Új hozzászólás Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    "másrészt alacsony szinten tudják tartani a gyártási költségeiket." - úgy nem nehéz, hogy minden termékük nagy gyártók koppintása.

  • Youri

    veterán

    válasz eddie17 #2 üzenetére

    Gondolod, hogy a GSM infrastruktúrát maguknak fejlesztik, nem pedig az Ericsson/NSN-ről koppintják?

    Le kell törni a kínai nyomást, már így is eléggé függ tőlük a nyugati világ

    [ Szerkesztve ]

    RTX ON

  • eddie17

    addikt

    válasz Youri #3 üzenetére

    Megmondom őszintén, erre nem tudok válaszolni. Főleg azért, mert fogalmam sincs. Én csak arra gondoltam, hogy ők ketten a két legnagyobb kínai cég, nagyon erős állami háttérrel. És ha a telefóniában saját fejlesztéseket eszközölnek, úgy esetlegesen a GSM technikákat is fejleszthették maguknak és olcsón szétszórták a világban. Mert ugye nagyon sok cég az ő termékeiket használják.

  • Mr. WolfDog

    tag

    válasz Youri #3 üzenetére

    Nem unjátok még ezt a Kína mindent másol / ami kínai az csak szar lehet dumát? :)

  • Tapsi

    addikt

    válasz Mr. WolfDog #5 üzenetére

    Ki mondta, hogy a kínai csak szar lehet? Szerintem senki. A másolás pedig nagyjából ténykérdés.

  • bambano

    titán

    válasz eddie17 #2 üzenetére

    2004 környékén egyszer nagyon utána kellett néznem, a huawei-nek tokkal-vonóval megvolt a teljes cisco termékkínálata. az utolsó csavarig egyezett.

    nyilván teljesen független és egyedi fejlesztés során jutottak el odáig, hogy az eszközeik nemcsak kompatibilisek voltak a cisco cuccokkal (azaz berakhattad helyette, rámásoltad a régi konfigot és ment), hanem csavarig egyeztek. Ott van például a házépítésük, ott azért jól látszik, hogy milyen az, ha valóban saját fejlesztés vagy fejlődés eredménye valami.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • mrhitoshi

    veterán

    válasz Youri #3 üzenetére

    Nyugatot kellene már letörni a sárgaföldig. :W

    Tényleg teljesen alaptalan a vád, nevetséges. Végre van két gyártó, akik tényleg jó készülékeket tudnak árulni a piacon, aránylag olcsón, és akkor el kezdenek nyögdécselni a befektetők. Nevetséges.
    Érdekes, hogy az apple ellen, senki sem lép fel arra hivatkozva, hogy túl drágán adták a versenytársakhoz képest a készülékeket - ami mondjuk már manapság nem mondható el -, vagy a Samsung túl nagy előnye ellen sem kardoskodik senki. Nevetséges ez az egész. Látszik, hogy a nagy Nyugat már csak fetreng a porban.

    [ Szerkesztve ]

    PS4

  • Tapsi

    addikt

    válasz Mr. WolfDog #5 üzenetére

    [link]

    #8 mrhitoshi: hol van túl nagy előnye a Samsungnak? És hol volt az Apple-nek?

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz mrhitoshi #8 üzenetére

    "Tényleg teljesen alaptalan a vád, nevetséges."

    Ezt egyebkent honnan tudod ilyen jol?

    "Érdekes, hogy az apple ellen, senki sem lép fel arra hivatkozva, hogy túl drágán adták a versenytársakhoz képest a készülékeket"

    Eleg erdekes elkepzeleseid vannak versenyszabalyzasrol :D

    DRM is theft

  • Mr. WolfDog

    tag

    válasz Tapsi #9 üzenetére

    Nagyon nagyon rossz példát hoztál fel de már a 4. komment is ír róla. Idézném:

    "Biztos nem vigyáztak eléggé a mercinél, mivel a CLA-t 2013 januárjában mutatták be, a kínai csodáról meg 2012 decemberében képet közöltek és megírták, hogy jön 2013 júliusától 1.4 es turbós és 1.6-os normál és turbós saját fejlesztésű motorokkal.

    Attól, hogy a németek szerint lopás, még nem biztos hogy igaz is
    http://de.autoblog.com/2013/04/17/trumpchi-ga3-china-kopie-des-mercedes-cla-ab-8-650/"

    Ez olyan dolog, mint az Apple szerint mindent tőle lopott a világon mindenki, még az almabolt is.

    (#8) mrhitoshi : Kapitalizmusban nincs olyan, hogy "túl drága", ellenben olyan van, hogy "túl olcsó", bár baromságnak tartom mindkettőt :)

    [ Szerkesztve ]

  • Tapsi

    addikt

    válasz Mr. WolfDog #11 üzenetére

    Mert szerinted az ipari kémkedés úgy működik, hogy megvárják a nyilvános bemutatót, majd azt követően koppintják le? Ez a formaterv már évek óta megvan a Mercinél, hiszen ennyi idő kell ahhoz, hogy a tervezőasztalról eljusson a gyártásig egy termék.

    "bár baromságnak tartom mindkettőt" - akkor tanulj egy kis közgazdaságtant. Kezdetnek keress rá arra, hogy ragadozó árazás.

    [ Szerkesztve ]

  • Mr. WolfDog

    tag

    válasz Tapsi #12 üzenetére

    Bizonyíték nincs az ipari kémkedésre, és ez mindaddig nem más marad mint feltételezés.
    Tisztában vagyok a fogalmakkal, csak hülyeségnek tartom, hogy egy cég nem dönthet úgy hogy áron alul adja az adott árut úgy, hogy ezzel, vagy minimális haszna lesz vagy éppen az adott termékkel haszna is kiadás (Talán Amazon csinálta ezt?).

    Ha majd elkapják Ceng Juan Peng-et és bevallja akkor elhiszem, addig nem történt semmi.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Mr. WolfDog #13 üzenetére

    "Bizonyíték nincs az ipari kémkedésre, és ez mindaddig nem más marad mint feltételezés."

    Az is lehetseges, hogy a #7-ben vazolt eset is pusztan veletlen egybeesesek eredemenye. Van ra esely. Nem sok, de van, tehat semmi okunk azt feltetelezni, hogy masoltak, sot, haborodjunk fel magan a felvetesen is.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Tapsi

    addikt

    válasz Mr. WolfDog #13 üzenetére

    #7-ben leírt eset nem elég bizonyíték? Esetleg az origós cikk? Mégis miféle bizonyítékot szeretnél, bírósági ítéletet? Az elég nehéz lesz, mivel mint tudjuk, Kína egy kommunista diktatúra, fényév távolságra a jogállamiságtól.

    "hogy egy cég nem dönthet úgy hogy áron alul adja az adott árut" - ha a célja ezzel az, hogy a versenytársait tönkretegye, akkor nem teheti ezt. Főleg akkor, ha ezzel monopol helyzetbe kerülne.

  • mrhitoshi

    veterán

    válasz dabadab #10 üzenetére

    Szóval véleményt manapság nem lehet nyilvánítani bizonyíték nélkül. :U
    Nincs miről beszélnünk. Mostani helyzetben van két vállalat, akik tudnak versenyezni az áraikkal, és a szolgáltatásukkal, és ezt holmi bizonyítatlan vád alapján korlátozni akarják. Ha ez nem nevetséges...

    [ Szerkesztve ]

    PS4

  • dabadab

    titán

    válasz mrhitoshi #16 üzenetére

    "Szóval véleményt manapság nem lehet nyilvánítani bizonyíték nélkül."

    Mindenkinek jar a sajat velemeny, de senkinek sem jar a sajat teny. Az a kijelentes, hogy "alaptalan a vad, nevetseges", nem velemeny, hanem tenyszeru allitas.

    "Mostani helyzetben van két vállalat, akik tudnak versenyezni az áraikkal, és a szolgáltatásukkal, és ezt holmi bizonyítatlan vád alapján korlátozni akarják. Ha ez nem nevetséges..."

    Nem nagyon olvastad el a hirt, igaz? Az arrol szolt, hogy meginditjak a vizsgalatot, ugyanis a bizonyitatlan vadak nem fogjak sajat magukat bizonyitani vagy cafolni, hanem ehhez kell valami vizsgalat. (Es akkor meg ott van a "bizonyitatlan" meg a "megalapozatlan" kozti kulonbsegtetel is, ugye.)

    DRM is theft

  • Mr. WolfDog

    tag

    válasz Tapsi #15 üzenetére

    Egy origós cikk az égvilágon nem bizonyíték semmire (Bostoni robbantáskor azt írták, idézném "A Breaking News közvetítése szerint"). Az Origo az elmúlt 5 évben olyan mélyrepülésbe ment át, hogy eszem megáll tőle néha.

    Ellenben, akkor szerinted a feltételezés = bizonyíték, ---> Én feltételezem, hogy megöltél valakit, csak jól elástad. Nos bűnös vagy kész. Hívom is a TEK-et és kapod a 20 évet minimum.
    Amíg nincs bírósági ítélet, addig ez vád marad és nem tény. Amíg a bűnösségük jogerős nem lesz, addig nem bűnösök.
    Az meg csak hab a tortán, hogy Kínában se kommunizmus se diktatúra nincs :)
    Kommunista népköztársaság van helyette elnökkel és miniszterelnökkel.

    (#17) dabadab: Teljes mértékben igazad van, de ítélet nélkül akkor azt sem lehet kijelenteni, hogy ellopták, mint ahogy az emberünk megtette előzőleg. Azt viszont ki lehet jelenteni, hogy ártatlanok amíg nincs jogerős ítélet.

    [ Szerkesztve ]

  • Tapsi

    addikt

    válasz mrhitoshi #16 üzenetére

    "melyet arra alapoznak, hogy a kínai vállalkozások olyan mértékű állami támogatásban részesülnek, hogy azzal szabálytalanul jutnak versenyelőnyhöz az európai piacon." - ezen mondjuk nem kell túl sokat bizonygatni, mivel ténykérdés.

    #18 Mr. WolfDog: ne az origóval foglalkozz, hanem a cikk tartalmával.

    Ellenben, akkor szerinted a feltételezés = bizonyíték, ---> Én feltételezem, hogy megöltél valakit, csak jól elástad. Nos bűnös vagy kész.

    Sehol sem állítottam ezt. Csak azt, hogy egy feltételezés, amelyet számos bizonyíték igazol, nagy valószínűséggel helyes. Gy.k: ha azt állítod, hogy megöltem valakit, megtalálják nálam a gyilkos fegyvert, nincs alibim, ráadásul a DNS-em is igazolja a bűnösségem, akkor azért elég nagy a sanszom arra, hogy elítélnek, nem?

    Amíg nincs bírósági ítélet, addig ez vád marad és nem tény. Amíg a bűnösségük jogerős nem lesz, addig nem bűnösök. - nem a bíróságon vagyunk. Ez egy fórum, ha nem tudnád!

    Az meg csak hab a tortán, hogy Kínában se kommunizmus se diktatúra nincs :)
    Kommunista népköztársaság van helyette elnökkel és miniszterelnökkel.

    Ó hát persze, nálunk sem diktatúrának hívták, hanem népköztársaságnak, mégsem volt olyan hú de nagy szabadság. Kezdjük azzal, hogy Kínában vidékiként nem költözhetsz városba. Attól, hogy vannak piaci elemek a gazdaságukban, még kőkemény diktatúra marad politikai elnyomással.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Mr. WolfDog #18 üzenetére

    "Az meg csak hab a tortán, hogy Kínában se kommunizmus se diktatúra nincs"

    De, van mindketto (az mas kerdes, hogy erdekesen keveredik naluk a kommunizmus a kapitalizmussal, az oteves tervek a dollarmilliomosokkal, de ettol meg van kommunizmus is - a diktatura reszt meg nem is nagyon kell bizonygatni (egyebkent most igy hirtelen nem is tudnek olyan nepkoztarsasagot mondani, ami ne lett volna diktatura)).

    Az meg nagyon vicces, hogy milyen nagy ivben kerulod a bambano altal hozott ciscos peldat es hirtelen milyen magasra helyezed a bizonyitasi kenyszert egy egyebkent szabad szemmel jol lathato koppintasnal. Egyebkent de, itelet nelkul is ki lehet jelenteni, ugyanis nem szolgalatban levo buntetobirak vagyunk.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • mrhitoshi

    veterán

    válasz dabadab #17 üzenetére

    Ha tényszerű megállapítást tud valaki levonni az egyéni véleményt tükröző hozzászólásból, az már nem az én problémám.
    Másikra reagálva: megfogalmazás kérdése.

    PS4

  • Mr. WolfDog

    tag

    válasz dabadab #20 üzenetére

    Azaz nincs kommunizmus. De ebbe nem fogok sokadszorra belemenni.

    Szerintem átsiklottam a commentjét, de ha igaz amit írt, akkor írjon pontos típust mint a két oldalról, hogy nem csak a nagyvilágba mondott valamit, mert nehezen hiszem, hogy még a szoftver is ugyan az lett volna a 2 kütyün, mert ez azt jelentené, hogy cseréltek rajt egy címkét vagy legfeljebb átfestették. Ez elég hihetetlen...

    Nem akarok bizonyítani senkinek, mert mindenki azt hisz amit akar, csak nevetségesnek tartom ezt a "fúj kínai, fúj másol, fúj mert fúj!" dolgokat. Mondjuk lehetséges, hogy kinőttem belőle, mármint a másikra való köpködésből. De az is megeshet, hogy én vagyok az Esőember.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Mr. WolfDog #22 üzenetére

    "csak nevetségesnek tartom ezt a "fúj kínai, fúj másol, fúj mert fúj!" dolgokat."

    Ez nem nevetseges, hanem a fejlodes teljesen normalis lepcsofoka, ezen a fazison atesett Nemetorszag, az USA, Japan meg D-Korea is. Az lenne a csoda, ha Kinaban nem ez lenne.

    DRM is theft

  • bambano

    titán

    válasz Mr. WolfDog #22 üzenetére

    Ezt a műsort azért bukta a panaszos, mert a vizsgálat kiderítette, hogy azonos cuccokat gyárt a huawei, tehát a panasz alaptalan. [link]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • MaUser

    addikt

    válasz Mr. WolfDog #22 üzenetére

    Ha majd érdemben elkezdesz az iparban dolgozni látni fogod, az hogy Kínában lemásolják a termékedet teljesen természetes nekik. Teljesen más kultúra, náluk a know-how nem magától értetődő tulajdon. Jó pár példát éltem át amikor bekérnek RfQ fázisban termékeket, majd azokat otthon elkezdik gyártani a sample-t egy-az-egyben lemásolva a sample-ből kiberhelt EEPROM/flash tartalommal. :U Ráadásul az pl., hogy olyan termékeknek a sw-ét amitől életek függenek olyan ember csinálja ott sokszor akinek a dinamikus és statikus kód analízis semmit nem mond szinte természetes. :U

    A németek/japánok is másoltak ezerrel az elején, de ott igen hamar volt hozzáadott érték is. Kínában ez nagyon durván hiányzik és a mentalitásuk alapján még fog is egy darabig.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • bambano

    titán

    válasz MaUser #25 üzenetére

    "ott igen hamar volt hozzáadott érték is. Kínában ez nagyon durván hiányzik és a mentalitásuk alapján még fog is egy darabig.": ez már igen régen nem igaz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #65675776

    törölt tag

    válasz MaUser #25 üzenetére

    Vajon miért van akkor az, hogy a kínaiak már csak kiindulási alapnak, vagy még annak sem veszik az orosz elektronikai termékeket? Nagyon egyszerű az oka: már saját kútfőből is különbet tudnak fejleszteni. (Radartechnikában és úgy általában rádiótechnikában pl már rég az oroszok előtt járnak.) Ha tényleg komoly szükségletük van valamire, akkor Izraelhez fordulnak. Komplex rendszerek tervezésében is eléggé élen járnak már.

    Amivel ténylegesen problémájuk van a kínaiaknak az a kohászat. Fémötvözeteket és konkrét termékeket (pl gázturbinák) a mai napig nem tudnak még csak hasonló minőségben sem tervezni és gyártani, mint pl az oroszok (ebben mondjuk az oroszok meg még jobban le vannak maradva pl az amerikai és brit cégektől). Szóval ezeket a mai napig kénytelenek megvenni.

  • MaUser

    addikt

    válasz bambano #26 üzenetére

    daa-raa-nak is: Annyira élen járnak, hogy egy nyamvadt ABS-t nem tudnak összerakni még ma sem maguktól. Érted, azt aminek egy gagyi vezérlése gyakorlatilag az első Simulink tutorial, azt amit a Hyundai Mobis 7 év alatt gyártható(!) szintre hozott nulláról titokban. Máig két generációval ezelőtti másolt rendszereket használnak belső piacra. Vezetéstámogató rendszereik matematikája leragad a középiskolás mateknál, ha egyáltalán eléri. Egyszerűen hiányzik a tudás és igény sincs a jobbra. Egyszerűen akarnak valamit amivel már rá lehet fogni, hogy van xy funkció. A kínai logika ilyen. Persze aztán lehet, hogy csak az autóipar ilyen és minden másban szárnyal a kínai innovativitás, de kétlem. :U Még a franciák is összedobtak egy (igaz nem túl használható) anyahajót, Kínának még a levetett orosz technika üzemeltetése is gond. :U

    Nem azt mondom, hogy nincs olyan terület, ahol nem lennének világelsők tudásban (szénerőműveknél pl. másfél generáció az előnyük papíron), de a nagy átlag nem ez. Mentalitás miatt soha nem is lesz máshogy szvsz.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • #65675776

    törölt tag

    válasz MaUser #29 üzenetére

    Az utolsó anyahajót 1946-ban kivinták a szolgálatból, legalábbis eredeti szerepkörükben. Párat még üzemeltettek tovább, mint ellátóhajót. Az ok egyszerű, túlhaladottá váltak. Már a II- vh-ban is a repülőgép hordozók voltak a fő felszíni hajóegységek.

    A franciák összesen négy repülőgép hordozót építettek (egyet - Béarn - csatahajóból építettek át még a '20-as években. Két Clemenceau osztályú és egy De Gaulle osztályú a II vh után épült). Ráadásul Európában elég sok állam képes hordozót építeni (Spanyolország, Nagy-Britannia, Olaszország, Oroszország és Franciaország). Ha igazán használhatatlan hordozót akarsz látni, akkor inkább a Kuznyecov osztályra nézz rá.

    A kínaiak a Varjag-ot alapvetően csak tanulmányozás céljából vették meg. Csak kiindulási alap, nem valószínű, hogy valaha is harci státuszt kapna. A kínaiak már elkezdték tervezni a saját hordozóikat, amelyeket valószínűleg előbb megépítenek és rendszerbeállítanak, mint az oroszok a következőt. A Kuznyecov üzemeltetése egyébként az oroszoknak is elég komoly gond, még a CdG-nál is rosszabb a bevethetőségi aránya. A franciák azért el tudják küldeni rendszeresen a hordozójukat aktív bevetésekre, az oroszok nem képesek rá. Egy eleve elbaltázott konstrukció, nem csoda, hogy érdemben a kínaiak sem számítanak rá.

    Belső piacra nem is igazán van igény túl komoly dolgokra. A haderők igényei azok, amelyeket ki tudják és akarják elégíteni magas szinten. Jelenleg is zajlik pl két 5. generációs vadászrepülőgép-típus fejlesztése, ráadásul mind a kettő eredeti konstrukciónak tekinthető. És már mind a kettő repül. Ha valamihez, akkor ehhez szükséges a maga szintű ipari háttér, ami meg is van. Hiába van esetleg szakmai tudás, az nem elég önmagában az ilyen programokhoz, ahogy az ipar sem és a pénz sem. Csak ha mindezek együtt vannak jelen egy országban, akkor képes egy ilyen projectet keresztülvinni. Erre önállóan jelenleg csak négy ország képes (USA, Oroszország, Kína és Japán).

  • bambano

    titán

    válasz #65675776 #30 üzenetére

    ja, elküldik a franciák meg a többi európai bevetésre a cuccot és akkor ilyenek vannak:
    lőjék ki a rakétát!
    Mind a kettőt, főnök?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz MaUser #29 üzenetére

    ezen is látszik a helyzet..
    Kínában eddig nem gyártottak nyugatiak autót, max. egyes autóalkatrészeket. De a necces dolgok európaiak voltak. Tehát autót nem loptak, nem volt honnan.

    Viszont például számítógépet gyártottak, mobiltelefont, mobil eszközöket, stb. Például sok évig ott gyártatott az ibm bérgyártásban, azóta a lenovo megvette a thinkpad márkát és az ibm x86-os szervereit is gyárthatja saját néven. Semmivel sem rosszabb, mint az eredeti ibm volt anno. Mert megtanulták.

    Kínában a méretek a felfoghatatlanok, hogy a "felső tízezer" az akkora, mint Magyarország, hogyha ember kell, akkor nem 20-at hoznak, hanem sokat, stb. Anno eldöntötték, hogy megrendezik a legjobb olimpiát. mert ez ott csak döntés kérdése. valamelyik nyugati újságíró fanyalgott, hogy kevés biztonsági embert lát. Mit csináltak volna pl. nálunk erre? Odarendelnek még vidékről 50 rendőrt. Mit csináltak a kínaiak: odarendeltek még vidékről százezer rendőrt. Na ez a nem mindegy, hogy ezt az arányt minden kategóriában képesek tartani.

    Autót nem loptak, mert nem volt honnan. De majd most, a sok agyhalott managga viszi a kínai piacra az autókat meg a gyártást kínába. nem esett le még nekik a 20 fillér/2 cent, hogyha most odaviszi a gyártást, 10-15 év múlva úgy fogják elsöpörni az európai autóipart, mint a szél?

    egyébként igen, a nagy átlag nem ez. Kína nagy, nagyok a különbségek. A vidéki földművelő elképzelhetetlen nyomorban él, a sanghai gazdag meg elképzelhetetlen gazdagságban. És bőven van alkalmas agyú emberük arra, hogy kitanítsák.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #65675776

    törölt tag

    válasz bambano #32 üzenetére

    Mondjuk a kínaiak - és az úgymond esetleges merénylők és hasonlók is - tisztában voltak vele, ha történik valami gebasz, akkor a tetteseket, amennyiben elkapják, a záróünnepségen fogják tarkónlőni. Szóval nem kellett volna oda igazából eggyel több biztonsági őr sem.

  • MaUser

    addikt

    válasz bambano #32 üzenetére

    Olyan apró tények ne zavarjanak azért össze, hogy régóta a Kína a legnagyobb autógyártó ország (nem alkatrész!). Kétszer több autót gyártanak, mint Japán és háromszor annyit mint USA vagy No. És igen a kínai gyártók miatt, nem a vegyesvállalatok miatt, azok még csak pár éve futnak fel. A belsőpiacos kínai autók meg 90%-ban más gyártók külsejének másolatai, belsejük pedig 3 generációval előbbieké. Volt szerencsém látni, ahogyan az egyik kínai gyártó "fejlesztési központjában" sorban állnak szétszedése és 3d scan-re a külföldről behajózott autók Ford-ok/Citroen-ek/Opel-ek/BMW-k. Ez ott a "fejlesztés". A "mérnök" egyenként bevitte az alkatrészeket, majd a köv. tipusba ment gyártásba. Az, hogy a donor autón az adott alkatrész miért úgy lett, ahogyan, gőzük nincs. Lemásolják és kész.

    EU autóipar elsöprésétől meg nem kell félni, az nem IT. Egyrészt minőséget gyártani Kínában is baromi drága lenne, olcsóbbat meg itt is tudnak filléres K-EU munkaerővel. Másrészt az autó nem csak használati tárgy. Hány éve erőlködik a Lexus, hogy presztízsben felérjen a három nagy német mellé? 20 éve? Kínjukban már LFA-val csinálnak eszméletlen veszteséget, pedig van mögöttük pénz, minőségik az autók és az eladások sehol egy BMW-hez /Audi-hoz képest. Már gyárat visznek USA-ba, pedig fennen hirdették, hogy a Lexus csak Japánban készülhet. Harmadrészt meg olyan egyszerű dolgok, mint egy sima elől mcpherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés behangolása 20-30 év tapasztalatával is mellé megy néha. :) Negyedrészt kontinentális EU autóipar átélte az angol/japán/koreai autók beáramlását is.

    daa-raa: Kivéve ha párttitkár vagy. Akkor majd azokat lövik le, akikre rámutatsz, hogy ők tehetnek róla. :U

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • bambano

    titán

    válasz MaUser #34 üzenetére

    "régóta a Kína a legnagyobb autógyártó ország (nem alkatrész!).": ez akkor kellene számítson, ha kínában sok olyan autót gyártanának, ami jó. mint a lenovo thinkpad. de egyelőre kínában nevetséges és ótvar autókat gyártanak.

    "Volt szerencsém látni, ahogyan az egyik kínai gyártó "fejlesztési központjában" sorban állnak szétszedése és 3d scan-re a külföldről behajózott autók": ezt amcsiban is csinálták anno (japán autókkal, hehe), mi ebben az újdonság...

    "EU autóipar elsöprésétől meg nem kell félni, az nem IT. Egyrészt minőséget gyártani Kínában is baromi drága lenne, olcsóbbat meg itt is tudnak filléres K-EU munkaerővel.": igaz. tényleg nem kell félni. félni attól kell, ami bizonytalan. Az eu autóipar elsöprését meg nyugodtan, félelem nélkül biztosra veheted, elég csak ránézni a Hyundai meg a Kia térnyerésére. Dél-Koreában nagyjából két modellváltás alatt megtanultak autót csinálni. És lehet, hogy a presztízs-modellek közé nem tudtak beférkőzni, de mennyiséget nem is azokból adnak el.

    A lexus meg hiába erőlködik, amíg olyan a minősége, amilyen. Eleve toyota áll mögötte, amely márka mára nemcsak a minőségét rombolta le, hanem erősen hajt a hírnevének lerombolására is.

    Az átlag autós tudása odáig terjed, hogy az autója piros. Hogy hogyan van hangolva a mcphersonja, mit kellene éreznie, mi az, hogy vezetési élmény, olyannyira kiesik a látóköréből, hogy nemcsak hogy nem tudja, mi az, nem is érdekli. A-ból B-be, gyereket bepakolom az óvodában, tecsóban berakom a sixpacket és kész. ennyit tudjon.

    Viszont ha tényleg Kínába telepítik a gyártást, akkor sok mindent egyszerűbben megtanulhatnak a kínaiak, esetleg népi tulajdonba vehetik a nyugati gyártók tudását és akkor vége lesz a dalnak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • MaUser

    addikt

    válasz bambano #35 üzenetére

    ez akkor kellene számítson, ha kínában sok olyan autót gyártanának, ami jó. mint a lenovo thinkpad. de egyelőre kínában nevetséges és ótvar autókat gyártanak.

    Eeeg, mert Samsung és Lenovo a csúcsminőséggel lett piacvezető. Oh wait, a gagyival. Ezért mondom, hogy autó nem IT. Indiában/Kínában el tudsz adni gagyi autót raklap számra, de ott is az autó státuszszimbólum. Ha tehetik helyi gyártású helyett EU-s Audi-t vesznek. Pedig ugye ott is gyártják, aztán mégsem az kell, pedig ugyanúgy néz ki.

    ezt amcsiban is csinálták anno (japán autókkal, hehe), mi ebben az újdonság...

