Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
Remélem jó kezekbe kerül.
Nem tudom, milyen rendszerről van szó pontosan, de az autómban biztosan szívesebben látnék egy BB alapokra épülőt, mint egy tiszta droid verziót.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz dragon1993 #2 üzenetére
Nem véletlen vették meg, akkor lehet csak bizonyos technológia kell nekik.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz dragon1993 #6 üzenetére
a "vagy..." al aszem elég jól kifejtettem.
és akkor lehet igazad van... lehet nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#06658560
törölt tag
válasz dragon1993 #9 üzenetére
Ennek ellenére a védett android mentes része a rendszernek meghekkelhető lesz androidon keresztül, ismerve a mai és jövőbeli helyzetet.
-
Lenry
félisten
válasz dragon1993 #12 üzenetére
+1
köszönöm, hogy nem nekem kellett valami szemléltető hasonlatot kitalálni
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz Pikkolo^^ #14 üzenetére
az hát.
és ha teszem azt lassú meg bugos a rádiót meg a navit vezérlő Android (bár ilyet nem is emlékszem mikor láttam utoljára), akkor már be se ülök a kocsiba, mert mindmeghalunk.értem én, hogy a márkabuzulás meg a lendületbőlturházás idén a divat, de azért gondolkodni is szép dolog, kár, hogy nem mindenkinek sikerül.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
jonnyjoker01
veterán
Nagyon remélem a főnökség profitnövelő terve beválik. Nagyon szívesen látnám a BlackBerryt újra a fronton... Sajnos egyenlőre csak az ellenkezője látszik.
Üdv. Johnny
-
#06658560
törölt tag
válasz dragon1993 #12 üzenetére
Már ma is van olyan autó, lásd A8, amelyik több nem entertainment feladathoz használja azon rendszerek adatait is, lásd kanyarfény, fékezésre rá készülés, stb. Szóval igen, meg lehet már ma is egyes autókat hekkelni, s ha kikapcsolni a féket nem is -a kötelező kialakítás miatt - de a rásegítést, előre gondolkodást ki lehet iktatni.
#15 Lenry: Tájékozottnak lenni is szabad. Gondolkodni neked sem árt.
[ Szerkesztve ]
-
dragon1993
őstag
válasz #06658560 #17 üzenetére
Azokat a feladatokat, nem az android végzi hanem egy másik rendszer, ezek el vannak szeparálva egymástól. Amikor tempmat-ot raknak utólag a kocsiba akkor sem az autórádiót cserélik. [link]
Ugyan kb akkora a kockázat az androidos "média centeren" keresztüli feltörésre mintha a másik sávban jövő autósnak androidos telefonja van és azon keresztül.
-
spy14
tag
válasz dragon1993 #12 üzenetére
Ami azt illeti kitudod.
https://www.youtube.com/watch?v=kWiOVwP5GTE
-
Lenry
félisten
válasz #06658560 #17 üzenetére
az EU-ban steer-by-write kormányzás sem lehet, vagyis minden esetben fizikailag meg kell lennie a kormányrúdnak a kormány és az irányított kerekek közt.
szerinted ha egy szög egyszerű "drót-villanymotor" kombót nem engedélyeznek, akkor mikor lesz Androidos autóvezérlés?
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz Pikkolo^^ #22 üzenetére
erre nem mondok inkább semmit.
ha ez a cikk a népszabin jön le, és a nyugdíjasok így reagálnak, elfogadom, de hogy egy IT portál, tech beállítottságú olvasói minden újításra úgy reagáljanak, hogy "nem tudjuk milyen lesz, nem tudjuk hogy fogják védeni, nem tudjuk mit fog tudni, azt se tudjuk, hogy lesz-e egyáltalán, defujfujfujtutiszarleszmindmeghalunksosemegyekaközelébese"
felfoghatatlan
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
#06658560
törölt tag
A kormányszervó bármikor kicsavarja a vállad is, ha úgy adódik, szóval a kormányzás is meghekkelhető, hiába a rúd. A fék esetén az ABS-sel lehet kvázi kikapcsolni a rendszert. Onnantól pedig, hogy a vezérlés bármilyen adatot is kap az infotainment résztől, már megvan a betörési pont.
-
eventus
veterán
Android autóban?! QNX nem hiába van atom eromuvekben, orvosi eszközökben stb! QNX alapra épül a BlackBerry 10 rendszer, PlayBook is. Stabilitás, multitasking verhetetlen!
[ Szerkesztve ]
BlackBerry R.I.P. - Sony Xperia 1 V, Sony RX10 IV, Withings ScanWatch
-
dragon1993
őstag
A mostani kocsikban QNX fut, ezt akarják leváltani Androidra.
Nexus-om is stabil elhiheted, illetve most komolyan azon vagytok fennakadva ,hogy az autórádión mi fut ?Kb annyi köze lesz az autóhoz, mint amikor a telefonod ráteszed az autóstöltőre és kihangosítod.
[ Szerkesztve ]
-
eventus
veterán
válasz dragon1993 #26 üzenetére
Nekem elég volt telefonon is az android. Továbbá az is sok nekem, hogy divat egy nagy érintőt betenni. Na most ez vezetés közben bökködni nagyon biztonságos.
[ Szerkesztve ]
BlackBerry R.I.P. - Sony Xperia 1 V, Sony RX10 IV, Withings ScanWatch
-
#06658560
törölt tag
válasz dragon1993 #26 üzenetére
Olvass vissza!
-
Pikkolo^^
addikt
Az a felfoghatatlan, hogy egy lassú, laggoló, lefagyó, energia vámpír (autóban ez kevésbé gond) rendszer ami telefonon elfut és megengedett a nem 100%-os hibamentes funkció bekerül egy autóba ahol az üzembiztonság a legfontosabb dolog. Biztosan csak én vagyok maradni, mert nem szeretném ha az autómban egy ilyen rendszer működjön.
-
nagyúr
A QNX-et a Bentley kocsiba beépítve promózta a BlackBerry.
Szerintem azért vették meg, mert egyszerű. Volt erről egy videó.Mellesleg a Bentley a VW tulajdona.
A QNX rendszert nem adták el, csak azt a fejlesztő központot. Ahogy mondta Eventus is, a BB orvosi dolgokba is belevágott.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
Воланд
titán
válasz Polarstar #31 üzenetére
"Szerintem azért vették meg, mert egyszerű."
ki es mit vett meg?
"A QNX rendszert nem adták el, csak azt a fejlesztő központot."
jah, meg jo, hogy a blackberry nem kozolte, hogy milyen kutatas es fejlesztes folyt az eladott kutatokozpontban....
"Woland egy fura sátán, nem Isten ellenfele, hanem afféle küldötte, végrehajtója egy megromlott emberi világban, csak annyi rossz van benne, amennyi itt rátapadt."
-
Lenry
félisten
válasz Pikkolo^^ #36 üzenetére
jah igen, bocs, én speciális Lenry-edition Droidokat kapok, amik nem lassúak, nem bugosak, sosem fagynak le és áramot sem esznek többet, mint az elvárható.
csak tudnám, hogy honnan tudják, hogy nekem ilyet kell adni
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz Pikkolo^^ #38 üzenetére
de
rendszergazda vagyok, elég nagy merítésből dolgozomiPadom volt is egy darabig (Air) - kellemesen kurvagyors, az áráért ezt el is várom, de előfordult pár furcsa bug benne.
az asszonynak most vettünk egy WP8.1-es telefont (Lumia 630), az alatta lévő hardverhez képest gyors és komoly plusz pont, hogy nagyon gyorsan meg tudta tanulni, pedig nem egy technikai talentum, de sajnos a második nap kellett a telefonnak egy hard reset, mert elnémult a mikrofonja, azóta többnyire hibátlan, bár volt, hogy elfelejtett ébreszteni.
a saját, magántelefonom egy Nokia N9, MeeGo Harmattan rendszerrel.Androidot a legelső HTC G1-től az aktuális csúcs(közeli) LG G2-ig mindenen sikerült használnom, és láttam "csak telefonálok"-júzertől egészen a saját példámig, aki egy időben naponta cseréltem ROMokat a ZTE Blade-emen.
