Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz saelin #22 üzenetére

    Azért ez nem ilyen egyszerű. Ha tolják X hónappal, akkor lehet abban az időben már vanak olyan versenytásak, amelyekkel nem akar közvetlen versenyezni az Ubi, akármilyen nagy címet is szándékozik kiadni (most az AC: U esetét konkrétan nem vizsgálom, szóval nem izgat, hogy itt éppen ez nem fordult volna elő, csak általánosságban spekulálok). Másrészt ha bejelentik egy időpontra, majd folyamatosan tologatják, amiatt meg sok gémer "csalódni" fog, hogy ott és akkor nem kapja meg amit akar, és később, amikor már megjelenik, végül lehet meg sem veszi a játékot esetleg/visszamondja az előrendelést. Egy delay esetén mindig mérlegelniük kell, hogy mekkora káruk lesz abból, ha tolják és mekkora hasznuk. A haszon nyilván az lenne, hogy nem egy félkész szar bughalmazt adnak ki és akkor nem jönnek az ilyen jellegű botrányok, amelyek hoszsú távon rontják a franchise és a kiadó renoméját. Az Ubinál jól tudták, hogy a játék milyen állapotban van, de valamiért bevállaltk a megjelentetését.

    Harmadrészt lehet a játék bevételeit már úgymond "bekalkulálták" az adott üzleti évbe, így ez a bevételkiesés nagyon érzékenyen érintené a kiadót, emiatt forszírozzák, hogy menjen ki, akkor is ha félkész (pl. nincsenek elegendő tartalékai a kiadónak pénzügyileg, vagy azok nem túl likvid eszközökben vannak így nem tudnak akkr hozzáférni amikor kell stb.)

    A félkész játékok megjelenése sosem a fejlesztők szándéka szerintem, hanem egy anyagi jellegű döntés a fejesek részéről. Mivel a játékipar is pénzből él, ez persze érthető is. A kérdés inkább az, hogy milyen a szemlélet, mi az eredendő szándék az erőltetett megjelenés mögött. A profitabilitás megteremtése vagy a kiadó/fejlesztőcég stabil működésének fenntartása, vagy esetleg "csak" annyi, hogy ne X dolár hasznuk legyen minden eladott példányon, hanem háromszor annyi.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Új hozzászólás Aktív témák