    Nem, az más. A BMW a piacra kerüléskor megvesz egy Mercit és szétszedi darabokra az a megoldások elemzésére. Ha van nekik tetsző ötlet, megnézik nem szabadalommal védett-e (ha igen, akkor általában a gyártók között többnyire létező kereszt-szabadalmi egyezmények keretében rendezik) és a köv típusokba beépítik. Kínában ezzel szemben: autó szétszed, 3d scan, gyártásba megy anélkül, hogy értenek mit miért csináltak. Remélem érzed a különbséget. :U

    igaz. tényleg nem kell félni. félni attól kell, ami bizonytalan. Az eu autóipar elsöprését meg nyugodtan, félelem nélkül biztosra veheted, elég csak ránézni a Hyundai meg a Kia térnyerésére. Dél-Koreában nagyjából két modellváltás alatt megtanultak autót csinálni. És lehet, hogy a presztízs-modellek közé nem tudtak beférkőzni, de mennyiséget nem is azokból adnak el.

    Annyira sikeresek globálisan a koreai gyártók, hogy pl. a második számú autógyártójukat a Renault alányúlása mentette meg a csődtől. Tudtad? Egyetlen sikersztori a HK, de ők is azt mondják, innentől lassú növekedésre számítanak már csak. Ez természetes, eddig taroltak az so-so kivitellel valamivel olcsóbban (de itt sem EU-ban elsősorban) mivel elérték az a színvonalat, ami már megbízható ellenben pl. egy Focus és cee'd ára között már nincs különbség. Eredmény? Lett kemény 6%-os részesedésük EU-n belül, főleg a japánok kárára... Igen, érdekes módon nem a Fiat és a franciák kárára, nekik mások a gondjaik. HK piaca nem EU, ők főleg USA-ban és a helyi piacokon tarolnak az olcsó autóikkal.

    Az átlag autós tudása odáig terjed, hogy az autója piros.

    Az lehet, aztán mégis csak megveszi a VW-t a Ford ellenben ha teheti. Hogy ez most a magasabb műszaki tartalom/minőség hatása vagy az emiatt kialakult hírnévé már más kérdés. De látszik mégis csak számít mit tud az autó. Egyébként meg a feltevésed megdől az Kínában ezer számra hordott EU gyártású autóknál, meg ott amikor 40-50-es hölgyek észreveszik pl. a H Astra pattogást kanyarban a csodás magyar aszfalton és a ceed-et dicsérik mert az nem pattog. Azt persze nem tudják, hogy az a multilink (még ha katasztrófiálisan is hangolt cee'd esetében -> tapasztalat hiánya, 10-20 év múlva jó lesz, lásd pl. Mazda) előnye a filléres csatolt lengőkarral szemben, de érzik és nem vesznek H Astrát. Bele is állt a földbe vele a GM. Nem csak emiatt, de jellemző, hogy J-nél gyakorlatilag nulláról újraértelmezték a csatolt lengőkart és csináltak olyat ami jelenleg messze jobb, mint a cee'd katasztrofálisan hangolt mulitlink-je. Na ehhez szükséges tudás nem lesz egyhamar Korea-ban vagy Kínában... A cee'd tulaj meg akkor fog beleállni a földbe, amikor 5-10 évesen megkapja a számlát a nyöszörgő hátsó futómű esetén a szilentcserékről. ;)

    Viszont ha tényleg Kínába telepítik a gyártást, akkor sok mindent egyszerűbben megtanulhatnak a kínaiak, esetleg népi tulajdonba vehetik a nyugati gyártók tudását és akkor vége lesz a dalnak.

    Jelenleg helyi piacos autók gyártása folyik ott és ez nem is fog változni. Azaz Kínába szánt olcsó BMW Kínában készül. A minőség is olyan, de nem gáz, mert EU-ból úgy is kérik a minőséget is. Fejlesztést nem fogják megtanulni, esetleg megfizethetik, de olcsóbb nem lesz úgy sem. Egyetlen esélye Kínának ha megváltozik a fogyasztás és új piac nyílik. Japán anno az olcsó autókkal tört be USA-ba, de pl EU-ban még mindig nevetséges a részesedése és az USA-beli gyártó többsége is él és virul. Lett egy rés oda betörtek, ennyi. Usákok nagy pechje, hogy akkor a rés az olajválság miatt akkora volt mint a piac 99%-a. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák