- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
A következő lépés egy hold"bázis" lenne és szerintem a technológia már rendelkezésre áll ahhoz. Most már csak a pénztől és az akarattól függ a dolog.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
petipetya
nagyúr
Helyes. Valakinek végre el kell kezdeni kezdenie meghódítania az űrt.
"nincs rá lezsóidő"
-
#57919488
törölt tag
Az űrbányászat lesz itt is inkabb majd a lenyeg csak ezzel USA beelozott.
-
-
Sequoyah
tag
"Az űrprogram azért halad különös gyorsasággal"
LOL, ezt nevezik kulonos gyorsasagnak, hogy mar evek ota nem haladnak sehova? Mar nagyon ideje lenne, hogy verge barmi haladast felmutassanak, remelem ebbol most mar lesz valami.
A hideghaboruban valodi verseny volt, nem ilyen nyugdijas bingobajnoksag. -
caprine
aktív tag
Te most milyen "nyugdijas bingobajnoksag."-ról beszélsz? Azt hiszed egy űrállomást olyan könnyű összerakni mint egy bmx-et? Ez nem LEGO bakker. Szimpla matek, a németek csinálták meg az első jól működő sugárhajtású gépet az ME262-t még úgy 1944-ben. Gagarin meg valamikor 1961-ben ment ki az űrbe, tehát bő 15 év múlva, ami azért röhej, mert a német rakétatudosók zömét az amcsik nyulták le, és mégis az oroszok akik a 0-ról indultak lettek az elsők A holdas hollywodi mozi valamikor 63-ban volt, és csak a 80-as években lett kész az első űrbázis. Szóval szerintem alap hangon 15-20 év kell egy ilyen projekthez.
Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)
-
Geffry
aktív tag
A(z első) Holdraszállás 1969 nyarán volt, űrállomások pedig már voltak a 70-es években is, bár elég rövidéletűek.
Nem, nem egyszerű összerakni egy ilyet ez tény. Főleg miközben az emberiség úgy gondolja hogy még mindig a legjobb szórakozás az hogy agyonlőjük egymást egy láthatatlan határvonal vagy egy bolondos (tév)eszme miatt...
A pénzen múlik minden és azzal sem az a baj hogy nincs elég, csak nyakatekert a költségvetés.Okostojás lábjegyzet: Az orosz fölény az űrverseny elején az amerikai arroganciából eredt, mivel nem akarták hogy a németek építsék a rakétáikat és így azok csak tanácsadók lehettek.
Az első sugárhajtómű már a 30-as évek végén létezett, (37?) de senki sem látta meg benne a potenciált egész addig míg már későn érkezett a háborúba.
Ezek is jó példák arra hogy nem a know how hiánya volt a gond hanem az hogy nem arra ment a pénz amire kellett volna, illetve ostoba emberi büszkeség állt a haladás útjába. De utólag mindig okos az ember.
Illetve egy kis szőrszállhasogatás, Gagarin 61-es repülése pont rossz példa szerintem, hiszen csupán 4 évvel a Sputnik után már ember járt az űrben.Szerk: Helyesírás
[ Szerkesztve ]
A PH-n mindenki mindig jobban tudja. Fél óra Google keresés után...
-
-=MrLF=-
senior tag
Utána kerestem kicsit valahol 60t-ra valahol 90t-ra írják, tehát kb. a MIR fele-kétharmada lesz. (A kialakítás eléggé a MIR-re hajaz, gondolom azok a tervek lenyúlásra kerültek, eléggé MIR 2.0-nek látszik)
[egy másik összehasonlítás], [itt meg az alap modul]
A verseny mindig jó, ha kicsit felrázza a többieket már jól jártunk.
[ Szerkesztve ]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
alufelni
tag
Sziasztok tudom nem egészen ebbe a témába vág,de ez se semmi....
http://nol.hu/tud-tech/itt-az-urhotel-korszak-felfujhato-szobaval-bovul-az-urallomas-1609071
Valamiért a link behelyezése nem sikerült.
-
atike
nagyúr
Haladunk... Haladnak...
A Holdbázisról van hír amúgy? Mert elvileg az kellene a következőnek lennie... Utána meg majd a Mars... Csak hát ezek még hosszú évek.
