Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Sajnos a Hyper-Threading hibát nem javították teljesen. Van rá egy workaround a BF3-ban, de nem teljes javítás. Ahhoz át kellene írni elég sok részt a kódban. A Frostbite 2-t ott elszúrták, hogy minden szempontból a Bulldozerre optimalizálták. Leghamarabb ezt a gondot egy nagyobb főverzió frissítésnél tudják teljesen normálisan orvosolni. Addig a Hyper-Threadingre marad egy alap workaround, ami csökkenti az akadós jelenséget, de nem tünteti teljesen el. Arra jó a részleges javítás, hogy az i7-nél ne legyen úgymond reálisan érezhető, de i3-nál már kevés az erőforrás ahhoz, hogy reálisan meg lehessen ezt oldani..

    A magok szempontjából szerintem érdemes lenne ezt a másfél magot elfelejteni. Vagy két mag, vagy egy modul. A 1,5 mag a legrosszabb definíció, mert szimplán lehetetlenné teszi az értelmezést. Amúgy a dolog tök egyszerű. A FlexFP feldolgozó csak az AVX kódok alatt nem kerül megosztásra, vagyis a modul a ma elérhető alkalmazások 99,99%-ánál két magként működik. Abban a 0,001%-nál sem másfél mag, mert nem mindegyik szál használ lebegőpontos számítást, vagyis attól, hogy az egyik integer mag megkapja a teljes FlexFP-t még lehet, sőt, a szintetikus programokat leszámítva kifejezetten jó esély van rá, hogy nincs is szüksége rá a másik integer magnak, vagyis tulajdonképpen nem vesztett semmit a rendszer azzal, hogy a másik integer magnál nem pihen kihasználatlanul egy FP feldolgozó.
    Amiért ezt az AMD így csinálta az az, hogy a FlexFP az SSE2+ kódoknál is maximális kihasználást élvez így, míg a korábbi, nem modulos megvalósítással a 256 bites FP feldolgozók elméleti teljesítményének fele kihasználatlan lenne. Ez ugye a tranyófelhasználás miatt fontos, mert az AMD a data-parallel számításokra úgyis IGP-t fog használni, ergo maradjon az IGP-nek több tranyó.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák