Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lavorka

    aktív tag

    válasz asdf_ #1767 üzenetére

    Hidd el, teszek róla h legyen valami komolyabb hibája ha arra kerül sor.

    Hát értem én a beszédjit! Veder kell neki meg lavór... :D

  • Ance

    őstag

    válasz asdf_ #1767 üzenetére

    Nem téves info. Talán nem a fórumokat kéne nézned, hanem a jogszabályt. Az nem tájékoztat félre:

    Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
    a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
    b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
    (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

    Ebből az következik, hogy a kijavítás és kicserélés egyenértékű. Azért szokták tévesen írni, mert ahogy ott van, a kicserélés a kijavításnál többletköltséget eredményez a boltnak. Erre hivatkozik, amikor javítást választ. Azonban (mint ahogy korábban leírtam) ugyanazon hiba esetén amit nem tud kijavítani, már megfordul a dolog, a jogosultnak okoz kényelmetlenséget, mert mindig megfosztja - jelen esetben - a telefonjától, de nem tesz semmit. Ezért nem választhatja a javítást, ha a jogosult már a kicserélést kéri egy idő után.

Új hozzászólás Aktív témák