Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Eastman

    őstag

    válasz Feketelaszlo #118 üzenetére

    Köszönöm, ez válasz a #32-es kérdésemre is.

    THX!

    [ Szerkesztve ]

    https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

  • Rive

    veterán

    válasz Feketelaszlo #118 üzenetére

    Egyébként nem értem sokak részéről ezt a negatív felfogást, hogy "irreálisak a követelmények" meg "fizikai képtelenség".

    Tényleg irreálisak a követelmények - az egész belsőégésű motor dolog a lehetőségeinek a legvégén jár, egyre kisebb fejlődés is egyre nagyobb befektetést követel. Ugyanakkor a teljes CO2 kibocsátásért ~ 10%-ban felelnek mindössze a gépkocsik, ha jól emlékszem a számokra.

    Extra, hogy az újabb és újabb normák tényleges környezetvédelmi értéke kérdőjeleződik meg ma már. A CO2 kibocsátás csökkentését a motorokon az üzemidő, a javíthatóság, az extra kiegészítők terén fizetjük meg - életciklusra vetítve a legkevésbé sem egyértelmű, hogy környezetvédelemben az utolsó két szigorítással beljebb vagyunk-e.

    Fizikai képtelenség: a belsőégésű motorok hatásfokának van egy abszolut felső korlátja, ami körül ráadásul igen cifra világ tenyészik már. Egyre növeklvő befektetésekkel közelebb és közelebb lehet tolni a motorokat ehhez a határhoz, de tetszőlegesen nagy befektetéssel sem lehet átlépni.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Feketelaszlo #123 üzenetére

    A légtisztító rendszernek is van egy adott hatásfoka, amit szintén nem lehet a végtelenségig fokozni. Motoroldalon százaléknyi NOx, CO, CHx stb megy be a karalizátorba ideális levegő-üzemanyag arány ill kompresszióviszony mellett is, amiből kevéske ppm-et kell varázsolni - azaz már 99%-os szint környékén járhatunk. Ezt lényegesen tovább fokozni úgy lehetne, hogy egy vasúti tartálykocsiban egy kisebb vegyiüzemet vontatunk az autó után.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • 8th

    addikt

    válasz Feketelaszlo #118 üzenetére

    "Egyébként nem értem sokak részéről ezt a negatív felfogást, hogy "irreálisak a követelmények" meg "fizikai képtelenség". Nem, nem az"

    De. Teljesíthetetlen. Már ott bukik az egész, hogy ezek a sötétzöld "pékek" XY g/km-ben megszabnak egy értéket amit minden egyes gyártónak teljesítenie kell. Alapul veszik adott gyártó összes személygépkocsiját és vonnak egy átlagot. Ez mi? Melyik hülye találta ezt ki? Egy BMW egy Mercedes egy Jaguar és még sorolhatnám, hogy teljesítse ezt? Mert a Toyota a VW meg a többi gyártó akik főleg a B és C szegmens eladásaiból élnek csak megoldják valahogy de egy prémium gyártó akinek nincs nagyon kisautója? Agyrém az egész. Végül így születik meg az 1000ccm-s Ford Mondeo meg a többi kis ccm erős turbós vacak ami csak labor körülmények között tudja azt amit és a való életben akár literekkel többet fogyaszt mint amit a tesztpadon mérnek rá a főokosok. De éljen a környezetvédelem meg a dáwnszájzing... meg a 150ezrenként leeső turbó, meg a kettős tömegű lendkerék, meg a benzineseknél is megjelenő masszív szilárd részecske kibocsájtás, meg a lekokszolódó szelepek (VAG, PSA) de legalább tapsikolhatunk mert valós körülmények közt talán 1literrel kevesebbet fogyaszt a csoda varrógép motor mint egy tisztességes szívóbenzines 1.6 akármi. Az nem számít, hogy közben szép csendben mind megdöglünk tőlük mert sokkal károsabbak mint az elavultnak és gazdaságtalannak kikiáltott szívócső befecskendezéses szívóbenzin motorok. Éljen a környezetvédelem! Talán a politikusok és döntéshozók legalább néha kikérhetnék az autós szakma véleményét mert lehet, hogy nem mondanak hülyeséget. :(((

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák