Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kameraman77

    aktív tag

    attól lesz jó az informatikai oktatás, hogy mekkora a net sebessége? Miért is kell informatika oktatáshoz egyáltalán net? Nem értem a hozzászólások egy részét, gondolom diákok írják, akik azt csinálják órán és a facebook akad.... Az, hogy infó órán lógsz a neten attól jó? A lényeg a hardveres alapok megismerése (is) lenne, meg a szoftverkörnyezet elsajátítása, illetve bevezetni a kétkezes gépírás és szövegszerkesztés oktatását, ami mára szerintem alap kellene hogy legyen, mint az angol és még egy nyelv tudása.

    Az már más kérdés, hogy teljesen újra kellene értelmezni az egész oktatási struktúrát, értve itt az info és a többi tárgyat is, ugyanis az oktatási metódus messze elmarad a technikai fejlődés által kiváltott változások mögött. Míg mi annó newbie-ként ültünk be számgép szakkörre a c64-esek elég és gimiben is sorban álltunk a 286-osok mögött, hogy odaülhessünk és akkor is csak lestünk egymásra, mert még panelt sem tudtunk váltani a norton commanderben, addig egy mai fiatal bőven az alap felhasználói szint felett érkezik már sokszor az általános iskolába is - értve ezalatt az alapvető műveleteket. Tehát míg nekünk azt tanították, hogy parancssorban dos alatt hozzunk létre könyvtárstruktúrát, és másoljunk egy txt filet lemezre, addig ma a felmerülő hibaforrásokra kellene koncentrálni, és mélyebben beleásni a programok, felhasználói felületek működésébe, hogy ne csak unott arccal tologassák az egeret a diákok a padban.

    A másik dolog, hogy megváltozott az agyi felfogás is. Mármint egy jól követhető és kimutatható változás állt be az utóbbi évtizedben a fiatalokban. Egyszerűen nem köti le őket az az ingerszegény környezet amit az iskola tud nyújtani az adott órákon - és most itt általánosítva, tehát nem csak az info, bár arra is érvényes. Hihetetlen erős váltással kerülnek már az általános iskolások is nap mint nap az iskolaterembe. Egy mai fiatal több szálon kommunikál, miközben zenét hallgat és legalább még 2-3 oldalt böngészik szabadidejében, ezért hozzászokott, átalakult az agya arra, hogy multiimpulzusok érjén, tehát hihetetlen lassulás éri, amikor beül egy órára és a tanár lassan a könyvből olvas fel, vagy a táblára ír.Míg az 50 feletti korosztály egy dologra tudott inkább koncentrálni, olyan közegben tanult is, sőt azt kell mondjam, hogy mi majdnem 40-esek is hasonló közegből jöttünk, csak nálunk már keveredett kissé a dolog, addig egy mai fiatal agya számára kell a többszálú terhelés, mert máskülönben bármely fordítottan hangzik is, nem tudja felvenni az óra ritmusát.

    Tehát nem elég növelni a sávszélt, attól nem lesz jobb és mindenre kiterjedőbb az oktatás szinvonala, hanem olyan irányba kell elvinni, mely iránnyal nem találkozik a diák, kihívás elé állítja. Amikor középiskolában is azzal telik az első félév, hogy egeret tologatnak, meg paintben rajzolgatnak esetleg neteznek és internetes oldalakat nyitnak meg, akkor persze, hogy a diák unatkozik, nem fejlődik és utálja az egészet. Ha komolyabb dologra fognák, akkor is utálná.. de legalább fejlődne is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák