Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz ujoimro #9 üzenetére

    egyenesen utálom, ha valaki magához akar láncolni. Ez az agymosás: ha el akarod olvasni bármelyik hírünket, akkor a többi hírt is csak rajtam keresztül kaphatod meg. Mi írjuk le, mi fogalmazzuk meg és mi magyarázzuk bele.

    Pontosan itt van a kutya elásva. Ez az egész fizetőssé tétel dolog arról szól, hogy a nagy médiabirodalmak magukhoz láncolják az olvasókat, és ezután már azt és úgy adják tovább, amit és ahogy akarnak. Nyilvánvaló, hogy ha egy lapcsaládra már előfizet valaki, akkor másikra kicsi eséllyel fog.
    Ha én mondjuk egy olyan média birodalom vagyok, aki szinte minden téren (sport, művészet, kultúra, hírek, minden) működtet tematikus lapokat, akkor az olvasót minden irányból tudom befolyásolni. Erre rájátszok még azzal, hogy hihetetlen akció keretében egy lapra történő előfizetésért másik tíz laphoz is hozzáférést biztosítok, és máris minden téren magamhoz kötöttem az adott olvasót.
    Komoly szociológiai tanulmányok foglalkoznak ezzel a témával. Még csak az se kell, hogy csúnyagonoszbácsik üljenek a média birodalom csúcsán. Akaratlanul is befolyásolják az olvasót, és nyilván egy lapcsalád nem fog szöges ellentétben álló szemléletű lapokat kiadni. Ha meg mégis csúnyagonoszbácsi ül a trónon, akkor így lesznek a birkanyájak.

    Amíg viszont ingyenes tartalmak vannak, addig minden helyen eltérő irányból befolyásolnak minket (és ismétlem, hogy itt a befolyásolás szót nem kell feltétlenül negatívan érteni), így nem, vagy legalábbis kevesebb eséllyel lesznek birkanyájak, és akkor se olyanok, amiket a csúnyagonoszbácsik akarnak.

    Lehet rá mondani, hogy ez túlzott paranoia meg összeesküvés elmélet, de attól ez még egy teljesen logikus dolog.
    Nem hiszem, hogy lenne ember a földön, aki hosszabb távon meg tudná jósolni, hogy az előfizetős vagy a reklámozós modell hozna több bevételt mondjuk tíz év alatt. Ez csak egy kifogás, és annak is eléggé gyenge.

Új hozzászólás Aktív témák