Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pakriksz

    őstag

    válasz atesz999 #21 üzenetére

    persze az előző generációra is ez volt a jellemző hogy csökkent a felbontás... ja várj! A kiadáskori játékok grafikája nevetséges volt azokhoz képest amit az életciklus végén adtak ki rá, pedig nem gyorsultak.
    uhd pedig a 3d sorsára fog jutni, ugyan is már annak sincs értelme, nem hogy 8k-nak... Mozivászon méretre esetleg.

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz atesz999 #31 üzenetére

    én nem mondtam ezt, nem szokott csökkenni a felbontás az első ,és a végső játékok között, mondom, az előző generációban sem csökkent, mert megtanultak optimalizálni, és kihasználni a gépet.

    Semeddig nincs értelme az uhd-nak normális nézési távolságból, 60" fölött lehet észlelni valamennyire, de annyira elenyésző a különbség hogy nem sok értelme van vele foglalkozni. Mellesleg már a 60" is túl nagy a legtöbb szobába.

    "1280*800 és a 2560*1600 közötti különbséget, jó nyilván akkor szembetűnő, ha egymás mellett látod a kettőt."

    És közelebbről nézed mint normális esetben néznéd...

    4k 8k ugyan olyan szenzációhajhász marketingbullshit mint a 3d ezzel akarják rávenni a vásárlókat hogy még is cseréljék le a tökéletesen működő fullhd tv-jüket, de láthatóan nem sikerül, valami gyártó már el is kezdett sírni miatta.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz jocomen #57 üzenetére

    nem mintha bármennyire számítana a cpu a egy konzolos játéknál(már amelyik tényleg az és nem egy pc-s verziót tákolnak át). Tudod ez nem pc itt nem kell a directx-et pátyolgatni cpu erőből mert ugye pc-n is kb csak erre kell a cpu erő, a többi rész egy 1 magos atomon elfutna...
    mellesleg a jaguar cpuk azonos órajelen több teljesítményt adnak mint a bulldozer alapúak ;)

    persze ha intel lenne benne nem lenne átverés, mindössze 300 ezer forintos áron jönne konzol, gpgpu nuku, és valószínűleg az igp is olyan inteles teljesítményű lenne, 576p-s felbontással.

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz Döglött Róka #58 üzenetére

    csak live-on semmit nem kapsz, ps pluson meg havonta jó pár játékot...

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz #52815360 #61 üzenetére

    gondolom max indie cuccokat.

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz jocomen #64 üzenetére

    de minek ha semmi haszna nincs? egy os futtatásra minek erősebb cpu? még így is főként üresben fog járni.
    Most írtam hogy itt nincs directx, amire elmegy a cpu használat 90%-a, nincs mire használni a cpu-t, a többi feladatra gyorsabb a gpu. Így nem lenne 60fps-sem, ugyan annyi lenne mint most. Akkor lenne 60fps ha még több gpu CU került volna bele, de így is lesz, ha végre konzolos játékokat írnak, és nem csak pc portok kerülnek az új konzolokra.

    Az a baj hogy képtelen vagy elvonatkoztatni a jelenlegi PC-s apik korlátaitól, pedig nemsokára már ezek a korlátok PC-n is eltűnnek a mantle és a dx12 jóvoltából.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz jocomen #69 üzenetére

    Mi az hogy dx ellenére? éppen a dx miatt gyorsabb az i3-on... éppen amiatt számít a cpu. Már vagy 3 féle képpen leírtam de látom még mindig nem érted...

    Mondom, ha nincs dx egy mai játékra egy 1 magos atom cpu elég... csak a gpu számít. Egy átlagos játéknál a cpu terhelés 90%-a a directx hülyeségéből adódik. A fizika ai, hangok a maradék 10%-on elvannak.

    És azért jobb az i3 dx-ben, mert 1 mag teljesítménye több mint egy amd APU-é, és az a hulladék directx mivel 1 magot képes használni, nincs több szál, ezért azon a cpu-n jobb ahol a magonkénti teljesítmény jobb. Egy 5ghz-s 2 magos amd-n is jobb lenne mint egy 8 magos 2ghz-sen.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz LordX #71 üzenetére

    Konzolon a gpgpu programozást kell megtanulniuk, a többszálú programozás problémája PC-n van jelen, mint írtam a directx 1 szálon tud igazából futni, ennek megkerülésére nincs trükk. Persze a fizikát meg a többit át lehet rakni másik szálakra, de mint írtam csak kozmetika, hiszen elenyésző cpu teljesítményt igényelnek ezek, mindig a directx-nél lesz a bottleneck, amíg le nem cserélik mantle-re vagy dx12-re.

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz jocomen #75 üzenetére

    A HSA nem játékokra való elsősorban, egyébként mindig jó ha a cpu helyett a gpu dolgozik, ugyan is a gpu ugyan akkora teljesítményt ötödakkora fogyasztásból kihoz... vagy ugyan akkora fogyasztásból 5x akkora teljesítményt, így ha elterjed le lehet építeni a cpu-kat...

    Mire alapozom ezt? A fejlesztők beszámolóiba, és ha lehet profilozni a játékot(ki lehet iratni hogy melyik szál mekkora terhelést ad) akkor az ott kiírt adatokra, na meg következtetve a gpu használat, és a cpu használat adataiból. Na meg arra a tényre hogy a ps3 mindössze 1 maggal mire volt képes, mert az SPE-ket inkább a gyenge gpu kisegítésére használták.

    A mantle pedig tényleg megoldást jelent a jelenlegi játékteljesítmény problémák nagy részére, hiszen az a directx-ből adódó egyenetlen 1 szálú cpu használat.

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz LordX #77 üzenetére

    de bízom, persze ott nem dob semmit ahol már eleve olyan cpu volt ami dx alatt is elég a gpu leterhelésére, nem csodát művel nem old fel extra gpu számolóegységeket csak a cpu használatot csökkenti.
    Ha nem csúcs cpu-val, és nem gyenge gpu-val használják, akkor bizony 3 számjegyű százalékos különbségek vannak.

    pl itt egy majdnem duplázás, pedig a vga elég gyengécske

    "Fizika, mint elenyésző számításigény? Miben, Monopolyban?" abban mérhetetlen tényező. Simán csak elenyésző mondjuk egy szimulátorban :)

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz jocomen #96 üzenetére

    milyen teszt mutat mást?

    Azért lett jaguar magos cpu, mert jobb a fogyasztás/teljesítmény aránya, és ugye mert sok szálat tud használni a konzolos játék, na meg mellék feladatokra való a konzol cpu, a fő melót a gpu CU-k végzik ha rendesen megírják a rá való játékot.
    Ahogy látom menthetetlen vagy, képtelen vagy elvonatkoztatni a pc-től, nem bírod feldolgozni hogy valami máshogy működhet. És nyilván jobban tudod az m$-nél meg a sony-nál is hogy mi a jó, meg a fejlesztőknél is akiknek kívánságai erősen számítottak a konfiguráció összeállításakor ;D

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz jocomen #102 üzenetére

    Hát igen, nem a névtelen (valószínűleg nem létező) fejlesztőkre gondolok, hanem a létezőkre, névvel.

    "Te példád alapján, egy átlag APU teljesítménye mantle hatására ~50%-al javul."

    Milyen példám alapján? Annyit javul, amennyit a gpu enged.

    A WD-vel kár példálózni, mint kiderült konzolon korlátozva fut, jóval a hardver képességei alatt, eddig még nem derült ki hogy miért korlátozták...

    "WD-nél ez 40 helyett 60 fps-t jelentene" milyen 40 fps? Mégis miről beszélsz?
    Azt hiszem jó lenne ha elolvasnád a mantle és a többi API-król szóló cikkeket, mert nagyon el vagy tévedve ahogy látom.

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz pakriksz #111 üzenetére

    ja persze a mantle hatására APU nem javul, sem cpu sem gpu. Varázsolni nem tud tehát megsokszorozni a számítási teljesítményt, ilyen technika még nincs de nem is valószínű hogy lesz valaha. Programok teljesítménye esetleg javulhat ;)

    (WD introját elnézve pedig ki is derült miért fut korlátozva konzolon :) (NV))

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz jocomen #113 üzenetére

    Én tudom mit beszélek, értem az API-k működését (jóval a mantle előtt tudtam hogy hol a bottleneck, csak nem tudtam hogy PC-n is megvalósítható olyan vékony API mint konzolon), láttam már játékmotort belülről, tudom mi az a draw call, te nyilván nem így vagy ezzel.
    Képtelen vagy elvonatkoztatni a pc-től és összefüggéstelenül semmi adattal fps számokat nyögsz be, és gyakran csodákat vársz, erőn felül teljesítő hardvereket, de tudod ez fizika, csodák nincsenek, nincsenek rejtett erőforrások, csak optimalizálni lehet. De az a gáz, hogy nem próbálod meg megérteni akkor sem ha magyarázzák lököd az addigi dumát mintha el sem olvastad volna.
    Tudom hogy frusztrál hogy nem a kedvenc céged terméke került a konzolokba, de ez nem véletlenül lett így, bizony őket is megkereste a sony és az m$, csak hát nem volt versenyképes termékük.

    Mantle-t is te hoztad fel, holott konzolon nincs mantle (csak valami hasonló, de ez nem új, ps3 x360-nál és ps2-nél is hasonló api volt...), és mindig a WD-vel példálózol amikor leírtam már előbb, mesterségesen korlátozott a játék konzolon (csak úgy mint PC-n volt grafikailag), az intro környékén látható is az ok hogy miért, másrészt az összehasonlításnál illik konfigurációt és grafikai beállításokat írni, na meg azt is hogy egyáltalán miről van szó.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

Új hozzászólás Aktív témák