- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balázs Z.
tag
Gratulálok. Hetente többször kell "taxival" utaznom, amióta Uber van Budapesten, csak azt használom, háromszor mentem hagyományos taxival: az első alkalom rendben volt, azon kívül, hogy az "öt perc múlva ott van az autó" helyett húsz perc múlva inkább fogtam egy kocsit... Az ár persze több volt, mint az Uber: Damjanich utca - müpa 2500 Ft. Másodszor ugyanezen a távon 3200 Ft-ot akart elkérni egy becsületes vállalkozó. Harmadszor este jöttem haza valahonnan, és valahogyan sikerült a sötétben egy ezressel kevesebbet visszaadnia a taxisnak.
Az Uberrel viszont KIZÁRÓLAG pozitív tapasztalatom volt, Obis bevásárlás kétméteres deszkákkal, hajnali rohanás, stb.
Áh nem is folytatom, felb@sznak ezek a lobbista vérszopók. -
"hogy védjék a hagyományos taxisok érdekeit.": biztos?
"Közleményükben azt is megemlítették, hogy a hatóságok olyan sok akadályt, követelményt gördítenek a náluk dolgozó sofőrök elé, hogy azoknak sem anyagilag, sem időben nem éri meg a szerződés.": amely követelményeknek a hagyományos taxisok megfelelnek.
tehát mégsem a taxisok érdekeit védik, hanem az utasokét.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
GeryFlash
veterán
Aha az utasét, azzal hogy egy választási lehetőséget államnak elé, na hagyjál már... Versenypiac, ha szar az Uber, hiába olcsóbb nem fogják igénybe venni. Nem szar, az autók állapota ott is kellő, de ésszerű határok között megvan szabályozva. Ahogy az első kommentben is olvashatod, az mintha rohadtul másodlagos lenne, hogy a taxisok hogyan b***ák át az embert (azonfelül, h alapból mocskosul drága).
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
nagyúr
-
"Aha az utasét, azzal hogy egy választási lehetőséget államnak elé, na hagyjál már...": ezt a mondatot értelmezd már nekem légyszives, mert én nem tudok elmenni rajta.
"Versenypiac": a versenypiac azt is jelenti, hogy mindenki egyenlő feltételekkel vesz rajta részt. ezt nem akarja az uber elfogadni. ha pedig nem egyenlő feltételekkel vesz rajta részt, akkor akik hátrányba kerültek, jogosan háborognak.
"Ahogy az első kommentben is olvashatod, az mintha rohadtul másodlagos lenne, hogy a taxisok hogyan b***ák át az embert": ÉÉÉÉÉÉSSS igen! tényleg másodlagos! ugyanis itt szabályozási kérdésről van szó, nem törvényszegésről. ha a taxis törvényt szegett, jelentsd fel, majd felelősségre vonják! egyébként is kosárszám vontak vissza mostanában taxiengedélyeket szabályszegésért, úgyhogy a rendes taxisoknak se fenékig tejfel.
"azonfelül, h alapból mocskosul drága": egyrészt persze, hogy más a díja, ha több a kötelezettség, másrészt a taxi alapból nem drága. központi rendelet szabályozza az árakat, tehát az ára annyi, amennyit a fővárosi önkormányzati hivatal megszab, nem pedig a taxis kénye-kedve szerint van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dchard
veterán
"a taxi alapból nem drága. központi rendelet szabályozza az árakat, tehát az ára annyi, amennyit a fővárosi önkormányzati hivatal megszab, nem pedig a taxis kénye-kedve szerint van"
A kettő nem zárja ki egymást. Emlékeztetlek, hogy az egységes tarifával a taxis jól járt, mert a szabályzás előtti "piaci" árakhoz képest 30-50%-kal drágább most taxiba ülni. Vicces is lenne, ha még a taxis háborogna hogy nem akarok 30-50%-kal több pénzt ugyanazért a munkáért.
Az Uberrel kapcsolatban sokkal inkább a kéz kezet mos elvét látom érvényesülni: az állam, önkormányzat (karhatalom) tisztán tartja a terepet a konkurencia elől a belterjes taxis maffiának, cserébe a taxisok lejattolják a lóvé egy részét mindenféle mondva csinált önkormányzati díj formájában.
Én továbbra is azt gondolom, hogy amennyiben az Uber sofőr rendesen leadózza az így keresett jövedelmét (bevallja) akkor nincs ezzel semmi gond. Az, hogy ezt a sofőr megteszi-e vagy sem, viszont nem az Uber felelőssége. A többi díjat meg nem kell fizetnie (droszt pénz, sárga rendszám tábla), mert nem is használja sem a drosztot sem a buszsávot. Én mint utas (akiért ez az egész van elvileg) továbbra is azt látom, hogy az Ubernél lényegesen több lehetőségem van úgy elmondani a véleményemet, hogy abból adott esetben változás is legyen, és fordítva. Például ha én rendszeresen összehányom valaki kocsiját, nem fogok autót kapni. Ha viszont egy sofőr tróger szolgáltatást nyújt, az meg nem fog fuvart kapni. Hol van ilyen a normál taxinál? Hiába a szabályozás, a színvonal még mindig hullámzó, pedig elvileg ezért fizetjük a megemelt tarifát.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
GeryFlash
veterán
Első bekezdés ---> nem az utast szolgálja a rendelet, mivel kizár egy olyan szolgáltatást, aminek az utasközönségnek elég nagy (és egyre erősödő) igénye volt.
Versenypiac----> nem a taxisokat vonom kérdőre (itt), hanem magát a rendeletet. Hadd választhasson az ember különféle szolgáltatások közül. Az egyik drágább és biztonságosabb (egyáltalán nem biztonságosabb egy taxi mert 3 évvel újabb meg egyéb kreténség, de tegyük fel van értelem a szabályoknak, így a minőség jobb), a másik olcsóbb és fizetéssel se vernek át. Majd az utasközönség eldönti melyik éri meg neki. Nem mintha gazdagék amúgy taxi helyett uberzenének valaha is, de ha például lemerül az órám, elkésnék egy zh-ról tömegközlekedéssel ne 15 ezer Ft legyen bejutni. Vállalom azt az eddigi gyakorlatból lejövő állati magas kockázatot hogy megdöglök az Uber miatt.
Harmadik bekezdésed egész jó lett volna, ha a szépen felállított érvelésedet nem döntötted volna romba az ,,úgyhogy a rendes taxisoknak se fenékig tejfel." dologgal. Tehát akkor mindenkinek félni valója van, függetlenül attól, hogy lehúzós vagy sem. Jó az ellenőrzési rendszer, remek. Hogy lehet, hogy egy út egyszer ennyibe, máskor annyiba kerül? És ubernél miért nem? Nem lehetne legalább ezt átvenni, ha már muszáj, hogy maximum 5 éves, ilyen-olyan kretén előírásoknak megfelelő autókkal vagyok hajlandó megtenni az utat?
Negyedik bekezdésre nem tudok reagálni, kiragadtál 5 szót aminek magába nincs értelme.
#8 dchard: ,,Például ha én rendszeresen összehányom valaki kocsiját, nem fogok autót kapni. Ha viszont egy sofőr tróger szolgáltatást nyújt, az meg nem fog fuvart kapni. Hol van ilyen a normál taxinál? Hiába a szabályozás, a színvonal még mindig hullámzó, pedig elvileg ezért fizetjük a megemelt tarifát."
+1[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
-Skylake-
addikt
Azt megkerdezhetem , hogy amugy szerinted mi koze van BARKINEK is ahoz , hogy en kinek fizetek azert hogy munkaba menjek ? Itt arra celzok hogy nagyon ki van utalva az uber merhogy jajjajj szegeny taxisnak mennyi engedelyt kell fizetni meg fsztudja. Oke , de ki a pcsnak van ahoz koze , ha en egy random embernek fizetek , hogy elvigyen ? Erdeklne , hogy kerul ide az allam esatobbi. Az uberrel egyetlen problema van , megpedig az hogy sajna sok orszag vezetosege egy nagy csicskatarsulas. Nem tetszik nekik , hogy van jobb. Ha olyan kurvara az utasokert lenne a taxi , akkor olyan aron is lenne. Keleti - Erd 9600ert mentem haza. Szerinted ez normalis ? Szerintem takarodjanak nyugodtan , en nagyon nagyon drukkolok az ubernek.
[ Szerkesztve ]
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
Lala77
tag
Egyetlen mondatod sem arról szól, hogy UTASként mit gondolsz az egészről.
Szülőd vagy a munkád oda kötődik hogy így véded a taxit és a mostani árakat? Vagy milliárdos csemete vagy? Bár akkor mondhatnád, hogy uberrel utazzanak a szegények, oszt leszarnád.Ha a taxi ára a normális ártartományban lenne rögzítve, akkor nem lenne gond. Akkor az uber lehet, hogy el se indult volna komolyabban. Viszont majdnem kétszeres áron rögzítették az addigi (és államilag nem szabályozott) versenypiaci árakhoz képest! Jó, a cégek egymás árai alá mentek, de érdekes mód 160Ftért is megérte egy km.
Ja, és a szöveged:
Versenypiac": a versenypiac azt is jelenti, hogy mindenki egyenlő feltételekkel vesz rajta részt. ezt nem akarja az uber elfogadni." - te hallod is amit beszélsz? Nem tűnsz egy közgazdász típusnak Egyenlő feltétel az államilag rögzített ár? Az hol versenypiac? Azelőtt az volt. És elhiheted, hogy kurvára nem az utasok érdekében történt a változás.
És tudod mit, ha az ubert nem basztatnák, akkor is meglenne a piaca mind a kettőnek. Aki konzervatív, az úgyis taxizik tovább, aki meg hív ubert, lehet, hogy inkább gyalogol egyet, ha taxis árral számolja ki, hogy mennyibe kerülne az út.Egyetlen előnyös tulajdonsága lehetne a taxinak, hogy követelmény szerint fiatalabb az autópark és a buszsáv használata. De nekem nem ér meg egy 20 perces úton pluszban 2-3000 Ft-ot hogy sárgább autóval utazzak. Amellett sosem jött értem szakadt autó, sőt. A 2x-es árra mondhatod, hogy megteheted, de tényleg nem értem minek, ha megoldhatod fele annyiért?
Az olyan dolgokról például nem is beszélve, hogy most engem kerestek, hogy valamit otthagytam az egyik autóban (nem volt ismerős a cucc, így keresik tovább a tulajt). Régebben taxistól hallottam, hogy hogy vágott át külföldieket (nem adott oda akkor vásárolt dolgokat a csomagtartóból, mert nem vették észre), és büszke volt rá.
Az uber sofőrt értékelik az utasok, és ha valamit rosszul csinál elindul afele, hogy nem kap fuvarokat. Senki nem fog betelefonálni a taxitársasághoz, ha nem valami extra kellemetlenség volt a sofőrrel, de az uberen minden utat értékelsz, addig nem is kérhetsz másikat.Szóval nem értem a véleményedet.
ingyombingyom
-
Lala77
tag
válasz -Skylake- #10 üzenetére
Egyetértek, ha én 20 forintért a disznók között akarok hátul utazni a raktérben, és az nekem jó és van aki elvisz, akkor így történik. "Az üzlet megköttetik".
Ehhez nagyon nincs köze az államnak, de megtehetik sajnos, hogy beleszólnak mindenbe.
Sajnos innen már politika, de abba nem folyok bele, mert csak ideges leszek.ingyombingyom
-
senior tag
No offence !
Ez mind szép amit leírtatok de az megfordult a fejetekben hogy a személyszállításnak vannak bizonyos biztonsági előírásai amik (nem hiába) szigorúbbak mint a "mezei" autósok esetében ?
Amúgy az árak , átverések és előítéletek tekintetében igazat adok nektek.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
E770
senior tag
és a valóság ennél sokkal szomorúbb is lehet, ha éppen Pest belvárosában veszel mintát: [link]
van valaki, aki szerinte ez a történet ismét egy "játszd újra KaZaA" ?
-
tibe0309
tag
Ahhoz, hogy a lenti gondolatmenet értelmes legyen, minden előítéletet felejts el, kicsit képzeld magad a helyzetbe.
Ebben igazad van, de képzeld el, hogy 20 éve indítottál egy Taxi vállalkozást Pesten, ami arra épül, hogy néha van disznó hátul az utassal, de legalább olcsó. Na most szépen jöttek a szabályozások, és azt mondják, hogy nem lehet hátul disznó, te eleget teszel, cserébe ugye emelned kell az árakon. Aztán még rengeteg ilyen szabályozás jön, és még az árakkal se tudsz játszani, mert azt is megmondták neked.
Eltelik pár év, és jön egy cég, aminek az a célja, mint neked volt 20 éve, csak kicsit modernebb környezetbe ültetik, és rájuk még nincsenek ezek a szabályok. Te nem háborognál, hogy én is ezt akarom 20 éve, de nekem nem engedik?Nem azzal van itt a bajom, hogy az Uber jó cuccot csinált, nekem is tetszik. De akkor amit nekik lehet, azt lehessen másnak is, hátha tudnak jobbat (de nem lehet....)
-
E770
senior tag
ha lehet - mert elég "biztonságos" az oszkár és az összes telekocsi, pláne országúton, autópályán, akkor a belvárosban olyan nagyon minek rugózni a biztonságon?
küzdeni lehet bármilyen érvvel, szabállyal az Uber ellen, el is lehet lehetetleníteni őket, de akkor jön majd a következő és következő, hogy a végén az Uberwundercarwagen 3.1 már mindennapos lesz, s ez talán elhozza a hiénák kiéheztetését is, legalább a külföldi turistákat ne verjék meg vagy át
-
vadtehen
csendes tag
Fura, hogy több helyen is azt olvastam, hogy csak pozitív tapasztalatuk volt az embereknek ezekkel az alternatív megoldásokkal. Én kétszer próbáltam meg ilyet használni, de mikor a piros lámpánál nem fékezett, hanem gyorsított az illető, gusztustalanul ápolatlan és elhízott volt, egy roncs volt az autója, elgondolkoztam, hogy ez tényleg megéri-e nekem. Nem véletlen van a taxisoknak megszabva, hogy milyen idős lehet az autójuk. Arról nem beszélve, hogy mindig tiszta, ápolt volt a kocsijuk, a sofőr kedves volt, és szerintem abszolút nem drága. Mondjuk csak ritkán kell taxiznom, így meg megéri.
Ez csak az én véleményem, lehet hogy csak szerencsétlen voltam azzal a két sofőrrel, de utána már nem akartam kockáztatni.
[ Szerkesztve ]
-
Glenda
addikt
Akkor lepontozod az Uberpilótát. A taxist nem tudod. Pont ez az átláthatóság miatt ilyen jó dolog. Látod hol az autó, tudod mennyit fogsz fizetni, tudod ki fog vezetni, látod milyen értékelése van. És persze ő is pontoz téged. Ha összehányod az autóját, lehet legközelebb nem lesz aki elvisz.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
-
Glenda
addikt
Mert nincs egy egységes és átlátható felületed, ahol ezt megtehetnéd. Másrészt az adat "write only", a többi utasnak nem továbbítódik, így a társaság csak ha nagy a baj akkor lép valamit.
A taxinál az volt jó ötlet, amiről a múltkor volt cikk, hogy az Uberhez hasonló mobilappot fejlesztenek.
Ez a teljes elutasítás nekem a szövőgépek szétverésére hasonlít, míg az említett tanulás és átalakulás egy becsülendő dolog. Ilyen taxival már utaznék.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
Lala77
tag
Egyrészt változó világban élünk - ennek mondjuk nem minden szempontból örülök, nincs egy állandóság, biztonság érzése az embernek.Régen pl. 20 évig ott volt ugyanaz az étterem, ma már nagyon ritka, hogy 2 év múlva visszamegyek egy környékre és ugyanazok a boltok, éttermek vannak ott. De a lényeg, hogy a piac könyörtelen. És amúgy pont a taxis vezetőket nem féltem.
Másrészt, a Nagy Taxisrendelet előtt már 160-170 forintokért vitték az embert a taxisok, és megérte nekik. Vidékre 240ért.
Persze, minden taxis szeretett volna sok pénzt keresni, ezért örültek valahol, hogy magas áron fixálták az árakat. Akkor még nem volt Uber és társai, így nem kellett mitől félniük.
160-170Ft.ért én is beültem többször taxiba, 280ért már inkább elgondolkodtam a buszon, hogy egy 10-20 perc időnyereség ér-e nekem annyit, amit a taxiért kell fizetnem. (útvonalra szükséges buszjegyek esetleges száma is szerepelt a képletben ha épp nem volt bérletem.)
Persze, a taxisoknak az lenne a legegyszerűbb, ha nem lenne konkurencia, csak ők maradnának. Bárki ezen ügyködne a helyükben persze. Értem, de utas oldalon nem fogadom el, nekem nem jó ha nincs olcsó konkurencia, nincs verseny, és nincs választási lehetőség (árban).
Az Uberrel elfogadom, hogy jöhetnek értem kisebb egyszerűbb kocsival. Ha kényelmesen elférek, és elvisz A-ból B-be, ahogy kérem, akkor nekem nincs gondom vele. Akinek nem tetszik a szint, annak ott van a taxi, tényleg. És pont ezért gondolom, hogy nem igazi konkurencia a taxinak. Akinek valami pluszt ad a taxi, amit nem kap meg Uberrel, bármikor választhatja azt. De aki kevésért akar utazni az inkább buszozik valamennyit taxi helyett (ha nincs Uber).ingyombingyom
-
Lala77
tag
Lehet nem volt szerencséd, eddig negatív tapasztalatom nem volt sosem. De hallottam már wunderes pilótától olyant, hogy azért húzták le, mert volt két szem morzsa a hátsó ülésen.
De itt a lényeg a te hozzászólásodban. Nem tetszik, ezért taxival utazol. Miért kell akkor betiltani?
Bárki választhatja a taxit.
Ha nem lenne életképes modell, akkor most nem küzdenének azon, hogy betiltsák.ingyombingyom