Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Narxis #8 üzenetére

    Komplett albumokat meg filmeket adnak újságok mellékleteként 4-500 forintért, amiben az újság ára is benne van. 5-600 forint lehet, hogy nem reális, de az ezres lélektani határ már simán.

    A többi innentől nem kifejezetten neked van címezve.

    A zenét egyszer kell megcsinálni, egyszer kell rögzíteni. Mivel a sokszorosítás szinte nulla forintba kerül, innentől fogva csak a terjesztésnek van költsége, minden más tiszta nyereség*. (Azt meg nem kell ecsetelni, hogy jelenleg a bolt+CD kombónál már vannak költséghatékonyabb megoldások a terjesztésre.)
    *Pontosabban az lenne, ha a jogvédők nem sápolnák a bevételt.

    A filmeknél ha összehasonlítod a költségvetéseket és a bevételeket (amik ugye nem tartalmazzák a DVD kiadások és a TV licenszek bevételeit), akkor elég jól kirajzolódik, hogy melyik az melyik az a film, ami a nagy mozi hanyatlások meg kalózkodások ellenére is nyereséges volt, és melyik az, amiért nem lett volna kár, ha nem készül el. Szerintem elég kevés olyan filmet tudnánk sorolni, ami nem hozta be az árát legalább nullára, és mégis jó filmnek tartjuk, amiért kár lett volna, ha nincs.

    Az hol reális, hogy egy mozijegy többe kerül, mint egy egész napi kaja, mert a filmek licenszei drágák, mert a főszereplők több (tíz) millió dollárt tesznek zsebre pár hónapos munkáért? (A mozijegy helyettesíthető DVD-vel.)
    Apropó, egy ~10 millás filmre miért kerül ugyanannyiba a mozijegy, mint egy ~100 millásra?
    Az hol reális, hogy gittegyletek alakulnak arra, hogy jogvédelem címén befurakodjanak egy iparágba, ahol semmi szükség nem lenne rájuk, és hatalmas százalékokat tegyenek zsebre működési költség címen a közvélemény számára teljesen átláthatatlan módon?

    Ha ekkora bevételkiesést okoz a kalózkodás, akkor hogy lehet, hogy még egyik filmes/zenei stúdió se ment tönkre, és olyan sokan pofátlanul jól élnek belőle?
    Hogy lehet az, hogy egyetlen album bevételeiből egyesek annyi pénzt kapnak, amennyiért az átlagember egy életen át dolgozik?

    Az egész iparág nyakig áll a mocsokban. A túlfizetett sztárok, az ingyenélő jogvédők, a több generációra kiterjedő szerző jogi védettségek, az elavult terjesztési módok, a globális díjszabások, és még ki tudja, meddig lehetne sorolni. Amíg ez nem változik meg, addig lesz kalózkodás is, akár helyes, akár nem. Ez nem igazolja, nem teszi helyessé a kalózkodást. Ez az indokot szolgáltatja.

Új hozzászólás Aktív témák