bugos lesz, ha széthackeled, lassú lesz ha nincs alatta normális hardver vagy telerakod minden szarral, de ezt bármely másik rendszer is tudja.
azonos ársávból választva, dobozból kibontva pontosan ugyanolyan élmény használni bármelyik rendszert.[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz dragon1993 #40 üzenetére
Nexus?
milyen értelemben? telefon az is, mint a többi.
ha a csupasz Android miatt kérded, akkor én személy szerint ezt preferálom a gyártók által legtöbbször fölöslegesen teleszemetelt GUI-k helyett, a céges LG L9-emen is azért van Cyanogen, mert nem tetszett az LG UI-ja, de van olyan kollégám, aki nagyon szereti. ízlés dolga. nem érzem lassabbnak vagy gyorsabbnak, de ez a gyártók érdeke is. szerencsére az a kor elmúlt már, amikor az alsókategóriás telefonok még a saját felhasználói felületüktől is szenvedtek.
de hogy mondjak rosszat is: van a közelemben olyan Nexus 5, ami rejtélyes módon minden másnap átkapcsol energiazaba módba, és estig elfogyasztja az akkut, másnap viszont ugyanolyan használattal még jó 50% fölött van. egyedi eset, azóta se láttam ilyet, de gondoltam megemlítem[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Béééla
őstag
válasz dragon1993 #18 üzenetére
Mivel az autórádiókba már olyat is betettek, hogy sebesség függvényében halkít-hangosít, elfelejthetjük a szeparált dolgot. Gatewayekkel van tele az autó és inkább minden mindennel össze van kötve többé-kevésbé. Ezért történhez az is meg, hogy kolléga autójában a CD 2. szám 8. másodpercében olyan történik, ami miatt leáll a motor
De ismételgesd még, hátha elhiszedA QNX meg csak egy jó alap a jó szoftverhez. Csodát nem kell várni tőle, de jobb mint ha valami házi taknyolt OS lenne alatta.
Lassan várhatjuk az első komoly "feltört autó" hírt. Szerintem 2020 előtt lesz ilyen. És addi nem fog egyik gyártó sem komoly lépést tenni a biztonságos kommunikáció érdekében; azt hiszik hogy a mostani megoldás az ultracsúcs szuper námbör ván. Majd valaki kitalálja hogy lehessen az ifotainmentben élő netkapcsolat. Azt meg már kitalálták, hogy ez a rendszer hozzá legyen kötve egy csomó másikhoz, a biztonsági rést meg nem szándékosan teszik be. A sérülteknek-halottaknak meg magyarázhatod hogy elvileg nem szabadott megtörténnie.Bélabá
-
Lenry
félisten
Mivel az autórádiókba már olyat is betettek, hogy sebesség függvényében halkít-hangosít
azért van egy hangyányi különbség aközött, hogy egy program le tudja kérni a sebességet, meg hogy befolyása van rá.
te is bármikor meg tudod nézni a templom toronyóráján az időt, de ettől még nem tudod azt átállítani.azt hiszik hogy a mostani megoldás az ultracsúcs szuper námbör ván
igen... ez az új fejlesztések lényege, hogy jobbak mint a korábbiak...
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
dragon1993
őstag
válasz #06658560 #44 üzenetére
Olyan jó ,hogy itt egy ki sem adott rendszerben már látják előre az exploitot, a tervezési hibákat.
A Googlenél csupa az egyetemről kibukott diák dolgozik és azt sem tudják mi az a biztonságkritikus rendszer, és persze a VW-nél is most kezdték az autó gyártást.(#41) Lenry
Nexus 4 / Nexus 5 használd 1-2 hétig és hidd el meg fog változni a véleményed.
Nálad CM / Gyári valóba fagyhat és laggolhat a Nexus-om nem csinál ilyet, az hogy a gyártók gányolt rendszert tesznek a telefonjaikra az nem az Android hibája.[ Szerkesztve ]
-
Béééla
őstag
azért van egy hangyányi különbség aközött, hogy egy program le tudja kérni a sebességet, meg hogy befolyása van rá.
Igen; szerinted a CAN-en egyirányú a kommunikáció? Vagy elszigetelt? Vagy hogy gondolod, hogy nem lehet befolyása a rendszerre? Címezzen meg egy keretet rosszul (legyen az szándékos vagy véletlen) és máris mindenki elhiszi. Éljen az ellenőrizetlen broadcast.
Igaz, hogy a gatewayeken csak megfelelő keretek mehetnek át és közvetlen tényleg nincs összekötve a biztonságkritikus meg a média busza, de nem tudod, hogy milyen módon vannak ezek beállítva. (megsúgom: piszok pocsék)
Ha megszerzed az üzenetek "jelentését" (ráadásul a legnémetebb autókban van egy könyv, és aszerint van mindegyiknek minden megadva) és szerencsés a csillagok állása (át tudsz gatewayelni), akkor egy feltört infotainment rendszerrel gyújtásinfót, légzsákot meg minden egzotikumot tudsz majd vezérelni rossz esetben. Ezeket a mostani tervezésekben NEM veszik figyelembe!
Aztán ott az OBD, a kedves barátunk, amivel hibakódot ütni, de jobb esetben az ECU-t berhelni is lehet. Az pedig CAN busz hozzáférést is ad, viszont azt én se tudom, hogy mivel-hogy van összekötve, mert az a gyártó dolga. Tervezze meg rosszul (vagy túl jól, építse az infotainmentbe a szabvány OBD-t spórolás címén, hogy a júzernek kiírhasson hibaüzenetet ha baja van a kocsinak, és az első hallásra - főleg egy menedzsernek - tökéletesen jó ötlet) és ott tátong egy kamionméretű lyuk a várkapun.igen... ez az új fejlesztések lényege, hogy jobbak mint a korábbiak...
Viszont továbbra se látják be azt, hogy mivel kéne piszok mód vigyázni, aztán majd ujjal mutogatnak a CAN-re ha megégetik magukat, vagy benn égetik az autóban az ügyfelet.
"Szerencsére" az Ethernet kezd bekúszni a járművekbe. Na majd ott leszek piszok kíváncsi, mert egy, maximum kettő hálón az egész autó sávszélessége elfér (a CAN-ből is azért van leginkább 6-10-20 busz egy autóban, mert legfeljebb 1 megabitet lehet vele nyomni, az FD meg még sehol sincs, meg azért mert kisebb sebességen biztosabb) és ott akkor egy rés a pajzson szinte teljes hozzáférést ad.
Úgyhogy fejlődés van, csak a gondolkodás nem fejlődik vele sok esetben. Mesélhetnék párat, de sajnos bizalmas infó. Elég annyi, hogy valahogy a mérnökök felelősségtudata nem feltétlen nőtt az új technikákkal.Bélabá
-
#06658560
törölt tag
válasz dragon1993 #46 üzenetére
Megnyugodhatsz, ismerem épp eléggé az autóipart belülről ahhoz, hogy ne bízzak bennünk.
-
kovike
tag
válasz dragon1993 #46 üzenetére
az LG gyártja... nekem eddig az összes LG cuccom szétment... szvsz előbb-utóbb szívni fogsz a nexus 4-el, 5-el....
Mert te aztán rohadtul értesz a telefonokhoz!
Új hozzászólás Aktív témák
- Ubuntu Linux
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Peugeot, Citroën topik
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- BestBuy topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Ennyibe kerülnek majd Európában az LG C4 OLED tévék
- További aktív témák...
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Microsoft Surface Book 2 - i7-8650u/8GB/256GB SSD/Windows 11 -. 10% Most Csak 125990 Forint
- Microsoft Surface Go 2 tablet - 10% Most Csak 72660 Forint
- JBL Partybox 710
- HP Proliant DL 380p G8, 2x E5-2660v2, 256GB, 12x LFF
- Eladó/cserélhető új állapotú iPhone 15 Pro, 128 GB, független, fekete titán, Apple gari 2024.12.10
- Iphone 15 ProMax Blue Titan 512GB
- NZXT KRAKEN X72 360mm vízhűtés
- Dell Vostro 3590/15.6"FHD/10.generáció i5/8GB/256GB SSD/Kiváló akku/Magyar billentyűzet!