Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shtml

    őstag

    válasz Kriza #15 üzenetére

    Úgy tudom, a metanol igen környezetbarát módon állítható elő.

    A DMFC környezetszennyezése (CO2) használat közben valamivel nagyobb, mint az akkumulátoré, mert a teljes hatásfok rosszabb. A DMFC hatásfoka jelenleg 25% körül van, a villamos energia termelése, eljuttatása a fogyasztóhoz és az akku összesített hatásfoka ennél jobb. Azt azért hozzá kell tenni, hogy a hőerőművekben sok egyéb szennyezőanyag (kén, CO, nitrogénvegyületek) is keletkeznek, plusz nem kis mennyiségű radioaktív anyagot is kibocsájtanak.

    Az árára én is kíváncsi vagyok. Szerintem jó ára lesz, csak az a kérdés, kinek: A gyártók vagy a fogyasztók számára.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • ujoimro

    tag

    válasz Kriza #15 üzenetére

    Engem még az érdekelne, hogy mennyire környezetbarát a technológia, meg mennyibe fáj egy ilyen patron.

    Az üzemanyag cella teljesen környezetbarát, a melléktermék víz és széndioxid. Az árat megtudhatod Te is, ha leugrasz bármelyik gyógyszertárba és veszel magadnak 2dl 95%-os metanolt. Ezt az árat már valószínűleg a teljes számítógép-ipar sem tudja majd feltornászni, hiszen annyi külömböző egyéb felhasználási területe van, és olyan egyszerű előállítani.

    Valszleg 2012-ig még ezt is fejlsztik
    Az a baj egy-egy új technológiával, hogy általában a már meglévő megoldásokhoz hasonlítják. Lehet hogy az akumlátorok közel állnak teljesítményben, de hány millió munkaórát fektettek a tökéletesítésükbe? Ugyanaz a fáma, mint az SSD-kkel kapcsolatban. Hol volt a merevlemez öt-tíz évvel a megjelenése után? 20MB? És hol vannak most? Az akumlátorokat évtizedek óta fejlesztik (a tranzisztoros rádiók óta). Ha kiszorozzuk hogy hányszorosára nőtt a kapacitás, akkor bőven van még potenciál a technológiában. Szerintem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák