- Microsoft Excel topic
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Padavan firmware
- Hálózati / IP kamera
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- CentOS Linux
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Sweet.tv - internetes TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
A dolgoknak van szubjektív és objektív oldala. Te nagyobb részt a szubjektívről beszélsz, én pedig nagyobb részt az objektívről. Egyiktől sem lehet eltekinteni itt.
A stereo-3D technika problémáinak alapvetően két forrása van:
1. 2db 2D-s nézeten alapul a térhatás. Ezzel az a probléma, hogy a szemeknek mindig a megjelenítés síkjára (tévépanel, vászon, VR sisaknál az optikailag kitolt 2D kép síkja) kell fókuszálniuk (különben hományos lesz a látott kép), miközben a tárgyak látszólagos távolsága kisebb vagy nagyobb ennél. Ezt tart el egy ideig megtanulnia a szemnek, ezért látják sokan először hományosan a dolgokat a 3D mozikban, stb.; a túl nagy a távolság a megjelenítés síkja és a tárgyak látszólagos távolsága között vagy gyors váltások később is nehézséget tud okozni. A valóságban ehhez képest arra a tárgyra fókuszálunk, amit nézünk.
2. Biztosítani kell, hogy a két nézet képei csak a megfelelő szem által váljanak láthatóvá. Normál megjelenítőknél vagy vászonnál egyazon helyen kell megjelennie a két képnek (kivéve a bandzsításos módszert, ami alkalmatlan széleskörű alkalmazásra). Ilyenkor egy külön szemüveg segítségével vagy váltakozva láthatja a két szem a képeket (villogás) és/vagy eltérő irányú polarizációval (kis láthatósági szög, tévéknél felbontásfeleződés [de szerintem ez még mindig jobb, mint az aktív shutteres]). (A mozis polarizációs technkából kétféle van: 1. egy vetítő + váltakozó polarizáció, itt szintén felváltva láthatja a két szem a képeket, 2. két vetítő, eltérő palarizációval, itt egyidőben látható mindkét kép. Ez utóbbi a legjobb megoldás ezidő szerint.)A VR-szemüvegekben két független kép látható egyidőben (két megjelenítő vagy egy megjelenítő kettéosztva), így mentesek a 2. pontban említett problémák alól. Azonban az 1. pontban leírtak a VR-szemüvegekre ugyanúgy érvényesek. Legalábbis egyelőre. Később, ha jóval fejlettebbek lesznek, megoldható lehet, hogy a lencserendszer alalmazkodjon a szem aktuális fókusztávolságához, azaz oda tudjunk fókuszálni, ahova nézünk, ne kelljen végig a megjelenítőre. Ez lenne egy nagyobb áttörés.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby rádiós topik
- Mobil flották
- Politika
- Formula-1
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Horgász topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Microsoft Excel topic
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest