Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Látom sokan teljes sötétségben élnek, ami a járműipart illeti Magyarországon. Jelen komment nekik szól, nevesítés nélkül.
Kezdetben vala az autógyár, összeszerelni. Audi, Opel, Suzuki, most legújabban Mercedes. Vele párhuzamosan a beszállítók is jönnek, kezdetben vala összeszerelni. Mert munkaerő van, olcsó, már majdnem EU, így vámmentes, nincs messze, politikailag egész stabil.
A gyártás mellé mindig kell valamennyi mérnök, egyéb nagytudású is. Amennyiben eme cégeknek jól megy, egyre többet gyártanak, egyre több mérnök kell, egyre gyakoribb, hogy valami problémát házon belül kell megoldani, javaslatot kell tenni módosításra. Itt, a javaslatnál már képbe jön a fejlesztési vonal is. Gyártással párhuzamosan a tesztelés is megjelenik, az is nő, oda is kell mérnök is, onnan is kellenek javaslatok. Hibákat, tönkremeneteleket kielemezni szintén kell tudnia valakinek helyben is, nem lehet mindig mindent reptetni a központba. Végeredményben, a felfutó gyártás mellé fokozatosan megjelenik a tervezés, fejlesztés is, ami aztán tényleg igényli a tudást. Ezt a folyamatot szépen meg lehet figyelni az Audi, a Continental, a Valeo, a Bosch esetében. Ha kialakult a fejlesztés, utána megesik, hogy a gyártás megy máshova, s csak a fejlesztés marad. Pl. Dräxlmaier. Olyan is van, hogy még ezek után a fejlesztést hozzák ide külföldről, lásd ugyanők.
A gyárak másik nagy hatása, beszállítók fejlődnek, s teremtenek munkahelyet, know-howt, invesztálnak R&D-be. Alkalmaznak mérnököt, melóst, mindenkit, akire szükség van.
Autógyár költöztetése: Aki azt hiszi, hogy pikk-pakk megy, az tudna nekem választ adni arra, miért késett minimum két évet, de inkább hármat a Ford Mondeo költözés miatt, valamint a GM miért több mint öt évvel előre jelentette be a bochumi gyára bezárását?
-
#06658560
törölt tag
Gépész területen látom, hatalmas különbség van a között, hogy valaki ezer éve csinálja, de nem tanult egyetemen, és a között, hogy kevesebb ideje csinálja, de rendes képzést kapott egyetemen, amire oda is figyelt. problémamegoldás, egyáltalán problémaelemzés területen leginkább.
-
#06658560
törölt tag
válasz hibavissza #80 üzenetére
Pl. avionika terén az angollal egyenértékűen fontos az orosz, szakmai anyagok jelentős része oroszul érhető el, angol nélkül el lehet lenni jól. Azért, mert neked jól jön az életben az angol, nagyon sok embernek soha nem fog kelleni, így miért erőltessük rájuk kényszerből?
-
#06658560
törölt tag
válasz hibavissza #83 üzenetére
Nem viccelek, pusztán van nemzetközi tapasztalatom. külföldön is, szakirodalmat tekintve is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Steam topic
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- alza vélemények - tapasztalatok
- Windows 11
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- KIEMELT AKCIÓ: Apple iPhone 13 Midnight 128 GB szuper áron eladó!!! (5)
- KIEMELT AKCIÓ: kitűnő állapotban lévő Apple iPhone 12 Pro pacific blue 128 szuper áron eladó!!! (12)
- KIEMELT AKCIÓ: Apple iPhone 11 128 GB black szuper áron eladó !!! (4)
- KIEMELT AKCIÓ: Apple iPhone 8 256 GB space gray szuper áron eladó !!! (7)
- Microsoft Surface Book 2 I7-8650U/16DDR4/512 NVME SSD/Nvidia GTX 1050/3K!/13.5" Touch Tablet
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs