A Volkswagen vette meg a BlackBerry kutatóközpontját

A cégek a megállapodást részleteit mellőzve jelentették be tegnap, hogy a hajdan szebb napokat látó kanadai BlackBerry eladja a németországi Bochumban található kutatási és fejlesztési központját a Volkswagennek, pontosabban a cég szórakoztatási és információs technológiákkal foglalkozó leányvállalatának, a Volkswagen Infotainmentnek.

A szerződés értelmében a bochumi központ (az egyetemi kirendeltség, illetve a formatervezéssel foglalkozó műhely) 200 alkalmazottja átkerül a Volkswagen állományába.

A BlackBerry vezetői azzal indokolták döntésüket, hogy az eladás része annak a folyamatnak, melynek célja, hogy 2016-tól a vállalat újra nyereséges legyen (a tavaly kinevezett vezető, John Chen drasztikus mértékű leépítésbe kezdett, mely mind ingatlanokat, leányvállalatokat, szervezeteket illető kiárusításban látható, mind pedig az alkalmazotti létszám komoly leépítésében). De ezen kívül alig árultak el részleteket, többek között azt sem, hogy pontosan milyen fejlesztések zajlottak Németországban, melyeket most az Volkswagen átvehet.

A BlackBerry terveiről kevés híradás lát napvilágot, de nagyon úgy tűnik, hogy koncepcióváltás történt, és energiáikat az ottawai üzletágba, a QNX Software Systems fejlesztésére koncentrálják, hogy a kormányzati és vállalkozói szférában megszerzett tekintélyüket állítsák helyre olyan fejlesztésekkel, melyek már nem egy speciális eszközre összpontosítanak, hanem inkább a mobilos világ hálózati igényeit szolgálják ki.

A Volkswagen részéről annyi hangzott el, hogy az „infotainment” a közeljövő egyik legfontosabb trendje lesz az autóiparban, így nagy erőkkel foglalkoznak az ilyen rendszerek fejlesztésével.

Azóta történt

  • BlackBerry Reloaded

    A hajdan legendás vállalat még mindig lejtmenetben van, de a befektetők látják a kilábalás jeleit.

Előzmények