Új hozzászólás Aktív témák

  • .tnm

    addikt

    válasz bambano #12 üzenetére

    felsőoktatásban dolgozók, vagy felsőoktatásban tanulók? nem mindegy.

    mert hacsak nem jelentősen több ffi hagyja ott menetközben a felsőoktatási intzéményét, akkor ezek a számok nem ilyen aránytalanságról tanúskodnak.

    Ez nem éppen mai, de ez alapján nem csoda, ha több a nő az oktatásban (mmint oktatói oldalon).

    Idei felvételi jelentkezések aránya itt.
    Olyasmit is találtam, hogy 45 éves korig a több a férfi, mint a nő, tehát ez még kicsit súlyosbíthat az arány értékelésén, de a 72% szerintem így is nagyon magas.

    Ezekbe az arányokba egyébként igazából azt is bele kéne számolni, hogy egy nem diplomás autószerelő jobban kereshet, mint egy ált. iskolai tanárnő, vagy óvónő és itthon a tipikus társadalmi szerepek szerint még mindig az apa a családeltartó. Azt is lehetne vizsgálni, hogy hány diplomás nő háztartásbeli (hiszen ők szereztek ugyan diplomát, de csak mutatóba van nekik és ezen lehet, hogy a felsőoktatás megdrágulása idővel azt eredményezi, hogy kevesebben fognak "hobbidiplomázni").

    Összefoglalva a nemek aránya a felsőoktatásban (hallgatói oldalon) sokkal komplexebb probléma és ráadásul a felsőoktatás folyamatos változtatgatásával még csak nem is állandó, így egyértelműen nehezen kezelhető, sőt lehet, hogy nem is akkora az egyensúlytalanság, hogy foglalkozni kéne vele. Ezzel a szemben a cikknek igaza van abban, hogy a gazdaságot most és a jövőben egyre inkább hajtó mérnöki tudományterületeken aggályos az ilyen mérvű aránytalanság. Igazából egy 1:2 arány is hatalmas előrelépés lenne. A fenti 2007-es kimutatásból az is érezhető talán, hogy amíg a tanárok nagy része nő, (míg a mérnökök nagyja férfi), addig nem is csoda, ha a mérnöki képzéseken általános elégedetlenek a gólyák reál tudományokban való jártasságával. Nagyon kevés olyan tanárnő van, aki igazán érezné/tapasztalatból tudná, hogy milyen magabiztos alaptudásra van szüksége egy későbbi mérnök(jelölt)nek.

    @#34
    Az egyének közötti szórás (azonos neműek között is) sokkal nagyobb, mint a csoportátlagok közötti különbség.

    [ Szerkesztve ]

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

Új hozzászólás Aktív témák