Belegondolva már az is eredmény lenne ha újra ember járna a Holdon,,,,
-
Fred23
nagyúr
Sok sikert nekik, talán erősítik a versenyt!
Szarban vannak gazdaságilag, a lakosság eladósodottsága brutális, de tudtommal az állami eladósodottságuk csak az USA állami eladósodottságának feléhez konvergál. Szokták mondani, hogy Kína miatt lesz a következő gazdasági világválság, de szerintem ez egyelőre nem megalapozott félelem. Nem szeretem a politikai rendszerüket, de könnyen lehet, hogy pont A Párt fogja őket megmenteni a hitelválságtól, és nem ők lesznek először a hunyók. Jó dolog, ha akadnak olyan valóban hasznos, jövőbe mutató dolgok, amikbe mernek az emberek, cégek, vagy akár államok befektetni; szerintem szép dolog űrkutatásba, űrállomásba, vagy akár űrbányászatba fektetni. Priceless az a pozitív és magabiztos jövőkép, ami az ilyen elhatározásokból megmutatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
Medocsabi
addikt
Biztos látták a The 100. című sorozatot
-
-=MrLF=-
senior tag
válasz vigyori78 #13 üzenetére
Azon már nincs, 2001-ben belépett a légkörbe és nagy része elégett. [link]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
Állítsák Mars körüli pályára, az már eredeti 5let lenne
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
nagyúr
@Tigerclaw: Kár hogy pont ebből van hiány. 1999 óta (nézzük a naptárat, nos, ez 17 év...) összesen 10db SzenCsou űrhajót indítottak a világűrbe. Ebből 5 szállított embereket. A SzenCsou-11 indítása talán most év végén várható, de inkább később.
Félreértés ne essék, tisztelem a kínai erőfeszítéseket, csak ők a harmadik állam, akik embert juttattak a világűrbe, de az emberes űrkutatásban bemutatott sebességüktől nem száll le a hajunk...
@Geffry Okostojás lábjegyzet folyománya:
Az orosz fölény abból is fakadt, hogy az amerikaiak űrrepülőgépekkel képzelték el eredetileg a világűrbe jutást, az X-15 után jött volna a következő lépcsőfok, csak hát az oroszok beelőztek, és a rakéták elvitték a show-t. Utána még próbáltak a repülőgépszerűen induló űrsikló megoldásokkal visszatalálni arra az útra, de hát pénzügyi okokból és a kockázatvállalás csökkentése miatt annak is lőttek.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
" csak ők a harmadik állam, akik embert juttattak a világűrbe, de az emberes űrkutatásban bemutatott sebességüktől nem száll le a hajunk..."
Nincs verseny, mint a hidegháború idején, ráérnek - az idő nekik dolgozik. Amúgy sok pénzt abba ölni, hogy ismételgessük amit a többiek már megcsináltak, annak nincs értelme. Pl marsutazás megvalósításának kellene nekiállniuk, az óriási fegyvertény lenne, ha kínai lenne az első marsutazó.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
nagyúr
válasz t72killer #19 üzenetére
Attól tartok nem értünk egyet. Itt nem a verseny a lényeg, hanem a tapasztalat. A Kínaiak kvázi megvették a Szojuz licenszét, kicsit átszabták, nagyobbra csinálták, és kész. De a tartós űrbéli jelenléttel nincs tapasztalatuk, és ez alapjaiban befolyásolja a lehetőségeiket.
A Hold-utazás előtt kellett a Gemini-program, hogy megnézzék, lehetséges-e több napig a világűrben tartózkodni, milyen problémák léphetnek fel e közben. Megnézték, hogy lehetséges a világűrben a randevú és dokkolás, kipróbálták az űrsétát.
Ha te a Mars-ra akarsz menni, akkor úgy kell kezdeni, hogy kitapasztalod, hogy fogod az űrhajósaidat életben tartani legalább 90, de inkább 270+ napon keresztül (a 90 napos Mars-utazáshoz nagyon jó Delta-V értékkel bíró, erős hajtóművel rendelkező űrhajó kell, az ilyen rövid Mars-utazások zömmel atom-kémiai hajtóművekkel számoltak). Na most ilyen sokáig egy Kínai tajkonauta sem volt a világűrben.
Tehát mindenek előtt kell egy űrállomás, ahol szimulálhatják egy Föld-Mars, majd Mars-Föld út viszontagságait. Aztán jöhet a Hold, hogy le- és felszállás lehetőségeit és a felszínen végrehajtott munkát szimulálják. A Hold azért ideális, mert ez még olyan közel van, hogy komoly probléma esetén elérhető, ha itt valami gebasz üt be, meg lehet oldani, hogy az űrhajósokat megmentsék. Persze ez sem mentes a rizikótól, de még mindig sok nagyságrenddel biztonságosabb, mint egy Mars-küldetés.
No persze lehet menni egyből a Marsra, csak hát a kockázat nem picit lesz nagyobb... Von Braun is nekiállt tervezni Mars-küldetés még az előtt, hogy ember járt volna a világűrben, vagy szonda szállt volna le a Mars felszínére. Szerencsére nem lett belőle semmi, mert Von Braun mars-űrhajója szárnyakkal vitorlázott volna a Mars légkörébe való belépéskor, de ezeket sokkal sűrűbb légkörre méretezték, mivel az akkori tudás szerint ilyen lehetett a Mars légköre. Ha elindultak volna azok az űrhajók, a Mars légkörébe lépve szépen lezuhantak volna a ritka légkörben...
Von Braun Mars-siklógépének vázlataLégvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
A tapasztalat-kérdés egy kicsit más azért a kínaiaknál: egyrészt amit a versenytársak eddig megcsináltak, azt lehet licenszelni/lopni/publikált eredményeket simán felhasználni. Azt már tudják, hogy 2-300napig simán eléldegél az űrhajós súlytalanságban (sajátjuk is volt pár a MIR-en meg az ISS-en)
Vicces ez a szárnyas madár, végülis csak a konkrét landolás lenne macerás - magasabban sebesség kérdése a dolog, simán ~100x gyorsabban kell repülni, mint egy földi vitorlázógépnek és megvan a megfelelő felhajtóerő.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
nagyúr
válasz t72killer #21 üzenetére
egyrészt amit a versenytársak eddig megcsináltak, azt lehet licenszelni/lopni/publikált eredményeket simán felhasználni.
Az azért nem egészen az. A publikált eredményekből nem fogsz mindent megtudni...
Azt már tudják, hogy 2-300napig simán eléldegél az űrhajós súlytalanságban (sajátjuk is volt pár a MIR-en meg az ISS-en)
A Kínai űrügynökség első űrhajósa a SzenCsou-5 fedélzetén jutott a világűrbe, 2003-ban. A NASA-nak volt egy kínai származású amerikai állampolgár űrhajósa, Tajlor Wang. Nem járt kínai űrhajós sem a Mir-en, sem az ISS-en.
A kínaiak szerettek volna csatlakozni az ISS-programba (és más tudományos űrprogramokba), de ezt politikai okokból mind elutasították, sőt, egy 2011-es törvényben konkrétan megtiltották a NASA-nak, hogy bármilyen közös programban vegyen részt a Kínai űrügynökséggel...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-Skylake-
addikt
Szerintem meg ha ebbe tolnak a pénzt mondjuk hadi ipar helyett , elég lenne 2 év a 20 helyett. Neked nem gyanús , hogy hülyeség amiket mondasz ? Minden megvan csak a pénz nem, mer faszsagra verik el...
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
Geffry
aktív tag
Fél órán át írtam, majd rájöttem hogy olyannyira elkanyarodtam a témától hogy a legegyszerűbb azt mondanom hogy köszönöm a kiegészítést, kár lenne szaporítanom a szót mert az űrtörténelmi kisesszém valószínűleg csak kettőnket érdekelné, de méginkább csak engem.
A repülőgépszerűen induló megoldás alatt mire gondoltál? Nekem most a Dyna-Soar jut eszembe de az rakétaszerűen indult volna és repülőszerűen száll le. De gondolom nem erről van szó csak nem jut eszembe hogy melyik projectre céloztál. Vagy ez csak tervezőasztalig jutott dolog?
A PH-n mindenki mindig jobban tudja. Fél óra Google keresés után...
-
nagyúr
Alapszabály, hogy ha csak nem felindulásból született troll-szövegről van szó, nem törlünk a leírt hsz.-ből.
Lehet, hogy valakit érdekelt volna, tanult volna belőle. Benne van a pakliban, hogy én is tanulhattam volna belőle, úgyhogy irgum-burgum.
Az X-20 / Dyna-Soar leges-legelső elképzelése az X-15B-hez hasonló módon, de leváló fokozattal indult volna a világűrbe. Az ehhez szükséges hajtómű és gyorsítórakéta azonban sehol sem volt még, mikor a rakéta-indítás berobbant, és az USAF ekkor úgy döntött, hogy inkább egy rakéta orráról induljon akkor.
Az X-15 folyomány megoldásokkal biztos, hogy találkoztál a korai 'Phase A / B' űrrepülőgép terveknél. Ezek azok, amelyek egy része egyfajta repülőgép hátáról induló űrrepülőgép-tervekről szólnak, és repülőgépként, kifutóról indulnak.
North Americanl-terv a Phase A-bólAlapvetően a NACA/NASA koncepció úgy épült fel, hogy egy repülőgép szerű első fokozat viszi fel az út első felében a második fokozatot, a kvázi űrrepülőgépet, és lehetőleg minél nagyobb sebességgel és minél nagyobb magasságban indítja a második fokozatot. A problémák a Phase A esetében még "csak" ott keletkeztek, hogy a kellő teljesítményű, légköri levegőt használó sugárhajtóművek még a kanyarban se voltak, míg a kellő teljesítményű rakétahajtóművek a Saturn V. első fokozatában használandó F-1-esek képében már realitások volt. Emiatt a NASA is hajlott afelé, hogy nem repülőgépként, hanem függőlegesen, rakétaként indul majd a jármű, és effektíve az első fokozat csak azért repülőgép-szerű, hogy repülőgépként térhessen vissza az újrafelhasználáshoz.
Hátha még nem ismered: Egy nagyon jó kis gyűjtemény az 1963-tól kezdődött űrrepülőgép-program terveiből.
A Lockheed korai tervei, ezekből a System III és IV felel meg annak, amire utaltam.
NASA / DoD A.A.C.B Class III., egy hiperszonikus hordozógép hátáról induló űrrepülőgéppel, igaz a technikai nehézségek miatt csak az 1980-as évekre várták a realizálhatóságát.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Geffry
aktív tag
Hát igen, lényegében egy wikipedia bejegyzést kezdtem írni aminek semmi, vagy kevés köze volt a Te hozzászólásodhoz Az űrrepülőről akartam egy TIT-es előadást tartani, bőségesen megspékelve a saját véleményemmel a project értelmével kapcsolatban...
Köszönöm a kimerítő választ, így már tudom miről van szó. Azt hittem valami szaftos SSTO terv bukkant fel az 50 évre titkosított archívumból.
De hogy én is ajánljak valamit, ha még nem ismernéd: [link][ Szerkesztve ]
A PH-n mindenki mindig jobban tudja. Fél óra Google keresés után...
-
#33253120
törölt tag
Szerintem folytassátok, mert tök érdekes dolgokat írtok fogyasztható formában.
-
nagyúr
Nem ismertem ezt a könyvet, de akkor majd utána nézek (nem mintha hiányában lennék teendőknek és olvasnivalónak... )
Nem, olyan SSTO terv nem volt, de hozzá kell tenni, hogy eleve az X-15 is két fokozatú jármű volt, ahol az első fokozat egy B-52 anyagép volt.
SSTO terén igazából Phil Bono volt aktív abban a korszakban, nagyon alapos munkát végzet, és nagyon bízott a 'klasszikus', rakétaszerű, függőlegesen induló és érkező, egy vagy másfél (üzemanyagtartályt leválasztó) megoldásokban.
Csakhogy abban a korszakban kismillió elképzelés versenyzett, és ezek mindegyike keményen küzdött, hogy elérje célját. Még a McDonnel(-Douglas) sem tudott mit kezdeni Bono terveivel, ha az 1960-as évek második felében eldőlt, hogy márpedig a következő űrjármű repülőgép-szerű lesz.
A Bono-féle Hyperion SSTO elképzelés, egy gyorsító sínpályáról indulva lett volna képes 18,1 tonnát feljuttatniLégvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.