Új hozzászólás Aktív témák

  • hallador

    addikt

    válasz busman #15637 üzenetére

    Nincs ilyen annyira nincs hogyha a kereskedő nem akarja, akkor nem javítja meg a készüléket, ilyenkor be lehet írni a vásárlók könyvébe, ami pedig semmit nem fog érni, mert a kereskedő pontosan azt magyaráz bele, amit éppen akar.

    A fogyasztóvédelmi törvények nem a fogyasztó oldalán állnak. Az egyetlen hivatalos döntést a bíróság fogja kimondani, az addig vezető rögös út pedig semmit nem ér az időhúzáson felül érni. Ide értve a vásárlók könyvét, a következő fokozatot ami a békéltető testületet, valamint azt az apróbb szinte biztosra vehető tényt, hogy nagyon kevesen fognak elmenni a bíróságig, egy telefon miatt.

    Erre játszik a törvény is, ez mindenkinek jó kivétel a fogyasztót.

    Nem kell emlékeztetni a legendás, és méltán híres MIstralra, vagy a Bluefish-re, de ide lehet sorolni a legendásan csodálatos Nokia szervizeket, amikor a Nokián már lehetett 2009 után érezni, hogy csúszik ki a talaj, akkor már bizony a szerviz, csak a névben tartalmazta a szolgáltatást, több nem volt mögötte.

    [link]

    Az ilyen és ehhez hasonló nagyszerű magyar idiotizmushoz nem lehet sokat hozzátenni:

    "Hányszor lehet javítani egy terméket?

    A jogszabályok nem határozzák meg, hogy hányszor kell elfogadni a fogyasztónak, hogy javítják a terméket, mielőtt kicserélnék, vagy azt, hogy hány csere után lehet kérni a vételár visszatérítését. A bírói gyakorlat szerint a kicserélés iránti igényt általában nem alapozza meg az első sikertelen javítás, az elállás jogával pedig csak végső esetben lehet élni. Nem hivatkozhat érdekmúlásra a fogyasztó, ha a hiba kijavítható, és a kötelezett vállalja is a kijavítást megfelelő határidőre. A jelentős költséget igénylő és rövid idő alatt ki nem javítható hiba viszont általában megalapozza a jogosult elállási jogát.
    "

    Ha elszáll a kijelző, vagy az alaplap, akkor cserélik, ha mikrofon az nem jelentős érték, és hiba sem jelentős.... Ja hogy idegesítő? Senkit nem érdekel.... :(

    "Mennyi időn belül kell elvégezni a javítást, illetve a cserét?

    A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

    Jó tudni, hogy nem lehet utólag érdekmúlásra hivatkozni, ha a javítás határidőn belül nem készült el, de határidőn túli javítást érdekmúlásra történt hivatkozás nélkül átveszi valaki, és ezt követően a dolgot hosszabb időn át használja."

    De ha ez 3 hónap, akkor így jártál....

    "Mi van akkor, ha nem javítják meg határidőben a terméket?

    Ha a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalják el, vagy nem végzik el, a fogyasztó a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja. Ez azonban csak lehetőség a fogyasztó számára, ezért a kereskedő javítási, javíttatási költség megtérítésére irányuló ajánlatát nem kell elfogadnia.

    A bírói gyakorlat szerint a javítási költség akkor is kérhető, amikor a javítás még ténylegesen nem készült el. Ilyenkor a bíróság a kötelezettet a javítás várható költségeiben marasztalja.
    "

    Tehát csak a bíróság, valamint ugyan egy ilyen eszközhöz kinek lehet csak úgy alkatrésze a törvény a cocialista kádár cocializmus forgótárcsás mosógépeire készült, nem is volt más, és mindenhol volt hozzá alkaltrész.

    Lumia 930-hoz nem lesz. Tehét = Le van tojva a fejed.... :(

    "Kell-e cserekészüléket biztosítani a javítás idejére?

    A jelenleg hatályos jogszabályok alapján a kereskedő/szerviz nem köteles cserekészüléket biztosítani a javítás idejére, csak ha önként vállalta.
    "

    Szóval nem a fogyasztó áll nyerésre....

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

Új hozzászólás Aktív témák