- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sidaries
őstag
Nem rossz írás, bár pár hiba azért van benne, ha gondolod, akkor írom és kiegészítem.
Mint a Delorean Klub oszlopos tagja szívesen segítek ilyenekben. Akit jobban érdekel a gép annak tényleg ajánlom az általad is linkelt delorean.hu-t és a delorean.blog.hu-t. Ott rettentő mennyiségű információt írunk az autóról, történetéről, John Deloreanről.
Valamint egy érdekesség, hogy a Magyar Delorean Klub itt a Prohardveren alakult ebben a fórumban:
Delorean FórumI am the Visionaire, follow me if you dare...
-
Sidaries
őstag
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #41 üzenetére
Hát ez bizony egy hosszú történet, hogy miért ez a motor lett.
A menettulajdonságok:
teljesítmény: 137LE / 208 Nm
0-100 - 10,5 mp (amerikai verzió) 8,5 mp (európai verzió)
végsebesség: 199 km/h
fogyasztás: 8-13l / 100km
önsúly: 1244 kgA tömege elsősorban az alváz miatt ennyi és az akkori sok extra miatt. Az ajtók darabja pl. 45 kg. Egyébként annyira nem nehéz, mint gondolná az emberek nagy része, inkább a 137 LE a harmatos egy kicsit.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #43 üzenetére
Egyébként tényleg nem könnyű, szó se róla.
A fő ok a motorválasztásnál az volt, hogy egy megbízható, olcsón fenntartható, kis fogyasztású motor legyen. A Wankel a fogyasztásnál csúnyán elvérzett. A PRV-6 mindegyik kritériumnak megfelelt, csak az ereje volt kicsit kevés (itt még 170 lóerőről beszélünk). Aztán 1981-től bevezettek amerikában pár környezetvédelmi törvényt, aminek az eredménye egy katalizátor lett és -33 lóerő. Ekkor érte el az autó a végleges 137 lóerejét és 10,5-es gyorsulását.
1980 környékén, amikor az autós újságírók az autót tesztelték, akkor még a 170 lóerős változatot kapták és jellemzően az adequate, azaz elégséges jelzőt használták. Az 1981-es autó viszont általában már a sluggish, azaz lomha jelzőt kapta. Viszont nagyon tiszta gép lett, csak ez senkit sem érdekelt aki sportautót akart venni.
Egyébként az autó a globalizáció ékes mintapéldája.
John Delorean apja román, anyja magyar. Angol pénzből, Észak-Írországban, német acélból, olasz formaterv alapján, svéd motorral, francia váltóval, az amerikai piacra gyártotta az autót. Jó, mi?I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #45 üzenetére
Nagyon sokat beszélgettek. Itt írtam róluk nagyon sokat:
LotusA Lotus tudott volna jó autót csinálni, de sok kompromisszumot kellett kötni, mert a Lotus manufaktúraként működött, a DMC pedig tömeggyártásban gondolkodott.
Az amcsik pedig akkor voltak oda a környezetvédelemért. Mára ez már elmúlt.
A 200 lovas teljesítmény pedig az úgynevezett Stage II. motor. Lehet mostanában venni az autókhoz átalakítókitet, és az újakat is lehet így rendelni. Ez a régi motor fejlesztett változata, 197 lóerős. Ez azért már elég korrekt anyag.
Ezen felül terv szinten megvan a Stage III. is 250 körüli lóerővel, turbóval.
Viszont nem kell félni ettől a motortól sem, mert egy nagyon jól használható, élhető motor. Csak gyorsulási versenyre nem kell menni vele.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #47 üzenetére
Az autó nagy részét a Lotus készítette. Az alváz egy az egyben a Lotus Espirit alváza.
Természetesen közlekedek vele. Éppen hétfőn megyek vele Írországba a 30 éves találkozóra.
Eurofest 2011I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
Sidaries
őstag
válasz Lalikiraly #52 üzenetére
Elsősorban hossz távra való. Amikor városban kell binárisan közlekedni (üres, egyes, üres, egyes) azt nem annyira szeretem, mert a kuplung kemény, de ha felmész az autópályára, ráálsz egy boldog 130-ra, akkor kimegy a világból is.
Kényelmes is, 2009-ben Hollandiából egy nap alatt jöttem haza vele (1300km).
A motor hűtése elég jó, normál használat közben a hűtőventillátorok nem is kapcsolnak be. Csak városban tötymörgésnél. Persze erre azért jó odafigyelni, mert ha megdöglik a hűtés, akkor hamar felforr a motor. Mondjuk még nem hallottam hő miatt megdöglött motorról, de túlmelegedésről már igen.Ja és Fehérvár felé annyira nem járok, de Pest-Komárom-Győr vonalon rendszeresen.
[ Szerkesztve ]
I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #62 üzenetére
Jaja. Éppen arra jártam.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest