha nem indul második, max harmadik rúgásra szívatóval. A váltót nem rugdosom, bár keményen engedem ki a kuplungot. Ha jól össze rakott motort (azaz nem szelelnek a szimeringek, megfelelő a kompresszió, jól beállított gyújtás és karbi van) akkor a SIMSON megy! Aki tologatja, rugdossa, nyüstöli betegen (nem kap benzin dugulás miatt eleget,m de attól még hajtja, rángat, kopog csörög szegény, szétveri kínjában a főtengelyt egy idő után, s még sorolhatnám), annak nem marad más az em
lékébenm, csak a kínlódás. Pedig ez is olyan motor mint a többi.
Ha rendbe van rakva (fillérekből) és jól van megcsinálva, akkor megy. Én nagyon galádul el tudom küllemileg hanyagolni, de nekem minden nap reggel (sokszor télen is) beindul mennie kell, munkába járáshoz használom első sorban.
Amióta nálam van, lett csapágyazva és szimeringezve, azt is azért, mert a tudatomat cseszte, hogy 8 éve ugyanaz a csapágysor van mindenhol. A főtengely egy kicsit kottyant, de nem volt vészes, ennek két éve, jövőre kicseréltetem azt is.
Oszt hagy menjen
Ja még valami: Kérek mindenkit, hogy mutasson egy alternatívát a SIMSON ellen: ugyan annyiba kerüljön, tudjon ugyanennyit végsebességre, az alkatrész ellátottság ugyan ilyen bőséges legyen, a szerelhetősége ugyanígy megoldható legyen otthon (_ne kelljen szerelőnek elhordani a pénzt, csak mert ő ért hozzá, én meg nem meg senki sem! ), és évek múlva is ugyanígy tartható maradjon!
Napi használatra kell, nem hobbi mocikának.
Ha valaki tud, ne tartsa magában, jöhet a tanács, javaslat!
(a fenti felsorolás válasz is lehet az észre vételedre, miszerint nagyon bevállt ).[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #100 üzenetére
Azért azt nézd meg, hogy mennyinél sérült a műanyag. Horror áron van hozzájuk. A rengeteg kütyüről meg nem is beszélek:S Mintha egy gyerekjátékot pakolnál szét Tele műanyag alkatrésszel.
S nem igazán mennek azok jobban...az enyémnél nnem sokkal jobban, ha kirívóan van is olyan, ami elhagy, az gyorsulásban viszont verve van (játszanak a röpsúlyokkal, de vagy a vége több, vagy a gyorsulása jó).
S a "többlet" tudásukhoz képest (pl fogyasztásban jobbak) tényleg szerelhetetlenek, vagy drága alkatrészekkel megáldottak
Mindegy: aki ismeri a SIMSON-t és nem vagizni akar, hanem napi használatra illetve pár kiruccanásra keres motort, annak megfelel. Hosszú ideig -
#10726912
törölt tag
válasz andree04 #110 üzenetére
Ha melegen elerőtlenedik, az a rossz gyújtás és a rossz karbi okozza a legtöbbször.
Gyújtás terén: Keress rá, Mesebeli vándor, Simson gyújtás, és Ugyanezen ember írása: Karburátor beállítás.
Ha ezek rendben vannak és jól van minden beállítva, akkor jöhet hiba szűrés:
1: megszakító kalapács beégését ellenőrizd, csiszold meg, ha szükséges, cseréld. Ha menet közben a megszakító szikrázik, akkor az gond! (ha jól tudom, a kis kondenzátor a ludas érte, ami a lendkeréknél van).
Gyertyát vegyél: NGK BP6HS vagy NGK BP8HS (ki kell kísérletezni).
A benzin keveréket 40-esre keverd! Nem igazán füsttől attól sem, de a benzin minősége változott, kevesebb az ásványi alapú származék benne, mint anno volt, simán kéri a 4 liter benzinhez az egy deci olajat, hogy ne melegedjen túl.
Ellenőrizd a szivató gumiját, hogy nincs e megsérülve. (ha elerőtlenedéskor is nagyon füsttől, meg mindig nagyon füsttől, az egyik ok a túl sok benzin).
Mindemellett a súbertűn tedd közép állásra meleg motornál a határoló lemezt (nem tudom mi a neve ), s ahhoz állítsd be a karbit. Meleg motornál!
Azt hiszem, kezdésnek ennyi elég:$
Üdv körünkben, képeket majd mellékeld a festésről! -
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #123 üzenetére
Egy apró trükk:
Van kompresszorod? Ha igen, vedd ki a gázsúbert és fúvasd ki azon keresztül a karbiból a benzint....nem kell levenni, szétszedni apróra, tömítést igazgatni...ami van kis apró kosz (esetlegesen) az elfér a ülepítő alján, ha valóban ez a gondja, akkor ebből megtudod (mármint a karbi dugulás) és utána is ráérsz szétszedni A Kipufogót nem kell olyan sűrűn bontani, ha full gázon mész vele (még nekem se, pedig 40-es keveréket használok!). Üres járatban (sztenderen) pörgesd ki a motort (esetleg felteheted 3-ikba, terhelés alatt talán jobban tolja a kipufgázt) és ütögesd meg a kipufogót: ha nem "köpi" a kormot., akkor nincs értelme bántani. -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #126 üzenetére
Kissé soknak találom az 51-eshez a 68-as fúvókát
Nekem a 60 köbcentihez van betéve 70-es főfúvóka. S az is úgy, hogy a súber tűn a lemez felülről a második rovátkán csücsül.
50-es keverékkel jársz, annak egyszerűen nem szabad füstölni, csak észre vétlen mennyiségben!
Kipróbálnám a 60-as fúvókát: az a jó, ha kompromisszumokkal bár, de tudsz közlekedni a motorral akkor, ha a súbertűn a lemez a középső rovátkán van.
De megnézheted magad: tedd a legfölső rovátkára a lemezt! (jön a nyár, amúgy is érdemes átállítani egyel kisebbre, melegben kevesebb benzin is elég a végsebesség eléréséhez). Ha ott nem megy, erőtlen, stb, és a keverék arány szabályzó csavarral sem tudod beállítani, akkor kell a 68-as főfúvóka. De szerintem a 60-as bőséggel elég oda. Akár jobban is mehet a motor, ha szabályzottabban és nem nagy mennyiségben kapja a benzint. Járj utána! -
#10726912
törölt tag
karburátor helyes beállítása Ez alapján TÖKÉLETESEN be lehet állítani, ellenőrizni, stb-zni.
[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #133 üzenetére
Nem jó a sorrend.
Előbb a gyújtást nézd át. Annak kell tökéletesnek lennie. Gyújtás alaplapot állítsd be, ellenőrizd, megszakító akkor nyisson, amikor kell, s legyen felcsiszolva. Ezeket csak be kell állítani, nem kell hangolni
Aztán jöhet a karburátor. Nézd meg a szívatót is, hogy a gumi ép e, nincs e megsérülve, azaz zárjon le teljesen.
Ezek után nézd meg a benzin szintet! Ellenőrizd az úszó állapotát, hogy a peremtől a 27-33 miliméteres értékek között legyen.
A henger fejet levetted már, nincs gyűrű széttörve a dugón?
Ha ezek megvannak, akkor jöhet a karbi finom hangolása. Ha ez nem sikerül s az előbbiek megvannak, akkor lehet még szimering gondod is. A 68-s fúvókának jónak kéne lennie a 60-as hengerhez. Nekem 70-es van, én is ki akarom cserélni 68-ra vagy kisebbre, hogy a súbertűn ne legyen ekkora ugrás (vagy szembe szélben is kiforog fullra és megeszik ÖT liter benzint akár százon, vagy szívatóval kell tartani a fordulatot amíg fel nem melegszik, s ekkor viszont hiányzik egy kis erő).
De előbb menj végig mindenen, így túl sok nyitott kérdés marad. Ebből születnek azok a Simsonok, amik nem mennek, nem jók.
Kitartás, precizitás és türelem! No meg pár sör, tolómérő, hézagmérő lemez és már jó is lesz...
andree04: Szép és gyors meló, használd egészséggel -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #143 üzenetére
A gumi gyűrű, aminek csak a negyede van meg, az a pohár fedél tömítés lenne, ami lehet parafa is?
A szivató sérülése gyakori gond, ne búsulj, ha csak ilyen kis nyűgjei vannak, az olcsón orvosolható. Csak szeedd le a karbit és vidd magaddal, hogy ott helyben össze tudd hasonlítani, mert különben adhat olyat is, ami sose lesz jó, de rámondja, hogy az.-az s mész egy idegesítő felesleges kört
Ha ezek megvannak, akkor már legalább érdemben tudsz vele foglalkozni.
Én most vettem az enyémhez egy gyertya pipát...ment az, csak lötyögött a gyertyán, mint nanám tatám pöcsin -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #145 üzenetére
Ja értem
Hajlított fér el műanyag burkolat alatt. szimpla mezei, ha rá tudnám egyszerűbben rakni, ami nem eshet le róla és nem kerül pénzbe, akkor már nem lenne rajta pipa
Ettől olcsóbban most nem leltem. Egyébként direkt olyat keresek, amiben nincs ellen állás
390 pénz... -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #148 üzenetére
Te is be tudod állítani!
Mindenképp Neked kell megtanulni. Lépéről lépésre tedd azt, amit ott írnak a linkelt oldalon. Ha nem jó, akkor a motornak más baja is van (pl kopott hüvely-dugó, vagy törött gyűrű, stb. ). Legközelebbi pihenős napodon állj neki és csináld. Komolyan. Megtanulod, nem kell keserűen otthagyni, ha nem sikerül negyedjére, akkor sem. -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #150 üzenetére
EZt nem a kor szabja meg.
Én használok PC-t, utáltam, mikor nem tudtam, mi miért nem jó rajta. Megtanultam, elég jó színvonalon, nem kell hozzá segítség. A motor ugyanez. Nem kell másik motor, ezt tudom, értem, de nem tudtam, megtanultam. Utáltam, mikor nem tudtam, mi miért jó-nem jó. Most sem tudnám szétborítani és össze rakni, a váltó oldal már káosz, nem értem, pedig próbáltam. De a többit tudom.
Ez valahol természetes viselkedés, amit írtál a motorról.. Kb jónak mondható a motor!
Hidegen magas is lesz az alapjárat, hisz hidegen benzin szegény lesz a keverék, mert a bejutó benzin lecsapódik a henger falára, tökéletlen a keverék képzés, így kell neki a SZÍVATÓ. Menet közben is kéne, enélkül erőtlen a motor, amíg be nem melegszik egy kicsit. (a hengerfej és a blokk is melegen tömít jobban, ezért van az egyik aluból, a másik acélból). Benzin szegény keverék erőtlenné teszi menet közben a motort, ugyanakkor magasabb az alapjárat a jobb égés miatt, az alapjárat tartásához minimális benzin kell, ez hidegen elegendő. neki, melegen átlagban sok. Nekem hidegen szívató nélkül LEÁLL a motor!
Próbáld meg, hogy mikor a motor hideg, tartsd az ujjaddal a szívatót. Végig fog menni, mint az angyal.
Nekem a szívató karját a egy kínai bicaj első váltó kar tölti be. Ha indítok, ráhúzom ezt a kart, ez úgy is marad, második rúgásra indul, megyek, gyorsul, ereje van az első pillanattól. Minden fokozatban. Aztán kb 2 Km után engedem vissza a szívatót, ha nagyon vissza esik a sebesség, még rajta hagyom.
Leírják, mit hogyan. Leírom én is.
Nézd meg, hogy jó e a benzin szint. Pontosan leírják, hogyan állítsd be (27 és 33 millimétert írnak, lehet csalni kicsit kevesebbre állítva). Ne állíts semmit, de mérd meg úgy, ahogy a linken mutatják. a két oldal egyforma magasan legyen. Ha nem jó az érték, akkor kezd el állítani, a határoló lemezekkel.
Ezután rakd össze a karbit, tedd le valahova egyenesen és nyisd rá a benzint. Ha jól csináltad, mehet a helyére.
Ezután beállítod a csavarokat a leírtak alapján (keverék képzőt teljesen be, kettőt teljes fordulatot ki), alapjárati csavart ne bántsd, ha rajta van a záró, ha nincs, akkor tekerd teljesen be, aztán másfelet ki. Súbertűn a lemezt tedd utolsó előtti rovátkába (nekem is ott jó), és indítsd a motort szívatóval. Ha beindul, húzogasd neki a gázt, ha nincs alapjárat, akkor tekerj a keverék állítón (az a csavar, amelyik alatt rugó van, az alapjárati csavar be van süllyesztve, igyekezz ezeket megjegyezni, nem sok dolog van benne) szóval tekerj ki a keverék állítón, amíg meg nem marad az alapjárat.
Ha ez megvan, szólj, írom a többit.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #154 üzenetére
Hideg indításkor a rugós csavart (keverék állítót tekerd beljebb. Amíg el nem kezd csökkenni az alapjárat. Nagy szeretettel ez van eltekerve a legtöbbet, tekerd befelé, szinte azonnal reagál a motor. Lehet, hogy 3 fordulatot is be kell tekerned, mire reagál a motor. ha minden kötél szakad, álltsd vissza oda, ahol volt (számold, hogy mennyit tekersz befelé). Az alapjáratit hagyd, az nincs szem előtt, ritkán tekerik el
-
#10726912
törölt tag
válasz szentkuti11 #158 üzenetére
Én a keverék állítót mondom...azt ha betekerem teljesen, akkor nincs alapjáratig el tudok jutni. Igaz, én az N13-as karbit értem igazán...az van az enyémen. De az enyémnél tutira nem a súbert tologatja.
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #162 üzenetére
Nekem konkrétam a kuplungolás óta szívat ez a sz.r
Gyújtás kapcsolóról, világítás tekercsekről (féklámpáé is) leváló vezetékek, beszoruló-nem fogó fékek, (bowdenek cserélve, meg beállítva, mikro kapcsoló cserélve, stb), most meg nem indul, nincs szikra...már kezd tőle baxhatnám lenni. Holnap folyt köv. beindulás után 20-30 másodperc múlva leáll, s semmi életjel a gyertyánál. benzin van, szikra nuku. bementem vele melóba, hazafelé már futón jött
Szét volt peregve, ez amolyan tavaszi szervíz jellegű, mert minden nap megy télen is, most meg megindult a lavina.
A gumit is cserélni kéne. Meg jó lenne rádobni egy krómos kipuffot az idén...
Tudom, hogy én vagyok az ostoba, de muszáj mindent egyszerre produkálnia? Ha kímkó lenne, már harapdálná a nagyflex -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #166 üzenetére
Na.
Az a fejlemény, hogy vagy a gyújtó tekercs kontaktos (holnap megpróbálom elhárítani a hibát, ha ez lenne a baj), vagy maga a tekercs rossz (2000), vagy a gtrafó rossz (4 vagy akár 8 ezer), vagy a kondenzátor rossz...
vagy bekattanok tőle. Na de melyik? Mi alapján tudjam meg??
Megint beindult pár pillanatra. Aztán se kép se hang.
Szóval az a jelenség, hogy tegnap beindult fél percre, aztán ennyi. Megnéztem z alaplapot, cserélgettem gyertyát (bár a BP6HS eddig jó volt, majd megellenőrzöm fűnyíróban, hogy valóban jó e), ha beindul, akkor egy napos pihenés után nagy nehezen.
Nemtudom-nemértem-nemtudom...utálom az elektronikát, hogy forogjon a sírjában, aki az elektronokkal oldott meg bármit is, mért nem jó a templomi gyertya lángja???
Holnap megpróbálok egy kis forraszolást, de előtte megkeresek egy szakit, hátha.
Szóval ennyi, nincs eredmény. Nincs kedvem át tolni a falun, a túlvégen lakik a villanyész, ő megcsinálná, de az 20 perc séta a motorral...há pont aztat nem akarok vele -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #168 üzenetére
Nincs szikra. Direktbe kötve a kábellel a gyertyát sincs. Gyújtás van, az izzó világít, ha berugom, tehát nem ott a baj.
A gyújtó trafóból kifolyt egy kis lötty, arra tippelek, hogy az nem tud már annyi feszültséget generálni, hogy kisülés legyen a gyertya pólusokon. De holnap veszek másikat, veszek kondenzátort és megszakító kalapácsot is, ez is el van kopva, a gyújtó tekercs jó (különben nem indulna be egyáltalán pár másodpercre 15-20 perc után). A gyertya is jó, fűnyíróban kipróbálva.
Holnap pontot teszek a végére! -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #171 üzenetére
No.
Az van vele, hogy kicseréltem a gyújtó trafót, mert kifolyt belőle valami lötty. Aztán mentem vele 5 percet, megállt. Megint elment a szikra. Mikor indultam, volt olyan szikra, hogy a kazánba be lehetett volna gyújtani. Trafó csere előtt nem is láttam már a szikrát, úgy jártam vele. Trafó csere után szikrázott járó motornál a gyújtás tekercs is, elég csúnyán. Gondolom az melegedett túl ez miatt, sérült lehetett már, kicseréltem most azt is, meg ha már szét van szedve, kicseréltem a kondenzátort is, meg a megszakító kalapácsot.Holnap megcsinálom a beállításokat, újra kell állítani a megszakítót, aztán össze rakom és hagy menjen. Legalábbis remélem
Csak este hat után tudok szerelni, melóztam. Lényeg, hogy most durva beállításokkal is jár
Eddig egy hónap alatt költöttem rá 12 ezret, ilyen se volt még )
A lista, amit cseréltem rajta:
Első hátsó fék bovden, egy mikrokapcsoló, egy bovden állító csavar, egy bovden dió, egy kuplung állító csavar+lamella sor, gyújtó trafó, kondenzátor, megszakító kalapács, gyújtás tekercs, 4 ék a lendkerékhez, kb ennyi. Kap egy két hónapon belül két gumit, meg egy kipufogót, mert rozsda halom, ami rajta van, illetve a kipufogó lóg rajta, megszerkesztek rá egy stabil rögzítést, mert a gyári egy nagy rakás trotty, hogy az endékás mérnökök forgolódjanak a sírjukban...
Télen elhanyagolt állapotot bosszulta most meg magát, de ez napi használatban van, ha megkopik bármije, azonnal csere, és mennie kell tovább -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #173 üzenetére
Már működik. Kész van. Bőséggel lhetne ennek a duplája is, csapágyak, szimeingek cseréje a blokkban és a kerekekben, tömítés szett, szintszabályzó szelep, üzemanyag csap, dugó+gyűrűk cseréje csak hogy az apróságokat említsem. Nem sok amit költöttem, a lamella sor, gyújtó trafó, gyújtó tekercs drága, emellé a két bovden, s máris 8000-nél tartasz. De ezeket nem kell gyakran cserélni, a lamella sort, a trafót és gyújtó tekercset 7 év után most cseréltem. A többi meg folyamatosan kopó dolog
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #180 üzenetére
Nem tudok segíteni, én nem szoktam homokban, terepen úgy mondd csapatni.
Elvileg a terepguminak jobb a tapadása, puhább az anyaga, mintz az országútinak és a mintázata is olyan, hogy jobban tapadjon
De én hiszek benne, hogy ha nincs speciális felhasználása, akkor érdemes a sima mezei gumit rakni, ha megcsúszik, mert csapatod, legfeljebb újra fölállsz vele, a vad motorozásban benne van az esés esélye
Nekem láttad a gumikat...sosem érzem, hogy csúszni akarna. Télen is ezzel közlekedtem, a havas jeges úton. Szóval...a Te döntésed. Ha homokban akarod csapatni, akkor oda talán ez a legmegfelelőbb -
#10726912
törölt tag
válasz szentkuti11 #197 üzenetére
Egyszerű a képlet.
Tanuld meg. Aki szerelő elvállalná a szakszerű szerelését, az megkérné az árát rendesen.
De egyébként tök egyszerű: ne abból indulj ki, hogy széthajtott , használt darabokat kaptál (benne van a pakliban), és emellett még egy normális segítséged sincs, aki megcsinálná.
A gyújtó trafót és a gyújtó tekercset is ellenőrizd le, és ha kell, cseréld. De lehet az is, hogy csak egy gyertya pipa a rossz. vagy a benne lévő ellenállás ment ki.
Nem bonyolult a sor: gyújtó trafó, kondenzátor, megszakító kalapács, gyújtó tekercs, gyertyapipa a vezetékkel, gyertya, gyújtáskapcsoló, vezetékek, lendkerék, és a helyes beállítás. Ebből értelemszerűen kiesnek azok, amiket már néztél, és cseréltél.
Nem a konstrukció a rossz. Egyszerű, faék, ostoba is. De működik. S nem kell szaktudás. Ha pici precizitás van benned, és ehhez akarat is, simán megszereled, ez a legnagyobb varázsa. Az után gyártott alkatrészekből is van jobb, rosszabb.
Rakd egyszer rendbe normálisan (nem cserélünk csak szimeringet, csapágyat is cserélünk egyszerre a szimeringgel, mert a csapágy kopása miatt megy tönkre a szimering, ha egy csapágy megkopott és széthúzod a blokkot, akkor cserélni illik az összes csapágyat, hogy évekig ne legyen gondod a kopás miatt), a gyújtás évekig jó, ha egyszer megcsinálod, és nem kell rá százezreket költeni rá(egyszer százezret sem).Elvállalnám a géped, munka díj mentesen, segítenék, de nem ÉN csinálnám, hanem TE. A simsonnak így van értelme, ha TE csinálod. Akkor egy idő után rutin lesz minden hiba megtalálása és öröm a motorozás.
Cserélj gyújrtó trafót és tekercset, a tekercsnél gyakori hiba a forrasztás elválása, ellenőrizd le, a neten képek alapján megtalálod, melyik a gyújtó tekercs. Olyan helyről vásárolj, ahová vissza adhatod az alkatrészt, ha nem az a gond.
HA VAN SZIKRA, ÍRJ, S MEGYÜNK TOVÁBB.
Üdv. -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #199 üzenetére
Vagyok, csak elhavazva...robbantani kellett a sámson blokkját, a hajtókar csapágy (a tűgörgőre gondolok) szétkopott, csúnya hangja volt, várható volt, ma össze fűztem a blokkot, holnap megy a helyére, 14 ezer a dugó-gyűrű-hengerfej csavarok, új főtengely, tömítés szett, szimeringek.
Jól bírta, minimum 8 éves volt az árva S évente megy 5-6 ezret
Van pár apróság, amit még cserélek, pl a főtengely csapágyak zajosak, majd a nyáron cserélem, SKF-re, a kuplung oldalon a főtengelyre menő anya szakadás közeli állapotban van (megtartja a biztosító lenmez, de lecserélem majd azt is), illetve a kuplung lamellákat nyomozom, szerintem elcsesztem, szárazon raktam össze őket, be kellett volna áztatnom. Szóval az is csere lesz. -
#10726912
törölt tag
válasz andree04 #204 üzenetére
Nézd át alaposan, minden simson annyit ér, amilyen állapotban van. Ha négy sebességes, akkurendszer indexekkel él benne, nincs nagy csörgés, kipróbálva érzed benne az erőt, gumik jók, akkor jobb lehet.
A három sebességes is tudott menni 55-60 körül, a 4-es 10-15-el több. Szóval nézz át mindent rajta. S ne a festést nézd, az pár ezerből megvan, míg egy blokk felújítás, 15 körül áll meg főtengely, szimeringek, csapágyak tömítésszett terén....
Ragaszkodj hozzá, hogy HIDEG legyen a motor, aztán-15 perc fullgáz próba. Ha az alatt nem fuldoklik, rángat, nem gyengül el, akkor feltehetően a főtengely szimeringek is rendben vannak, a dugó sincs igazán kikopva, gyűrű nem törött (utóbbit hallani). -
#10726912
törölt tag
válasz andree04 #208 üzenetére
Az első lánckereket kisebbre kell cserélned, ha 11-es helyett teszel 13-ast, akkor kisebb lesz a végsebességed. Tehetsz 10-est, tehetsz 9-encest, De könnyen lehet, hogy vissza kell majd váltanod 3-asba 4-ből erős szembe szélben...próbáld ki, ha nem gyorsulsz tovább, húzd be a kuplungot, a motor fel fog pörögni, azaz a motor nem bír többet, s pont a rugalmasságát veszíted el a motornak, olyan lesz, mint egy 51-es, vagy még az sem.... Nem biztos hogy megéri, de Te tudod. Számold, van rá képlet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
- Futás, futópályák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Androidos fejegységek
- Netfone
- Steam Deck
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs