Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • raszputyin

    senior tag

    válasz azbest #4 üzenetére

    Ez is igaz, de szerintem Magyarországon a legtöbben 1 Ft-ért se vennék meg.
    Fáradságos ugyanis, és a végén igazából nem kapsz semmit, amit lobogtathatsz, hogy jogosan hallgatod a számot!

  • Morden24

    nagyúr

    válasz azbest #4 üzenetére

    A vicc, hogy a kiadók semmilyen tevékenységet nem folytatnak, csak a markutat tartják a zeneboltok esetében.

    Aha. A szerződéseket a zenekarok dobosa, a marketinget a vokál, a piacfelmérést a basszgitáros végzi, a jogi előadó meg általában a billentyűs.

    Senki nem mondja, hogy reális a kiadók anyagi követelése (külső szemmel nézve), de miért akarjátok notóriusan bebizonyítani, hogy semmi fogalom a jelenlegi üzleti normákról és feladatkörökről?

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz azbest #22 üzenetére

    Évekig akadályozta az elindulását, azzal zsarolva a valódi üzletembereket, hogy inkább semmit sem keres, de nehogy már más is jól járjon.

    Nem, hanem magától értetődően saját magát védte egy lassú, de egyértelműen megállíthatatlan piaci változástól, ahogyan teszi azt mindenki, ha erre kerül a sor, csak kérdés az, hogy ki mekkora hatásfokkal tud ennek nekimenni, illetve ellene tenni.

    Ezek után nehogy már azt meséld be nekem, hogy a kiadó bármit is felmutathat az online zenei piacon.

    Magától értetődően a számukra leginkább fájdalommentes utat próbálják bejárni (ne felejtsük el, hogy az online terjesztés strukturális átszervezéssel is jár, nem annyi, hogy csinálunk egy honlapot, aztán töccséparaszt). Mint látható, a piac saját maga ki is erőszakolta ezt a változást, ezt láthatod manapság (iTunes music store sikere, hogy csak egyet mondjak), éppen ezért ők is kényetelenek átalakulni, ugyanis rengeteg feladatkörük átalakul, eltűnik és közben újak jelennek meg. A kiadó természetesen nem egy entitás, hanem ebben az esetben emberek összessége, akik egytől egyig aggódnak a munkájuk/bevételük/bérük miatt. Egyáltalán nem meglepő a tanúsított viselkedés.

    Egyébként a szavaidat nem forgattam ki, mivel direkt le is írtam, hogy nem az a reális, amit ők elvárnak, ettől még a megállapításom helyes, én nem csak személyesen neked szól.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz azbest #25 üzenetére

    Dilettantizmusnak azt neveztem, hogy szerinted a kiadó nem csinál semmit. A dolog szempontjából mindegy, hogy onlány vagy offlány, a kiadó feladatköre nem a maroktartásban merül ki. Ezzel szerintem felesleges vitatkoznod.

    Ahogyan én sem vitatkozom azzal, hogy sok keresztbetartás és "fejlődésakadályozás" volt/van (és lesz is), de ennek is megvan természetesen az indoklása, nem gonoszságból tesz, vagy nem tesz valamit X kiadó.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • cucka

    addikt

    válasz azbest #25 üzenetére

    dilettalizmusnak nevezted azt az állításomat, hogy az online zenei terjesztésben a kiadó nem csinál semmit, csak tartja a markát

    Te honnan ismered azokat a zenéket, amelyeket meg szeretnél vásárolni az online zeneboltból? Tévéből, újságból, netes magazinokból? Na és vajon hogy került a zenekar neve ezekre a helyekre? Milyen pénzből vették fel a zenét, ki fizette a producert, a hangmérnököt?

  • Morden24

    nagyúr

    válasz azbest #28 üzenetére

    Kérlek mondj példát arra, hogy a kiadó mivel járul hozzá tevékenyen egy online zenebolt működéséhez.

    Önmagában azzal is, hogy van tartalom, amihez hozzájuthatsz. A marketingről nem is beszélve, és természetesen ott vannak a jogi feladatkörök is, minőségellenőrzés, piackutatás, trendalkotás, a zenekar menedzselése stb. Ezeket nem tudod elválasztani a komplett üzletágtól, ergo lényegtelen, hogy on- vagy offlány a dolog.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz azbest #30 üzenetére

    a zenet tv-k fizetnek a zenék lejátszásáért, közben pedig épphogy ez a legnagyobb reklám

    Na igen, de a zenei tévé a reklámokból él meg igazából, amiért már ő kap pénzt (nem csak a mosóporreklámra kell itt gondolni, hanem boltok akciói, szervezett bulik, koncertek satöbbbi). Ezek szimbiózisok, a tévé fizet azért, hogy egy meghatározó reklámfelületté váljon (tehát konkrétan a médiaanyagért fizet, amit nem ő állít elő - akárcsak a kertévéknél a sorozatok, stb.) ezáltal, és ezt kihasználva szerzi be a zsetont.

    aki a valós munkát végzi, annak kell még fizetnie, ahelyett, hogy őt fizetnék meg

    Természetesen ebben van igazság (főleg külső szemlélő nézőpontjából), de valójában olyan dolgokat fizetsz meg, amikor a kiadónak tejelsz, amit másképpen nem kaphatnál meg: szakértelem és kapcsolati tőke.

    Amúgy ezek a dolgok a piac onlányosodása esetén is szükségesek (és azok is fognak maradni), csak a vállalati struktúra átalakítása miatt ez egy lassú folyamat. Tehát a piac nyom, a másik oldal meg visszalök, de a piac határozza meg az irányt - a visszalökés csak annyira elégséges, hogy ne leteperjék őket, hanem felvegyék az új mozgásirányt (illetve időt nyerjenek) :)

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • cucka

    addikt

    válasz azbest #28 üzenetére

    (#27) cucka: rákattintottam a 30 másodperces sample-ra. Megnéztem milyen együtteseket ajánl a rendszer hasonló kategóriában. Persze, hogy van szerepe a zenekarok felfuttatásában a kiadónak, de jelen esetben pont a kiadó az aki nem fektet be pénzt abba, hogy az online piacon is felfuttassa őket. A zenebolt lát el olyan feladatokat az online piacon, amiért a kiadó kér/kap részesedést.

    Aha, és végighallgatod az összes fos zenekar sample-jét, hogy 100-ból találj egy jót, vagy alapvetően a máshonnan már ismert zenéket keresed? Az emberek többségére inkább az utóbbi jellemző.

    Persze, hogy van szerepe a zenekarok felfuttatásában a kiadónak, de jelen esetben pont a kiadó az aki nem fektet be pénzt abba, hogy az online piacon is felfuttassa őket.
    Ha a kiadó nem fektetne pénzt a zenekarba, a klippbe, a stúdióidőbe, akkor nem lenne mit felfuttatni az online piacon. Ugyanúgy hasznot vár ebből, mint a hagyományos cd eladásnál, ahol szintén nem csak a műanyaglemezt, a tokot meg a terjesztési költséget fizeted meg, hanem azt is, hogy a kiadó pénzt fektetett be az adott zenekarba, aminek köszönhetően létrejöhetett a zene.

Új hozzászólás Aktív témák