Új hozzászólás Aktív témák

  • Eperfa

    tag

    Nagyon remélem h a cím végén ill a cikk elején jelenlevő (x) azt kívánja jelenteni h IGEN EZ EGY FIZETETT HIRDETÉS a bannerek mellé, és h ez a többi jövőbeni hasonlónál is meg fog jelenni (bár inkább ne legyen ilyen..). a hptól, ettől a géptől ill minden mástól függetlenül sztem eszméletlen zavaró, inkorrekt és minden egyéb az, ha egy magát szakmainak beállító újság hirtelen telelesz egy adott hirdetéssel, és véletlenül pont ekkor hír/cikk jelenik meg az adott termékről, ami jelen esetben a sajtóanyag ctrl-c ctrl-v, és persze közli velünk h ez REMEK. persze tudom, hirdetésből éltek ti is, meg fogjam be a pofám, nem kell olvasni ha nem tetszik. nem is vitatom h ezek jogos érvek. csupán azt gondolom, h ha vki komolyan veszi a szakmaiságot, akkor ezzel évek munkáját lehet elcseszni.

  • Phix

    tag

    válasz Eperfa #1 üzenetére

    Nagy szerencse, hogy szemmel láthatólag nem vagy szakmabeli, mert különben most megijednénk. :)
    Évek munkáját elcseszni? Hirdetéssel??? :U A dolog épp fordítva zajlik, kedves Eperfa - a hirdetések révén (a stabil, kiszámítható működéshez szükséges költségek biztosításával) lehet valóban függetlennek maradni, hosszú távon magas szakmai színvonalat nyújtani, rátermett újságírókat megfizetni satöbbi.

    Azt pedig nem értem, miért tartod inkorrektnek azt a módot, ahogy ezt a fizetett hirdetést publikáltuk – de egy ilyen jelző még akkor sem esik jól, ha a forrásuk ennyire látványosan nincs tisztában vele, miről beszél (ami szerencsére azért elveszi a bírálat élét).

    Abban igazad lenne, hogy ha egy ''újság hirtelen tele lesz egy adott hirdetéssel, és véletlenül pont ekkor hír/cikk jelenik meg az adott termékről'', az legalábbis aggályos, csakhogy ez nem sima hír volt, hanem egy PR-hír, aminek egyezményes jele az (x). Ezt látványosan jelöltük is, a címben, a hír törzsében (pedig csak egy helyen kellene) – még mit kellett volna tennünk, hogy még szerinted se legyünk inkorrektek? (Mint ahogy nem voltunk azok.)

    Igen, mi is hirdetésből élünk, és ne, ne fogd be a pofád. Most már tudod, hogy az (x) valóban fizetett hirdetést jelent, ahogy feltételezted.

    [ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]

  • Eperfa

    tag

    válasz Phix #2 üzenetére

    köszönöm méltató szavaid :), nyilván erről nem nyitunk parttalan vitát.
    igen, valóban nem tudtam h az x az egyezménes jel (nem rémlik h itt eddig láttam volna, mást pedig mostanában nicns időm olvasni), de teljesen elfogadom, sőt kifejezetten örülök h van
    h miről beszélek? a kifakadást igazából tényleg nem itt keleltt volna, mert volt iksz, meg mégsem cikk. arról van szó, h van egy olyan újság, ami nevet vívott ki magának a megfelelő körökben (persze lehet vitatkozni h van jobb meg van ellenző, de ez most egyáltalán nem érdekel, azt azér sztem el lehet fogadni h régóta hoz egy adott színvonalat, és sokmindent megtart ami szimpatikus). minthogy ez az újság sok év óta működik (nem konkrétan az it.news, de mint a phból kivált oldal, közös gyökérnek tekintem), sokmidnent letett az asztalra, ezért a szava bizonyos mérce. nyilván nem azt jelenti h ha leírtok akármit, azt egyből elhisszük, de pl ha egy cikkben kijön egy eredmény (igen, ez megint inkább phhoz kapcsolódó dolog), akkor sok más hellyel szemben nem az lesz az első gondolatom, h ki fizetett többet. (persze tudom, semmi sem ien fehér és fekete, de legalábbis kevésbé szürke) amikor egy oldal elér egy ilyen szintet, akkor sztem onnantól nagyon aggályos, h ha megjelennek hírként/cikként olyan dolgok, amik egyértelműen reklámok, és mint ilyen, kifejezetten részrehajlók. nyilván meg kell ragadni a reklámozás minden formáját, mert vmiből mégiscsak fenn kell tartani egy stábot és egy kiszolgálókörnyezetet (ami azér mostmár gondolom nem kevés, minthogy ha jól tudom, sokan dolgoztok már főállású szerkesztőként/újságíróként), de ha ez a szakmaiság és pártatlanság rovására megy (pl azzal h mondjuk teszemazt 10x több hír jelenik meg xy gyártó termékeiről, mint a másikéról), akkor azzal sztem igenis le lehet építeni azt a nevet, amit eddig elértetek. (magyarán élesen szét kéne választani a tényleges, értékes tartalmat a reklámtól.)
    hát a szakmaiságom meg így járt

  • Phix

    tag

    válasz Eperfa #3 üzenetére

    Az, amit a PH!-ról, illetve ennek kapcsán az IT.newsról írtál, az olyan szép, hogy párás szemmel csak megköszönni tudjuk :B – illetve ezzel párhuzamosan megígérni: igen, továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy az IT-világ híreiről ugyanolyan magas színvonalon és megkérdőjelezhetetlen objektivitással tudósítsunk, mint azt hardver-fronton a PH! teszi (merthogy nemcsak a gyökerünk közös, hanem a jelenünk is :) )

    Igen, ehhez nem árt, ha vannak hirdetések az oldalon, bár a hirdetéseket általában mindenhol utálni szoktuk, újságban, tévében, interneten.

    Azzal maximálisan egyetértek, hogy ''ha ez a szakmaiság és pártatlanság rovására megy (...), akkor azzal sztem igenis le lehet építeni azt a nevet, amit eddig elértetek.'' Bizony, le lehet! Ezért igyekszünk ezt kerülni. Én inkább arra próbáltam utalni tegnap, hogy egy fizetett hír megjelenése (szigorúan megjelölve, of korsz!) messze nem ennek a jele. Pontosan amiatt nem az, hogy arról az olvasó is tudja, hogy reklámot olvas. Márpedig, ha önmagában a reklámmal lenne baj, akkor a bannereket is kigyomlálhatnánk az oldalról, ha nem akarnánk, hogy rossz színben tüntessék fel a szakmaiságunkat vagy pártatlanságunkat. De erről ugyebár szó sincs.
    Tehát a PR-cikk gyakorlatilag csupán annyit jelent, hogy a hirdető eldöntheti, hogy melyik helyen jelenjen meg a hirdetése, felül, oldalt, középen, kinyílva, becsukva, vagy éppen a hírek között. Természetesen, hangsúlyozom újra, úgy, hogy az ne téveszthessen meg senkit.

    [ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]

  • Eperfa

    tag

    válasz Phix #4 üzenetére

    azért benyalni se akarok itt, röhög. meg nyilván mindketten tudjuk az oldal hibáit is szép számmal, de nem is ez a kérdés. (a pht pedig nem pozitív példaként állítottam az it mellé, csupán néhány állításom tárgyai inkább arra voltak igazak.)
    szóval sztem fizetett hírt megjelentetni, az már a dolgok összemosása, ahogy azt az előbb is írtam. (nyilván nem írtam azt h jaj mér van reklám az oldalatokon fúj, mer egy oylan, nekem szóló szolgáltatást, amiért én nem fizetek, vmiből csak el kell tartani..). persze túl idealisztikus remény, h a hírekből és cikkekből is kimossuk a reklámot :(, mer a gyártóknak és forgalmazóknak nagyobb érdeke kapcsolódik ehhez az oldalhoz, mint nekem, aki elolvasom, meg ugye nagyobb a befolyásuk is mer ti meg tőlük függötök, mégis jobb lenne arra tartani és nem vissza

  • PrinczA

    őstag

    Na de fiatalok ;]

    Az 1ik baratom pont most lepte meg magat egy ilyen kutyuvel, majd megkerdezem mi a velemenye, megret emegvenni, vagy sem.
    Sokat utazik, sokat telefonal, sokszor kell hasznalnia szamitogepet, eddig laptopot cipelt magaval, szoval jo alany lesz.

Új hozzászólás Aktív témák