Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    válasz HummeRC #18 üzenetére

    Hálistennek vaklárma volt, csak kontaktiba a motornál. Elsőre én is a hővédelemre gondoltam, mert ma jó meleg volt koraeste, meg hajtottam is rendesen, bár a szabályzó és a motor is érinthető volt, ami procihűtős tapasztalatok szerint csak úgy 50 °C, szóval RC-s viszonylatban még nem sok. Visszagondolva sejthettem volna, hogy ez lesz, mert akkor állt meg a tudomány, amikor állítottam a lengéscsillapítókon, és finomam (de azért határozottan) visszaejtettem az útra.

    Ami az összetartást illeti, innen merítettem. Valamenyik nagyar oldalon láttam a fordítását is. Anno, amikor kezdtem autózni alaposan átrágtam - nagyon alapos iromány - de az Atom alig volt állítható. Most viszont újra nekiláttam, és szerintem elöl is az összetartás kell a stabilitás növelésére. Múlkor cserélünk kormányrudat és csapokat az igazi autómban, ott szemre elég rendes széttartást sikeürlt belőni (geometriás faszi mondta), minden kis hupli vitte magával oldalra a kocsit. Persze, egy négykerekes modellautó azért tök más, mint egy elsőkereke valódi.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz HummeRC #36 üzenetére

    Felmerült még egy kérdés(kör). Az új motornak valami 3,14 mm körüli tengelye van, vajon erre rá tudom majd tenni a Strada pinionját? Elvileg igen, mert az RCmodell fórumán sokan írják, hogy Ezrun szettel nyomják. A másik része a kérdésnek a modul szám a fogaskerekek kapcsán. Itt utánaolvastam, emitt meg van egy táblázat, amiből az alábbiakra jöttem rá:

    - a pinion és spur module (vagy modulus) számának egyeznie kell, mert ez afféle "fogméret" érték, egyforma méretű fogak tudnak csak rendesen összekapaszkodni
    - elvileg az én 48 fogas, 0,8 modulusos spurom pont akkora átmérőjű, mint a Himotok 64 fogas, 0,6 modulusos spurja

    Ugye, jól következtettem? Azért lényeges ez nekem, mert a Stradan a 0,8-as fogak minden bizonnyal masszívannak, mint a Himoto 0,6-os fogai, tehát nehezebb ledarálni őket. Viszont a strada esetében a 48-as spur mellé 13-as a legkisebb pinion, ami kb. 3,7-es áttételt jelent. A Himotonál viszont a 64-es spurhoz van 15-ös pinion, ami egészen 4,26-os áttétel, 15%-kal nagyobb. Vajon a motornak illetve a fogyasztásnak jobbat tesz, ha a távirányítós gáz lefolytás helyett inkább az áttételt nyújtom meg? Teszem azt a mostani 48/17-es spur/pinion mellett 88%-os max gázzal tudom rendesen kezelni az autót, akkor 88%-on pörög a motor. Ha viszont beteszek a 17-es pinion helyére 15-öst, akkor 12%-kal növelem az áttételt, vagyis full gázon érem el azt a végsebességet, amit korábban 88%-on. Gondolom, pinion cserével nyomatékosabb lehetek, de többet fogyasztok majd, míg a távirányítós korláttal tán kisebb lesz a fogyasztás (fordulatszám), de a nyomaték is.

    [ Szerkesztve ]

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

Új hozzászólás Aktív témák