- Aliexpress tapasztalatok
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- ASUS routerek
- Milyen routert?
- Ubiquiti hálózati eszközök
- VoIP telefonálás
- Mozilla Firefox
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
sayinpety
tag
A console hardwareken a memoria hasznalata sokkal konnyebb. Mashogy kezeljuk a PChez kepest. Ugyanazt harmadannyi memoriabol ki tudjuk hozni. Egyreszt consoleon explicite a memoriaeleres. Az operacios rendszer a program teruletet nem menedzseli. Jellemzo ezt a teruletet lefoglalni es az allokaciot a programbol vegezni. Meg lehet tenni a blokkok lefoglalasat, felszabaditasat. A kritikus optimalizalas a blokkeltolas. Az operacios rendszer ehhez a memoria terulethez nem nyul es lehetove valik a pointer korrekcio a blokkeltolashoz. Ez az optimalizalas sok munkat igenyel, de 2GB memoriaba befer, amihez PCn 6GB memoria kell.
A texture streaming szinten sokkal egyszerubb console hardwareken. A memoria menedzselese lehetseges programbol. Rengeteg optimalizalas valik lehetsegesse. PCn a legnagyobb problemam mindig a memoria felszabaditasa. D3D11ben van ra lehetoseg, de a WDDM ellenorzes annyira kotott, hogy keptelenseg megoldani micro-stuttering nelkul. Valojaban egyetlen mai programnak sincs sok gigabyte video memoria igenye. A suru micro-stuttering elkerulese az oka a nagy texture memoria hasznalatanak. -
7time
senior tag
Mindenesetre érdekes, hogy mindig a ph-s main szöveget fújja és éppen akkor bukkan fel mikor a konzolokat kell "megvédeni"...
Ahogyan te is mindig akkor amikor az AMD-t vagy a konzolokat kell szapulni és ugyanolyan makogás mest látszólag fogalmad nincs a konzolok működési elvéről vagy az API-ról, talán csak nem savanyú a szőlő mert nem az Nvidia gyártja a konzolokhoz az APU-t.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Stimm. Egy-egy ilyen textúrát szerkesztettem át én is, de akkoriban nem érdekelt hogyan működik. Gondoltam rákeresek a jelentőségére, működési elvére. Nem vonom kétségbe, hogy pl. Te esetleg nálam lényegesen jobban ismered PC-n vagy akár konzolon egy játékmotor működési hátterét. De ha pl. csak PC-re programozol nem biztos, hogy érdemes szakmai halandzsának titulálni azt, amit esetleg más a konzollal kapcsolatban ír, mert esetleg arra fejleszt.
[ Szerkesztve ]
-
sayinpety
tag
22 eve nem elek Magyarorszagon. Magyar tudasom megkopott. Mar nem tudok jol mondatot ragozni, elnezest erte. Csak ez a forum a kapcsolatom a nyelvel.
Egyaltalan nem mindegy a memoriat hogyan ered el. A PCn az OS pazarlo es lassu munkat vegez. Ha nem dolgoztal meg consolelal azt hiheted a malloc() ingyenes, nem az. A malloc() lassu. PCn nincs mas lehetoseg, de a console engedi a memoria explicite elereset. Lefoglalod elore es az OS nem ferhet hozza. Korszeru megoldas, mert a memoria biztosan fragmentalt lesz. A blokkok merete eltero. Felszabadithatsz nem hasznalt blokkokat, am ha nem fer be a helyukre az uj blokk, akkor nem optimalis a memoria hasznalata. Idovel sok lesz a nem hasznalt memoria terulet, ahova nem lehet mit betolteni. A console mas. En elore lefoglalom az osszes memoriat. A teruletet a program vezerli. A blokkokat betoltom, am ha kifogyott a hely, akkor a nem hasznalt blokkokat nem csak felszabaditom, ossze is tolom. Az OS a lefoglalt teruletbe nem irhat ezert pointer korrekciot vegzek. Elengedhetetlen a blokkok eltolasa utan. Gyors es takarekos optimalizalas.
A texture streaming concept mas mint a betelt memoria problema. A streaming celja, hogy elore be legyen toltve a texture. Ha elfogy a video memoria utolag kell az adatbetoltes. Sokkal rosszabb az eredmeny.
Console mas. Ha elfogy a memoria kilep a program. Nem fogja betolteni az adatot vagy texturet. Az engine dolga a gondoskodni az adatok manageleserol. Fix hardwarerel elvarhato az optimalizalas. -
#00137984
törölt tag
Ha ezt a VRAM 4-8GB emelést meglépik a gyártók, akkor a 384bit-es memóriavezérlőt is alkalmazniuk kell, de ezt is optimalizálni kell ehez, mert nem mindegy hogyan látják el adatokkal (párhuzamos feladatok, VRAM-ban tárolt adatok, texturák mennyisége és hozzáférhetősége), mert hamar teljesitményvesztés következhet be. A rendszer minden elemére nagy terhelés jut, ezért erős CPU kell oda. Fogyasztásra is érdemes lehet figyelni, mert könnyen elkelhet majd egy erőmű egy ilyen Gamer géphez.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen