Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #82729984

    törölt tag

    válasz kymera #48 üzenetére

    A diesellel amennyire én tudom két baj van:
    1, a konstrukció miatt szinte garantált hogy záros határidőn belül húzos javítási költségei lesznek. A benzinesek ehhez képest faék egyszerüségüek, sokkal kevésbé tudnak elromlani. Nem véletlen hogy nyugaton szorják ki az 5-6 éves autókat amint lejár a gyári gari és hozzák ide, mert az ottani tulaj tudja ezt. Itthon meg a paraszt örül neki hogy "jóárasítottan" meg tudta venni a csuda autót, aztán meglepődik amikor befigyel egy-két-három sokszázezres számla, mert besz@rt a turbó, a részecskeszürő vagy épp a kettős tömegü (bár ez már benzinesben is megjelent).

    2, a leginkább rákkeltő anyagok kibocsátásért (szálló korom) 90%-ban a dieselek a felelősek.

    Cserébe viszont kevesebbet fogyaszt főleg nagyobb méretben. Sőt bizonyos méret felett a benzines már csak a benzintemetők hazájában bevállalható.

    Na már most, a 2-es pont miatt, ha környezet és egészségvédelmi szempontból nézzük, a dieseleket szigorúan tiltani kéne (kivéve teher és tömegszállítás).

  • vodkaboy22

    addikt

    válasz kymera #48 üzenetére

    Szakemberként mondom ez azért sokkal árnyaltabb...

    1. Jelenleg is van olyan Norma ami betarthatatlan (a mai tudásunk szerint), természetesen nem minden norma betarthatatlan. Jogos Olcsóbb csalni.
    2. Elavult nem elavult ezt, így felesleges kijelenteni, mert relatív. Az elméleti hatásfok meg csak egy szám sajnos túl sokan ismerik (beleértve a butatörvényalkotókat) és sajnos ez a szám nem mindig érvényesül...
    Pl Vezess egy normál mai 100Le Turbo dieselt passzív intercoolerr-el minden nap faluból be 5km városból vissza 5km... Megnézem azt a valós effektivitást amit produkál szegény motor, no meg környezetszennyezést... Az effektivitás mint olyan nem egy fix intricit paraméter. Nagyon is változó sok tényezős dolog. (Motor alkatrészek elhasználtsága, üzemanyag minősége, vezetési szokások stb stb stb)...

    És akkor még nem vettük azt a dolgot, hogy van elméleti termodinamikai hatásfok (amit említettél) és van sok más hatásfok is. Pl Van egy olyan bugyuta hatásfok is amit kevesen ismernek, hogy üzemeltetési hatásfok 100ekm-re vagy 200ekm-re felhasználás függően. Na most ebbe sok járulékos ktg van beleszámítva. Normál felhasználás mellett nézve itt már eléggé szürkeárnyalatos a diesel/benzin hatásfok dolog...
    3. Abszolút gazdaságosabb lenne diesel autókkal járni ha az államok nem büntetnék a gázolajat különadókkal .

    Ehhez hozzáfűzném az előző pár sort is, de mégis kihangsúlyoznám abszolút felhasználás függő!!!
    Illetve ugye tudod, hogy nincs gázolaj benzin nélkül? Ugye tudod hogy ha kőolajból akarsz 1 egység gázolajat csinálni akkor kb 1.5 egység benzin lesz a "melléktermék"? Az hogy a szétválasztás után a hozzáadott érték (centán stabilizátorok stb stb) hogyan változtatják később a dolgot megint érdekes. De az hogy sokkal olcsóbb lenne a diesel előállítása mint a benziné nagyon erős, túlzó inkorrekt kijelentés...

    Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

Új hozzászólás Aktív témák