Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    Folyamatosan nagyon ambivalens érzéseim vannak a játékkal kapcsolatban. Egyszerre rajongásig szeretem a világot és a hangulatot, és egyszerre gyűlölöm az agyonbutított RPG elemeket, a gyenge forgatókönyvet, a röhejes AI-t és a bugokat.

    A Fallout-széria az egyik (sőt, talán: "a") kedvenc sorozatom. Az egész világ, a hangulat annyira betalált nálam, ami kevés játéknak sikerült. 30+ éve játszom, a Fallout 1-2-t a mai napig elő-előveszem, de igazi érzelmek a 3. részhez fűznek: az a pillanat, amikor először kimentem a Vault 101-ből, és a vakító fénytől hunyorogva körülnéztem a wasteland-en, ahol csönd volt, csak a szél vert fel néhány porfelhőt és a távolban elszenesedett facsonkok meredtek az ég felé, a legtökéletesebb játéktörténeti pillanat volt az életemben, amit szerintem már nem nagyon fog felülmúlni semmi.

    Imádom a világot, a grafikával sincs különösebb bajom, sőt, a fények kimondottan tetszenek, sokszor kaptam magam azon, hogy megálltam egy-egy helyen, és csak néztem ahogy a faágak között vagy az épületek romjain keresztül lecsorognak a fénypászmák...

    Nem tudok ugyanakkor elmenni szó nélkül a számtalan hiba és számomra érthetetlenül rossz játéktervezési döntés mellett. A korábbi Bethesda játékokkal úgy néz ki, hogy szerencsém volt, mert egészen minimális buggal találkoztam csak játék közben mind az Oblivionban/Skyrimben, mind a Fallout3/Fallout New Vegas-ban. Ez a mostani rész viszont sajnos katasztrofális, rettenetesen sok hiba van benne, el is kezdtem őket gyűjtögetni (egyik sem tartalmaz nagy spoilert, de csak az nézze meg, akit nem zavar, ha lát olyan helyszínt, ahol esetleg még nem járt):
    - Még jó, hogy lezárták az ajtót, mert nincs mögötte semmi
    - Átjáró egy másik dimenzióba
    - Itt kifújhatom magamat
    - A rejtőzködés mesterei
    - Panorámalift 1, 2
    - Öngyilkos szupermutáns

    A másik szívfájdalmam a játék végletes lebutítása, különösen a béna dialógusrendszer miatt vagyok mérges. A korábbi részekben mindig úgy játszottam, hogy lehetőség szerint minden beszélgetésszálat végigvittem, mert minél több információt magamba szerettem volna szívni a világból. A negyedik részben erre sajnos nincs lehetőség, sokszor egy beszélgetési opció kiválasztása elvágja a többi szálhoz való hozzáférés lehetőségét, ráadásul a választható opciók sem mindig egyértelműek (én szeretem pontosan látni, hogy mit fog mondani a karakterem).

    Az sem tetszik, hogy minden lootolható konténer "felkínálja" magát: elég csak rájuk nézni, és máris tudja az ember, hogy mi van bennük. Én jobban szerettem kutakodni, keresgélni; arról nem is beszélve, hogy kimondottan zavaró, hogy az üres konténerek is generálnak onLook eventet.

    A kőbuta AI-t pedig a tesztben is megemlítették, sokszor haltam már én is az elém beálló idióta kutya miatt.

    Ezzel együtt minden alkalommal, amikor leülök játszani, elveszek a világban, és megvan a "na még egy helyszínt azért nézzünk meg" érzés is, ráadásul rengeteg urbánus jelölt és nem jelölt helyszín van, amiket élmény felfedezni. Egyetlen hiányérzetem a lore-ral kapcsolatban van, eddig nagyon kevés olvasnivalót, hallgatni valót találtam, pedig mindent fel szoktam túrni; a Skyrim sokkal jobban teljesített ebből a szempontból.

    Ja, és az, hogy korrupttá válnak mentések, viszont megbocsáthatatlan.

    [ Szerkesztve ]

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz bLaCkDoGoNe #30 üzenetére

    Most látom, hogy az egyik linket elkúrtam, és sikerült kétszer ugyanazt a klipet belinkelnem.
    Itt a jó link: Itt kifújhatom magamat

    [ Szerkesztve ]

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz #56573440 #40 üzenetére

    Tudom, írtam is: "számomra érthetetlenül rossz játéktervezési döntés". :K

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz _drk #69 üzenetére

    "A butítás meg szerintem kötelező volt a mostani konzolosoknak."

    Erre nehéz olyat írni, ami miatt nem küldenek minimum egy hét pihenőre, a többit meg pláne nehéz minősíteni: van annak valami bumfordi bája, ha olyan próbálja osztani az észt (és fosozik le egy zseniális játékot), aki bevallottan nem játszott egyik előzménnyel sem.
    Maradjunk annyiban, hogy nagyon mélyre ásd el magad – ha már sem radroach-okkal, sem molerat-ekkel nem találkozol, jó helyen jársz.

    [ Szerkesztve ]

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz jahrn #98 üzenetére

    Word! :R

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz djgeg #107 üzenetére

    Ezzel nem nagyon értek egyet, ha beszabadulsz Bostonba, ott temérdek épület, gyár, satöbbi van kvázi egymás sarkában, és ezek többsége elég jól ki van dolgozva, némelyikben több órát is eltöltöttem (mondjuk én lassan játszom, mindent felszedek, elolvasok, megnézek). Ilyen szempontból szerintem a New Vegas teljesített a legrosszabbul, ott kimondottan unalmas volt a térkép, egy-két üdítő kivételtől kezdve (Repconn ugye) a legtöbb helyszín kicsi, érdektelen és/vagy gyengén kidolgozott volt. A 3 térképe szintén nagyon jó volt, természetesen abban is a gyárakat imádtam a legjobban.
    Viszont hiányolom az ikonikus helyszíneket (eddig kb. a térkép negyedét ha végigjártam), olyasmiket, mint pl. Little Lamplight vagy Rivet City volt a Fallout 3-ban.

    [ Szerkesztve ]

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

Új hozzászólás Aktív témák