- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Microsoft Excel topic
- Linux kezdőknek
- Proxmox VE
- Milyen NAS-t vegyek?
- Google Maps
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Két év múlva kezdődnek az automata (majd valószínűleg személyes) Red Dragon (Dragon2) küldetések, amik pont ezt a célt szolgálják. A nagy személyszállítók prototípusa legkorábban 4 év múlva készül el, utána jön a teszt és finomítási fázis, és abban a nagyon valószínűtlen esetben, ha minden elsőre tökéletes, 8 év múlva lehet először személyszállításra befogni.
Nekem pont ez a bajom. Megint nekiállnak ütemterveket felvázolni, holott eddig egy ütemtervüket sem tudták tartani.
Hovatovább a Falcon Heavy eredetileg 2014-ben indult volna. Most 2017Q1...
Persze ezek a tervek. De egy évtizede még csak röhögtünk a SpaceX akkori tervein is.
Meg az első időkben elkövetett hibáin is.
Nem vitatom, anno a Falcon 1 esetében tényleg annyira sok blama volt, hogy kb. annyira lehetett komolyan venni a SpaceX-et, mint amennyire a Tesla-t autógyártóként az emlékezetes 2008-as Top Gear féle Tesla Roadster alázás után.
Ehhez képest rohadt olcsón rohadt sokat mutatott már fel a cég, de ugyanakkor Musk nagyot mondásai egy picit ellenszenvesek nekem már...
De ha egy olyan oxigéntartály elszáll, mint amit mutattak, nem szeretnék látótávolságon belül tartózkodni.
Ne persze, meg hát már két F9 baleset köthető a LOX tartályokhoz...
Ezzel együtt a Saturn V. LOX tartályai sem voltak sokkal apróbbak...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Szerintem kellenek a nagyotmondások. Anélkül nincs előrelépés.
Jeff Bezos és a Blue Origin is lépked előre, mond ő is dolgokat, de sokkal hihetőbbeket, és sokkal kevésbé játszik rá a médiahackre.
Arról egyébként volt szó, hogy az új hajtómű a kiáramló, hűtött üzemanyag dinamikája miatt sokkal kisebb károsodást szenved (legalábbis a tervek szerint) egy indítás során, és emiatt a gyorsítófokozatot nagyon gyorsan nagyon sokszor tervezik felhasználni.
Anno a Merlin-1A ablatív (elégő) hűtést kapott, hogy minél olcsóbb és egyszerűbb legyen.
A Merlin-1C pont azért készült már regeneratív hűtéssel (ahol az üzemanyag áramlik a fúvócső köpenyében kiképzett vezetékekben), hogy újrahasznosítható legyen.Szvsz inkább arra gondolhatsz, hogy az RP-1 esetén az égéstermékekben még sok "szemét" lehet, ami károsíthatja a hajtóművet. A metán tisztábban ég, így ilyen veszély nincs. Pont emiatt használ a Blue Origin is ugyanilyen üzemanyagot a Be-4 hajtóművénél...
a Virgin évtizede egy helyben topog (vagy inkább egyet előre, kettőt hátra).
Nem mondod?!?
@Emvy: Nem bánom, hogy mögé áll, de nem azért sikeres a SpaceX, mert Musk ilyen előadásokat tart, hanem amiatt, mert zseniális üzletember.
Nagyszerű mérnökök eddig is voltak, mint Lutz Kayser vagy Philip Bono, de nem tudtak érvényesülni, nem tudták az álmaikat megvalósítani, mert üzletembernek kutyaütők voltak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Rive
veterán
Szerintem kellenek a nagyotmondások. Anélkül nincs előrelépés.
Kétféle 'nagyotmondás' van az űriparban.
Az egyik arról szól, hogy mire készen lenne az új cucc, addigra legyen hozzá valami (érdemleges piacot jelentő) felhasználási terület - ilyen pl. a Falcon Heavy ügye: egy-egy payload előállítása nulláról alsó hangon fél évtized, úgyhogy ha fél évtized múlva akar valaki rakétát indítani, akkor annyival előre el kell kezdeni promózni a cuccost.
A másik fajta nagyotmondás... Nos, abban pl. az oroszok nagyon jók mostanában, illetve ez a több évtizeddel 'korát megelőző' dolog is valami hasonló kaliber. Ezekre max. vállat vonni lehet, komolyan venni őket kár.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
mrhitoshi
veterán
se légkör
Gyorsításkor a legjobb.
(#12) Cifu
Amerikáról van szó, szóval ez is elég nagy szám, hogy legalább kapnak pénzt. Ne azt nézd, hogy ez még mindig semmi, hanem hogy kapnak, és piszkálja legalább valami az ottani agyakat.
A bázisokat nem Muskra értettem, hanem úgy általában. Nem igazán erőltetik ezt a kérdéskört, pedig egyszerűbb, mint a Marsra menni.
PS4
-
bambano
titán
[link]: "A Mars légköre nagyon ritka: a felszíni légnyomás mindössze 0,75%-a a földinek: 7,5 millibar, szemben a földi 1013 millibarral. A légkörének 95%-a szén-dioxid, 3%-a nitrogén, 1,6%-a argon és nyomokban van oxigén és víz."
szóval a fő probléma, hogy nincs elég nyomás, így ha nyomástartó ruha nélkül mész ki a felszínére, másodpercek alatt felforr a testedben levő minden folyadék. a másik gond, hogy nincs nitrogén a levegőben, így hiába is tolnád fel az oxigént, nem lehetne belélegezni. az oxigén szint sem mehet egy határ fölé, mert túl sok lenne a spontán égés vagy baleseti tűzvész.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Egér probléma
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Sorozatok
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest