Új hozzászólás Aktív témák

  • VS461

    tag

    Érdekes az emberek szabálysértéshez való hozzáállása. Vannak szabályok, amelyeket át lehet hágni, van, amelyeket divat áthágni, van, amelyet meg megtart mindenki. Általában a sebességkorlátozás az, amely "nem számít".

    Pedig a szabályok arra szolgálnának, hogy nekünk ne "kelljen" mérlegelni egy adott szituációban. Ez pedig vonatkozik (vonatkoznia kell) minden szabályra, ki-tudja-miért kint lévő hatvanas táblától az autópályán való kerékpározás tilalmáig.

    El szoktam olvasni elég sok cikket a neten a közlekedési szabályok és a szankcionálás változásairól, a hazai és a külföldi morálról ("amikor kint voltam..."). Megdöbbentően sok cikk szól arról, hogyan kerüljük ki a büntetés megfizetését, hogyan "nem ér" a fénykép, mennyi idő múlva évül el stb. Mindez egy vezető hírportálon, sok-sok ember véleményét és hozzáállását befolyásolva. Természetesen senki sem saját maga ellensége, de mintha hiányozna az "oké, elb....am, elismerem, kifizetem, tanultam belőle". Felgyorsult társadalmunk, a nevelés hiányossága, ki tudja. Az egyik kommentelő gyorsan ki is számolta, hogy a lézerdetektorával/-zavarójával mennyit spórolt már meg...

    Szokták mondani, hogy ha mindenki betartaná a szabályokat, leállna az egész közlekedés. Még senki nem próbálta ki, gondolom. A leginkább leköpött szabály szerintem a sebességkorlátozás, meg az előzés végrehajtása. Tartom a határokat, mivel úgy gondolom, nálam okosabb emberek határozták meg őket. Egyszer eltértem ettől, naná, hogy megbüntettek. Azóta pláne elkerülöm inkább, a büntetést meg a tankba töltöm.

    Vannak olyanok, akik fel vannak háborodva, hogy valahol ki mernek menni a yardok mérni. Ja, és hogy a kinn hagyott harmincas tábla mellé álltak lesben. Ha innen nézem, oké, szemétség is lehet. De ha onnan... Én is előrángatok egy külföldi példát, Londonban mondjuk, 500 méterenként van egy sebességmérő cucc a nagyobb utak mentén, meg rengeteg helyen mérik az átlagsebességet, amit itthon akarnak bevezetni. Az a cél, hogy büntiket szedjenek be? Nem hinném. Inkább az, hogy ahol indokolt (és London zsúfoltsága indokolja szinte mindenhol), ott tessék csak lassabban menni. Én sem szeretném azt látni, hogy az óvoda/iskola előtt, ahova a gyerekem jár, 70-80-nal tépnek a városi/falusi/tanyasi bunkók (megfelelő rész aláhúzandó), mert az a menő.

    Régóta tervezek elkövetni egy ilyen tárgyú Logout-szösszenetet, azt hiszem, neki is veselkedek.

    Ha az új, fix büntitételek segítenek abban, ha másért nem, az elrettentés miatt, hogy lassuljon, biztonságosabbá váljon a hazai közlekedés, ám legyen. Hidegen hagy a több tízezer forintos büntetés, mert nem szándékozom megszegni a szabályokat. Ha meg becsúszik egy, mert figyelmetlen voltam, hát... el kell vállalni.

    Elnézést, ez hosszú lett.

    Ui.: Sub-ZeRo: Hogy baj van-e a hölgyvezetőkkel, az saját statisztikám alapján kétlem. Eddig háromszor-négyszer kerültem halálközeli szituációba a magyar utakon, mindannyiszor retkes nagy, sötétített üvegű limuzin, xenonlámpa, padlógáz és 1-gyel kezdődő személyi számú vezető jellemezte a kiváltó okot...

    [ Szerkesztve ]

    Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота

Új hozzászólás Aktív témák