Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz golya87 #8 üzenetére

    A szerver fenntartása drága. A legtöbb mai felhős gaming koncepció azért halt meg, mert a felhasználókra lebontott teljesítmény/fogyasztás mutató túl magas volt. Ezt a tizedére kell csökkenteni, ha ebből sok pénzt akar látni az üzemeltető. Ezt pedig csak fix hardverrel lehet elérni, ahol lehet alacsony szintre optimalizálni. Volt régen erről a Gaikai-nak egy elemzése. A mai energiaárak mellett nagyjából 40 watt/felhasználó a felső határ, ami még elfogadható, de ez már közel nullszaldó. Fölötte a szolgáltatás veszteséges lesz, mert az előfizetési díj sem lehet túl magas, hiszen másképp nem jönnek az emberek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Drizzt

    nagyúr

    válasz golya87 #13 üzenetére

    Szerintem abszolút nem. Nem tudom sajnos konkrétan hogyan megy a jelenlegi felhős onlive féle szolgáltatásokban az erőforrás elosztás, de nagyon olyan érzésem van, hogy amikor bejön egy felhasynáló, s elindít valamit, akkor csinálnak neki egy VM-et, betöltenek egy hibernált image-et rá egy adott játékkal, aztán uccu neki. De ez erőforrás kihasználás szempontjából rettentő rossz. Ha eleve úgy lenne megírva egy program, hogy fel legyen készítve 5000 játékos kiszolgálására, sokkal hatékonyabban mehetne. Pl. a pályát elég egyszer eltárolni, meg a textúrákat etc, egy processzor komplexum memóriájában, különben az az 5000 játékos tök feleslegesen tárolja el ugyanazt az adatot 5000-szer. És a memória is fogyaszt, ha nem is tartozik a fő fogyasztó közé. Csak érzésem van, hogy az Nvidia eléggé elől járhat a felhős dolgokban, emlékszem próbáltam már a GRIDet a shield tabletemen, s akadást nem láttam, de az volt a gond, hogy nem csatlakoztattam a gamepad-et, így nem tudtam irányítani. :D Majd otthon kipróbálom milyen a GRID a gyakorlatban. Eddig annyira még nem érdekelt, de asszem 2015 júniusig ingyenes shield tablettel.

    Röviden az a véleményem, hogy gyakorlatilag a cloud kulcsa a szoftver, s a hardver kevésbé korlátozó tényező jelenleg, de nyilván lehetne specifikus utasításokat, memória architektúrát, s egyebeket tervezni a támogatására, s ezek biztos folyamatban is vannak. Nagyon nagy a potenciál a dologban.

    [ Szerkesztve ]

    I am having fun staying poor.

Új hozzászólás Aktív témák